شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ 27 April 2024
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۷۱۰۰۵

اعتراضات مردم قزوین به عملکرد فاطمه محمدبیگی، نماینده مجلس یازدهم

قزوین در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم، با اعتراضات مردمی بر سر عملکرد نمایندگان یازدهم دست به گریبان است. با افزایش معضلات اشتغال، محیط زیست، بهداشت و درمان در سال‌های اخیر، اعتراضات زیادی صورت گرفته و این اعتراضات نشان‌دهنده نارضایتی مردم از عملکرد نمایندگان استان است.

چندی پیش شاهد انتقاد بی‌پرده یک دانشجو از فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بودیم. این دانشجو در انتقاد خود به محمدبیگی گفت: «نماینده‌ای که مصلحت خودش را به مصلحت مردم ترجیح بدهد، نمی‌خواهیم، شما همسرتان را از استانداری برداشتید و به وزارت صمت بردید، مسئول دفتر شما با ۷۰ سال سن در سه معدن عضو هیئت رئیسه است و فقط از یکی از آن‌ها ۲۴ میلیون حقوق می‌گیرد.»

تنها پاسخ فاطمه محمدبیگی به دنبال این افشاگری و اعتراضات، این بود که آیا همسر من نباید ارتقاء شغلی بگیرد؟

پس از این ویدئو جنجالی، بزرگان استان از دختر دانشجوی قزوینی درخواست کردند تا پایان انتخابات با هیچ خبرنگاری گفتگو نداشته باشد تا میزان رای این نماینده مجلس کاهش پیدا نکند. خانم دانشجوی معترض نیز در پی این درخواست سکوت کرده تا بنا به گفته برادر ایشان، شاید خانم محمدبیگی رای نیاورد و به مجلس دوازدهم راه پیدا نکند تا مردم قزوین نفسی راحت بکشند.

 

دانشجوی معترض به فاطمه محمدبیگی



در همین راستا، روزنامه اینترنتی فراز با «هادی عسگری» برادر دانشجوی معترض قزوینی گفتگو کرده‌است. این گفتگو به بررسی مشکلات قزوین می‌پردازد.

هادی عسگری، برادر دانشجوی معترض به عملکرد فاطمه محمد بیگی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار فراز گفت: «سوال ما این است که همسر خانم محمد بیگی با چه تخصصی از وزارت کشور به وزارت صمت رفت؟ چگونه فرزندشان را بدون هیچ آزمونی وارد مدارس سمپاد در تهران کردند؟»

او افزود: «سوال بعدی ما درباره مسئول دفتر ۷۰ ساله خانم محمد بیگی است که با چه رانتی و با چه باندی عضو هیئت مدیره سه معدن شده و حتی دختر و پسرش هم را عضو هیئت مدیره معدن کرده است؟» عسگری ادامه داد: «همسر خانم محمد بیگی قبلا با مدرک مدیریت استراتژیک در استانداری و در قسمت پدافند مشغول به کار بود. سوال ما این است که او با چه تخصصی از وزارت کشور به وزارت صمت و شرکت مگفا رفته است؟».

در این گفت‌وگو، عسگری همچنین به مسئله اختلاس در دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: «ما از خانم محمدبیگی سوال داریم که آیا منتصبین ایشان، آقایان قیاثوند و سیدصادقی هم در این موضوع دخالت داشتند؟»

 

انتصاب غیربومی به‌عنوان رئیس آموزش و پرورش در تضاد با نظر رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در پی انتصاب غیربومی به‌عنوان رئیس آموزش و پرورش طارم، برخی از اهالی این منطقه نسبت به این موضوع اعتراض کردند.
هادی عسگری به خبرنگار فراز گفت: «آقای افراز به سفارش خانم محمد بیگی، به عنوان رئیس آموزش و پرورش طارم منصوب شد.» او افزود: «خانم محمد بیگی از آنجایی که همسرش طارمی است، خود را به عنوان نماینده طارم معرفی و طارم را منطقه استحفاظی خود کرده است. با این حال، هیچ یک از بومی‌های طارم را در پست‌های مدیریتی و سایر ادارات قرار نداده و تمام مسئولان طارم غیر بومی هستند. یک غیر بومی چگونه می‌تواند از مشکلات مردم منطقه آگاه باشد؟»

این اعتراضات در حالی صورت می‌گیرد که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت انتصاب مدیران بومی تأکید کرده‌اند.

