«بانک ملی» پیشرو در اقتصاد هوشمند

سال ۹۸ بود که وزارت اقتصاد از طرحی به نام اقتصاد هوشمند که یکی از شش مولفه شهر هوشمند است، نام برد. بر اساس این طرح ارتباطات چهره به چهره کاهش می‌یابد و فرآیندهای مالی با شفافیت بیشتری انجام می‌شود. در نتیجه اقتصاد هوشمند طرحی برای کاهش و حذف فساد است. بانک‌ها در این راستا نقش مؤثر و ویژه‌ای در هموارسازی مسیر رشد و توسعه اقتصادی دارند. به‌گونه‌ای که با گذار از دیدگاه محصول‌گرا به مشتری‌گرا و خدمت‌محور و همچنین ایجاد تحول و نوآوری در لایه‌های مختلف کسب‌وکار، می‌توانند تأمین‌کننده نیازها و انتظارات فعالان اقتصادی و مشتریان از طریق بهبود تجربه مشتری باشند. حالا «بانک ملی ایران» موفق به کسب رتبه برتر در ارزیابی‌های وزارت‌خانه امور اقتصادی و دارایی میان بانک‌های دولتی و خصوصی شده.
«فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی، با اهدای لوحی به محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی، اعلام کرد: «این بانک طی سال ۱۳۹۹ در همگامی با تحول دیجیتال و تهیه نقشه راه استقرار بانکداری دیجیتال توانسته است با استفاده از قابلیت‌های نیروی انسانی و ظرفیت‌های فناورانه، رتبه برتر را در ارزیابی‌های این وزارتخانه میان بانک‌های دولتی و خصوصی، کسب کند».
بانک ملی ایران در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری و تلاش‌های گسترده، طی چهار رویداد «ملی شو» تعداد قابل توجهی از محصولات پیشرو و موثر خود را در حوزه بانکداری الکترونیکی و دیجیتال، رونمایی و عملیاتی کرده است. بام، بله، سککوک ایوا، نشان بانک، نشان پرداخت، شصت، زرنشان، بانک آفیسر، ملی فاند، باجه آنلاین، دستگاه‌های خودگردان، BTM، VTM، Cashless و … و نیز شعب ملی پلاس بخشی از محصولات بانک ملی ایران در حوزه بانکداری دیجیتال هستند.
معرفی چند محصول نوین بانک ملی ایران
بر اساس آخرین آمار وزارت اقتصاد در اسفندماه پارسال 13 بانک زیر مجموعه وزارت اقتصاد، در مسیر حرکت به سوی بانکداری دیجیتال قرار گرفته اند. همچنین طبق این آمار با اولویت‌دهی به بانکداری دیجیتال در مقایسه با سال 98 ، تعداد تراکنش‌ها ۲۶ درصد و مبلغ تراکنش‌ها ۶۵ درصد تا پایان دی ماه 99 رشد داشته است. با نگاهی به گستره فعالیت بانک ملی در این حوزه و تولید ده محصول نوین به نظر می‌رسد، این بانک نقش مهمی در دستاورد مذکور داشته است. از همین رو در ادامه به معرفی مختصر چند نمونه از این محصولات می‌پردازیم.
«ملی پلاس» گونه‌ای از شعب بانک ملی ایران است که مشاور محور بوده و در کنار ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های اعتبارات، سرمایه گذاری، بانکداری بین الملل، بورس و اوراق بهادار و بانکداری الکترونیک، آموزش نحوه بهره گیری از تجهیزات و سامانه‌های غیرحضوری را نیز ارائه می‌کند.
«نشان بانک» یک دستیار اقتصادی برای مشتریان بانک ملی ایران است که مشتریان از طریق آن می‌توانند ثبت امضای الکترونیک، پرداخت تسهیلات، بازپرداخت تسهیلات، افتتاح حساب، خدمات چک و استعلام آن، دریافت شبا، مشاهده موجودی و دریافت صورتحساب، مسدودی کارت، مشاهده آنلاین نرخ ارز و… را به صورت غیرحضوری و ۲۴ ساعته انجام دهد.
«نشان اعتباری» نیز محصولی مبتنی بر تلفن همراه بر روی بستر اپلیکیشن «ایوا» است که با استفاده از آن همه فرایند‌های درخواست تسهیلات، احراز هویت متقاضی، امضای قرارداد، خرید سفته، پرداخت تسهیلات و بازپرداخت اقساط به صورت غیرحضوری و از طریق ابزار دیجیتال انجام می‌شود.
«باجه آنلاین» اولین و تنها سرویس مشاوره آنلاین بانکی در کشور است که با کمک آن، کاربر می‌تواند سوالات بانکی خود را به صورت آنلاین از کارمندان بانک بپرسد.
«چاپخانه دیجیتال» بستر دیگری است که به عنوان اولین چاپخانه دیجیتال کشور، راهی برای حذف اسناد بهادار کاغذی باز کرده.
سامانه «زرنشان» امکان ثبت درخواست تسهیلات قرض الحسنه در قبال ترهین طلا را به صورت غیرحضوری برای کاربر فراهم می‌کند. کاربر در ابتدا باید به منظور مشخص شدن ارزش طلای خود به یکی از شعب بانک کارگشایی مراجعه کرده و در مرحله بعد وارد اپلیکیشن ایوا و سرویس نشان بانک شود. سپس با تعریف امضای دیجیتال خود و وارد شدن به منوی زرنشان، درخواست خود را با توجه به کد ملی اعلام شده در شعبه، ثبت کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.