شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۱۴۰۵
گزارش تکان‌دهنده الجزیره

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا
یکی از شاهدانِ محاصره شده در اطراف بیمارستان الشفا در غزه درگفت‌وگو با شبکه الجزیره از جنایت وحشتناک سربازان اسراییلی در تجاوز به زنان فلسطینی پناه گرفته در بیمارستان الشفا پرده برداشت.
نویسنده
زهرا غفوری

فراز: پس از انتشار خبر "تجاوز سربازان اسراییلی به زنان پناهنده در بیمارستان الشفا" توسط «الجزیره»، سرویس بین‌الملل «روزنامه اینترنتی فراز» اقدام به ترجمه و انتشار این خبر کرد. اما ساعاتی پیش و بدون هیچ توضیحی «الجزیره» گزارش مذکور را از خروجی خود حذف کرد. درحالی‌که انتظار می‌رفت در صورت تکذیب خبر، «الجزیره» اقدام به انتشار تکذیبیه می‌کرد. شنیده‌ها حاکی از این است که فشار از سوی دولت قطر علت حذف این خبر از خروجی «الجزیره» بوده است. 

در‌حالی ‌که جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان وارد صدوهفتادمین روز شده است، شهادت افراد بیمار در بیمارستان الشفا و ساختمان‌های اطراف آن، از جنایات هولناکی که توسط نیرو‌های اشغالگر در محاصره این بیمارستان انجام شده، پرده برداشت.

برای ششمین‌روز متوالی، ارتش اشغالگر به حمله به بیمارستان الشفا که بیش از هفت‌هزار بیمار و آواره را در خود جای داده است، ادامه و دستگیری‌های گسترده‌ای در بین آوارگان انجام می‌دهد و منازل اطراف بیمارستان را بمباران می‌کند که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

بر اساس گزارشی که شبکه «الجزیره» منتشر کرده است، «جمیله حسی» بانوی فلسطینی که در اطراف بیمارستان الشفا در محاصره نظامیان صهیونیست قرار دارد گفت: «نیرو‌های اشغالگر پس از به آتش کشیدن ساختمان‌ها، ۶۵ خانواده را که در اطراف این بیمارستان زندگی می‌کردند مجبور به ترک خانه‌هایشان کردند.» «الحسی» افزود که مردم محاصره شده شش‌روز است که برای تامین آب شرب کودکان و بیماران به صلیب سرخ مراجعه کرده‌اند.

او ادامه داد: «نیرو‌های اشغالگر تمام خانواده‌ها را کشتند و سوزاندند و همچنین به زنان پناه گرفته در بیمارستان تجاوز کردند و سپس آن‌ها را به قتل رساندند». او در ادامه گفت: «مردم کجا هستند تا به داد ما برسند؟ تا کی باید این اوضاع را تحمل کرد؟» سپس درباره مشاهدات خود از تحولات داخل بیمارستان الشفا افزود: «بیمارستان الشفا به میدان جنگ تبدیل شده است. اوضاع بیمارستان الشفا قابل توصیف نیست، آیا درباره زنانی بگوییم که مورد تجاوز قرار گرفتند؟ یا زنانی که ربوده یا اعدام شدند؟ یا اجسادی که از زیر آوار خارج شدند و طعمه سگ‌های نظامیان صهیونیست شدند؟»

«جهاد ابوشنب»، روزنامه‌نگار نیز که ا‌و هم در محاصره نظامیان صهیونیست قرار دارد، گفت: «ده‌ها خانواده به مدت شش‌روز بدون آب و غذا در خانه‌ها و محله‌های نزدیک بیمارستان الشفا گرفتار شده‌اند و در معرض تیراندازی اسراییلی‌ها قرار دارند. آن‌ها چندین‌روز است که از صلیب سرخ و سازمان‌های بین‌المللی درخواست کرده‌اند تا برای نجات آن‌ها مداخله کنند.»

«ابوشنب» اشاره کرد که برخی از شهروندانی که توانسته‌اند از آنجا خارج شوند به او اطلاع دادند که ده‌ها شهید و مجروح در خیابان‌ها وجود دارد و نیرو‌های اشغالگر ۸ خانه را بر سر ساکنان آن‌ها تخریب کردند. وی با تاکید بر اینکه این حمله سنگین‌تر از حمله اول به بیمارستان الشفا و کشتار بسیار گسترده‌تر است، گفت: «نیرو‌های اشغالگر با همه افراد داخل بیمارستان الشفا یا خانه‌های اطراف آن به عنوان تروریست‌هایی برخورد می‌کنند که باید کشته شوند.»

یک کودک که از حمله نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا در شهر غزه در امان ماند، گفت: «تمام کسانی که همراه من بودند، باوجود اینکه به آن‌ها گفته شده که در امان هستند، توسط تک تیراندازان رژیم اشغالگر کشته شدند.»

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تیم‌های پزشکی و بیماران محاصره شده از همه نهاد‌های سازمان ملل و جامعه بین‌المللی درخواست می‌کنند تا برای نجات جان آن‌ها فورا اقدام کنند. وزارت بهداشت غزه تأیید کرد که حدود ۲۴۰ بیمار، همراهان آن‌ها و ۱۰ نفر از کادر پزشکی در بیمارستان الشفا بازداشت شده‌اند و بخش‌های اصلی این بیمارستان سوزانده شده است.

