اعتصاب جنرال موتورز به این زودی تمام نمی‌شود

سی‌ان‌ان: گفتگوها بین اتحادیه کارگران و مدیران شرکت «جنرال موتورز» خوب پیش نمی‌رود. این یعنی پایان طولانی‌ترین اعتصاب در صنعت خودروسازی آمریکا به این زودی‌ها ممکن نیست.

شکست مذاکرات پس از چندین روز گفتگو میان دو طرف رخ داد. تری دیتس، نایب رئیس اتحادیه کارگران، روز یکشنبه نامه‌ای را به اعضای اتحادیه خود فرستاد که در آن گفته شده این اتحادیه آخرین پیشنهاد قرارداد شرکت را به کاگران اعتصابی، کاملاً غیرقابل قبول می‌داند. دیتس در نامه خود نوشته: «آنها فقط تغییرات اندکی در آخرین پیشنهاد خود داده‌اند که پیش از این از سوی کارگران رد شده بود. این مساله ما را بسیار ناامید کرد»

50 هزار کارگر جنرال موتورز 21 روز است که در اعتصاب به سر می‌برند. آخرین باری که کارگران این شرکت اعتصاب کردند سال 2007 بود اما آن اعتصاب فقط 3 روز طول کشید. مدیران شرکت جنرال موتورز اما هنوز ناامید نشده‌اند. در بیانیه‌ این شرکت آمده است: «ما مذاکرات را با حسن نیت و پیشنهادهای بسیار خوب که امروز به نفع کارمندان است و آینده‌ای بهتر برای همه ما ایجاد می‌کند، ادامه می‌دهیم. ما متعهد هستیم كه بحث را بطور شبانه روزی ادامه دهیم تا به توافق برسیم.»

موضوعات اصلی در این مذاکرات شامل استخدام کارگران موقت و همچنین مطالبه اتحادیه مبنی بر این است که این شرکت از تصمیم خود مبنی بر تعطیل 4 کارخانه خود صرف نظر کند. جنرال موتورز قبلاً کار در خط مونتاژ در لردستاون ، اوهایو و همچنین کارخانه‌های خود در وارن ، میشیگان و بالتیمور را متوقف کرده است. این شرکت همچنین قصد دارد کار را در کارخانه مونتاژ  دیترویت در اوایل سال آینده متوقف کند.

اتحادیه کارگری همچنین می خواهد جنرال موتورز ، یک خط تولید مقدماتی خود را  از مکزیک به ایالات متحده بیاورد. اما به اعتقاد آگاهان، بازگرداندن خطوط تولید از مکزیک هنوز در مذاکرات مورد توجه قرار نگرفته است.

اعتصاب برای هردو طرف پرهزینه بوده است. کسانی که در خطوط تولید وانت کار می‎کردند، فقط با 250 دلار در هفته به اعتصاب ادامه می‌دهند. این بسیار کمتر از 30 دلار در ساعت است که بیشتر کارگران درآمد دارند. در مجموع اعتصاب روزانه حدود 18 میلیون دلار به کارگران اعتصابی ضرر زده است. اعتصاب در طول سه هفته گذشته برای شرکت نیز در حدود 600 میلیون دلار هزینه داشته است. اما جنرال موتورز قبل از آغاز اعتصاب، انبار موجودی اتومبیل‌های خود را برای جبران کاهش تولید پر کرده بود.

با این وجود، جنرال موتورز حتی با توجه به کاهش فروش در ایالات متحده و چین، همچنان شرکتی بسیار سودآور است. اتحادیه کارگران می‌گوید اعضایش 10 سال پیش در زمان ورشكستگی این شركت فداكاری كردند و باعث شدند جنرال موتورز بتواند از بحران خارج شود. اتحادیه استدلال می‌کند که سود ثبت شده جنرال موتورز به این معنی است که کارگران شایسته جبران آن فداکاری‌ها هستند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.