کودکان اینفلوئنسر یا کودکان کار اینستاگرامی؟

کودکان اینفلوئنسر، کودکانی که امروز در قالب انجام بازیها و رفتارهای روزمره، نانآوران کوچک خانواده هم شدهاند. گرفتن «تبلیغات» اولین هدفی است که والدین این کودکان به آن دست مییابند. در گذشته اگر پدر و مادر، فرزندان کوچک خود را وادار به انجام شیرینکاریها و پشتک زدنها میکردند تا صرفا تایید و تحسین دیگران را برانگیزند، امروز در فضای سایبر از آن کسب درآمد میکنند. از همین رو حالا آنان را دسته کودکان کار قرار میدهند.
حالا این پدیده اجتماعی_اقتصادی یعنی «صنعت تبلیغ توسط کودک اینفلوئنسر» با سرعت زیادی در حال گسترش است. اما در نهایت این طریقه مواجهه جامعه و قانون است که در اثرگذاری مثبت ومنفی آن تعیین کننده خواهد بود.