«ایران خودرو» و «سایپا» چه بفروشند چه نفروشند، ضرر می‌کنند

ممنوعیت واردات خودرو، همه نگاه‌ها را به سمت تولید داخلی معطوف کرد. چرا که تصور می‌شد با انحصاری شدن بازار برای دو خودروساز کشور، سود کلانی نصیبشان خواهد شد. روند افزایشی قیمت خودرو نیز این ذهنیت را تقویت کرد. اما بررسی‌های «دنیای اقتصاد» خلاف این را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش یک باخت جمعی در این بازار صورت گرفته. سند این باخت نیز آمارهای رسمی درباره افت تولید،افزایش زیان و ازسوی دیگر افزایش بدهی‌های‌ خودروسازان در فاصله سال ۹۷ تا نیمه پارسال است. یعنی دو دوره پر فراز و نشیب «پسابرجام» و «تحریم». اما آمارها نشان می‌دهد که زیان خودروسازها حتی در دوران توافق هسته‌ای و برجام نیز افزایش داشته!

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.