«سلامه معروف»، رئیس دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه نیز در مصاحبه با «الجزیره» گفت که صد‌ها زندانی در داخل بیمارستان الشفا مورد آزار، تحقیر و تجاوز نیرو‌های اشغالگر قرار گرفته‌اند. «معروف» افزود: «اشغالگران شش‌روز است که در بیمارستان الشفا قتل عام می‌کنند».

خبرنگار «الجزیره» گزارش داد که نیرو‌های اشغالگر ساختمان مسکونی در مجاورت بیمارستان شفا را منفجر کردند.

ساکنان خانه‌های اطراف می‌گویند که نیرو‌های اشغالگر ده‌ها خانه و آپارتمان را در خیابان‌های اطراف بیمارستان منفجر کردند و جاده‌ها را نیز تخریب کردند. آن‌ها افزودند که ارتش همچنین «بیمارستان الهلو»، که یک مرکز پزشکی خصوصی در نزدیکی مجتمع الشفا است را بمباران کرد.

«الجزیره» تصاویری را به دست آورد که نشان دهنده تخریب در اطراف بیمارستان شفا در شهر غزه است و این صحنه‌ها نشان می‌دهد که نیرو‌های اشغالگر پس از بمباران مداوم مجتمع به مدت شش‌روز در حال سوزاندن بخش‌هایی از ساختمان جراحی تخصصی و همچنین تخریب بخش‌های حیاتی از این بیمارستان هستند.

 

درگیری‌های شدید

منابع فلسطینی در میدان از درگیری‌های مجدد بین نیرو‌های مقاومت و اشغالگران در مجاورت بیمارستان الشفا خبر دادند. خبرنگار «الجزیره» اعلام کرد که حملات توپخانه‌ای مداوم اسرائیل در مجاورت این بیمارستان ادامه دارد.

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه تایید کرد که ارتش اسرائیل ساختمان‌های بیمارستان الشفا را بر سر تیم‌های پزشکی و افرادی که در آن هستند تهدید به بمباران و تخریب کرده است.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کردند که جنگنده‌های این گروه در مجاورت بیمارستان الشفاء در شهر غزه، یک خودروی نظامی اسرائیلی را با موشک هدف قرار دادند. آن‌ها همچنین گروهی از سربازان اشغالگر را که داخل ساختمانی سنگر گرفته بودند، کشته و زخمی کردند. القسام همچنین از هدف قرار دادن نیرو‌های دشمن در حال نفوذ به اطراف بیمارستان با گلوله‌های خمپاره خبر داد.

از سوی دیگر، فرمانده فرماندهی جنوب ارتش رژیم صهیونیستی از داخل بیمارستان الشفا گفت که ارتش تنها پس از دستگیری آخرین نفر از تروریست‌ها، زنده یا مرده، به عملیات خود در بیمارستان الشفا پایان می‌دهد. وی افزود: «ارتش اسرائیل بیش از ۱۷۰ شبه نظامی را کشت و بیش از ۳۵۰ شبه نظامی حماس و جهاد اسلامی را در حمله مداوم خود به بیمارستان الشفا دستگیر کرد».

چهارشنبه گذشته، «هرزی هالیوی»، رئیس ستاد ارتش رژیم اسراییل اعتراف کرد که هدف از حمله به بیمارستان تحت فشار قرار دادن حماس در جریان مذاکرات جاری در قطر برای دستیابی به توافق تبادل اسرا بوده است.

این دومین‌بار است که نیرو‌های اسرائیلی از زمان آغاز جنگ غزه در ۷اکتبر ۲۰۲۳ به این بیمارستان حمله کردند. آن‌ها در تاریخ ۱۶ نوامبر آخرین بار پس از یک هفته محاصره آن، به آن حمله کردند که طی آن حیاط و بخش‌هایی از ساختمان‌های آن، تجهیزات پزشکی و ژنراتور برق تخریب شد.

 

به محاصره پایان دهید

در همین حال، «تدروس آدهانوم غبریسوس»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، خواستار پایان فوری محاصره غیرانسانی نیرو‌های اسرائیلی علیه بیمارستان الشفا شد.‌

«غبریسوس» در پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شرایط بیمارستان الشفا کاملا غیرانسانی است و بر این اساس ما خواستار پایان فوری محاصره هستیم». وی بر لزوم دسترسی ایمن به بیمارستان برای اطمینان از دریافت خدمات مورد نیاز بیماران تاکید کرد.

«غبریسوس» همچنین شهادت یکی از پزشکان بیمارستان الشفا را برای یکی از کارمندان سازمان ملل منتشر کرد که در آن می‌گفت: «حال بیماران وخیم است و بسیاری از آن‌ها روی زمین دراز کشیده‌اند». «غبریسوس» بار دیگر تاکید کرد که «بیمارستان‌ها میدان جنگ نیستند و باید مطابق با قوانین بین‌المللی از آن‌ها محافظت شود».

ارتش اسرائیل از هفتم اکتبر سال گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه آغاز کرده است که علاوه بر تخریب گسترده زیرساخت‌ها، ده‌ها هزار شهید که بیشتر آن‌ها کودک و زن هستند، بر جای گذاشته است.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!