مخارج بچه‌داری از 9 ماه بارداری تا 6 ماه پس از تولد چقدر است؟

«فراز» از دو بازار بزرگ تهیه سیسمونی و لوازم کودک در تهران گزارش می دهد

تشویق به فرزندآوری طی این سال‌ها یکی از مهم‌ترین هدف‌های حاکمیت بوده و معمولا دولت‌ و مجلس نیز برای تحقق آن کوشیده‌اند. به طور مثال نمایندگان این دوره از مجلس در آغاز کار خود این هدف را دستور کار خود قرار دادند. اما با توجه به تجربیات سال‌های گذشته می‌توان حدس زد که این هدف مجلس نیز به جایی ختم نخواهد شد. به خصوص اگر یک روز را در بطن جامعه و در کنار قشری بگذرانیم که به طور مستقیم با خانواده‌هایی که در انتظار فرزند هستند، سر و کار دارند. سری به دو بازار اصلی سیسمونی در خیابان بهار و یافت‌‌آباد در مرکز شهر زدیم تا از نزدیک شاهد مشاهدات عینی و روزانه افراد فعال در این عرصه باشیم. آنان از کسادی بازار خود گفتند و مشتریانی که هر روز  با ناامیدی از مغازه‌هایشان خارج می‌شوند. بر این اساس در این ویدیو نگاهی اجمالی انداختیم به مخارج اصلی فرزندآوری. از لحظه‌ای که یک مادر متوجه باردار شدنش می‌شود تا 6 ماه پس از توبد فرزندش.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
۱ دیدگاه
  1. قاسم می‌گوید

    گزارشتون خیلی دقیق نیست
    من از بهار سیسمونی رو با ده میلیون گرفتم البته نه برای ۵ سال!!!!!!!!!!!!!! کی گفته سیسمونی برای ۵ ساله؟؟!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.