شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ 27 July 2024
سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۱۲۴۰
بوریس تالشنسکی جانشین بنیان‌گذار جمهوری تالش مغان گفت:

هرجا تالشی هست آنجا ایران است

ماه آخر سال را شاید خیلی از ما با خانه‌تکانی و استقبال از سال نو به یاد بیاوریم. اسفندماه اما برای سینمای ایران، ماهی به یاد ماندنی و تاریخی است. ماه تولد یک ستاره که همزمان با تولد یکی از بهترین آثاری است که در آن حضور داشته؛ ۱۰ روز مانده به عید، روزِ قیصر...
نویسنده
سالار سیف الدینی

همایش تالش در فرهنگ و تاریخ ایران در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی رشت با حضور چهره‌هایی از دیاسموریای تالش در اروپا برگزار شد. این همایش با نوروزی خوانی تالشی آغاز شد و با سخنرانی چهره‌هایی همچون «احمد کاظمی»، استاد حقوق بین الملل، «ابوالفضل بهشتی»، عضو خانه مردم اتحادیه اروپا و «محمد رضایتی»، عضو هیات علمی دانشگاه گیلان و پژوهشکده گیلان شناسی و نیز اجرای موسیقی و شعر خوانی ادامه یافت.

این همایش با استقبال گسترده مردم و فرهیختگان گیلان رو به رو شد. «بوریس تالشنسکی» جانشین ژنرال «اکرم زاده»، بنیانگذار «جمهوری تالش مغان» در قفقاز جنوبی از حضور در این گردهمایی فرهنگی ابراز خرسندی کرد و گفت ایران سرزمین تاریخی تالشان است. تالشنسکی در شروع سخنرانی خود گفت: «من در وطن تاریخی و سرزمین مادری‌ام هستم». او در ادامه سخنرانی‌اش گفت: «من خودم را مثل رودی می‌بینم که به دریا راه یافته‌ام. ما با یک جگر نفس می‌کشیم و این جگر نمی‌تواند تکه پاره شود». این اظهارات او با تشویق مکرر حاضران روبه رو شد.

همچنین دکتر «احمد کاظمی» درباره کارکرد هر قوم از صیانت و پاسداری از فرهنگی ملی گفت همواره جدا شدن‌ها خسارت بار بوده است. وی تاکید کرد که تاریخ هزاران ساله مشترک، حقوق مشترک ایجاد می‌کند و بسیار طبیعی است که براساس این حقوق، برادر نگران برادر باشد و تالشان عزیز ایران حق دارند که نگران برادران و خواهران خود در تالشستان شمالی باشند و این عین حقوق بشری است.

دکتر «یاسر کرمزاده» استاد گویش‌های ایرانی دانشگاه دولتی ایروان و دبیر این همایش گفت: «برگزاری این رویداد‌ها که شتاب چشمگیری گرفته صرفا جنبه فرهنگی ندارد و باتوجه به تحرکات متطقه‌ای دشمنان ایران از زوایای سیاسی نیز برخوردار است». وی تاکید کرد همگرایی منطقه‌ای اقوام ایرانی نسبت به وطن تاریخی خود افزایش یافته و می‌توان گفت هژمونی ایران درحال زنده شدن است؛ بنابراین برگزاری چنین همایش‌هایی بیشتر پایگاه مردمی دارد.

پیش از این ارمنستان، روسیه و کشور‌هایی دیگر سعی می‌کردند تالش‌ها را دور هم جمع کنند و به مشکلات‌شان برسند، اما حالا چشم امید همه آن‌ها به ایران است و ایران هم باید در حق همه فرزندان جدا افتاده خود پدری کند.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

علی لاریجانی در یک قدمی دبیری شورای عالی امنیت ملی

آقای کیانیان! بگذاریم پزشکیان خودش باشد!

جایی برای پیرمردها هست؟!

بابک زنجانی؛ از بسیجی اقتصادی تا همیار طلبکار!

علی اکبر صالحی بیشترین شانس را دارد؛ تنها کسی که موفق به کسب مجوز مذاکره با امریکا شده

چرا روسای جمهور آمریکا ترور می‌شوند؟| چه کسانی کشته و چه کسانی جان سالم به‌در بردند؟

یزد در مسیر کابل شدن؟!

نسخه تاریخی برای درمان ایران؛ این کهن‌درخت، راهی جز اصلاحات ندارد

‏سناریوهای ۱۵ تیر

اینفوگرافیک؛ همه مخالفان پزشکیان

اینفوگرافیک؛ آن‌ها که به پزشکیان گفتند آری

پیام مهم سیدمحمد خاتمی: در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریت همصدا شدم| اینک اما فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه‌ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود| به دکتر پزشکیان رای خواهم داد

بازی زیرپوستی پورمحمدی؛ مرد مرموز مناظرات، فرشته نجات قالیباف و عامل اجماع جبهه انقلاب 

ما در زمان قاجار خیلی بدبخت بودیم؟!

پیشنهاد سردبیر
زندگی