 

طارم قرار بود به دو بخش تقسیم شود اما محمدبیگی پیگیر نبود

عسگری، برادر دانشجوی معترض به عملکرد فاطمه محمدبیگی، گفت: «طارم قرار بود به دو بخش تقسیم شود، اما خانم محمدبیگی پیگیر نبود و تا الان دو بخش نشده است. این موضوع موجب شده تا مشکلات ایاب و ذهاب مردم در روستا‌های دورافتاده طارم بیش‌تر شود. چرا که بیش از ۸۰ درصد ادارات طارم در یک بخش در لوشان قرار دارند که در استان گیلان واقع شده است.»
عسگری ادامه داد: «اگر سیردان به عنوان مرکز بخش انتخاب می‌شد، مردم روستا‌های اطراف می‌توانستند برای انجام امور اداری خود به آنجا مراجعه کنند و مجبور نبودند به لوشان بروند.»

 

قزوین با جمعیت بالای ۶۰۰هزار نفر، تنها ۴ نماینده در مجلس دارد

هادی عسگری، در گفتگو با خبرنگار فراز در رابطه با تعداد نمایندگان مردم قزوین، گفت: «قزوین با جمعیت بالای ۶۰۰ هزار نفر، تنها ۴ نماینده در مجلس دارد. این در حالی است که بسیاری از استان‌های دیگر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک نماینده دارند.» عسگری افزود: «این موضوع باعث شده است که نمایندگان قزوین نتوانند به خوبی از حقوق مردم این استان دفاع کنند. چرا که تعداد آن‌ها برای نمایندگی از این جمعیت زیاد کافی نیست.

خانم محمدبیگی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، نیز در این زمینه کوتاهی کرده و تاکنون هیچ اقدامی برای افزایش تعداد نمایندگان قزوین انجام نداده است.»

عسگری در ادامه به انتقاد از عملکرد فاطمه محمدبیگی پرداخت و گفت: «خانم محمدبیگی رزومه مناسبی برای نمایندگی مجلس ندارد. او پیش از ورود به مجلس، هیچ تجربه مدیریتی در سطح استان نداشته است. خانم محمدبیگی تنها یک مطب طب سنتی در قزوین داشته و مشغول حجامت بوده؛ این سابقه مدیریتی برای نمایندگی مجلس محسوب نمی‌شود.

 

توهین‌های نماینده مجلس به مردم قزوین

پیش‌تر سخنان خانم محمدبیگی در فضای مجازی واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و بسیاری از کاربران این سخنان را توهین به مردم قزوین تلقی کردند. عسگری در این زمینه می‌گوید: «خانم محمدبیگی در سخنان خود گفته است اگر جوانان ازدواج نکنند، از هند جوان وارد می‌کنیم. او همچنین گفته است که اگر کسی در ساعت ۱۲ یا ۱ بامداد آنلاین باشد، حتماً در حال تماشای سایت‌های مستهجن است. این سخنان در حالی از سوی خانم محمدبیگی بیان شده که خود او نیز در ساعت یک و نیم بامداد توییت زده است. این نشان می‌دهد که او به این سخنان خود عمل نمی‌کند.»


اعتراضات دانشجوی قزوینی به محمدبیگی بر سر اشتغال جوانان تحصیل‌کرده

«هادی عسگری»، در دفاع از اعتراضات دانشجوی قزوینی به عملکرد فاطمه محمدبیگی بر سر اشتغال جوانان تحصیل‌کرده، گفت: «خانم محمدبیگی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، به‌عنوان نماینده مردم، باید در راستای حل مشکلات مردم از جمله اشتغال جوانان تحصیل‌کرده تلاش کند. اما او در این زمینه عملکرد مناسبی نداشته است.»
عسگری افزود: «خواهر من، دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد فیزیک هسته‌ای دانشگاه بین‌المللی قزوین با معدل الف، نخبه علمی بوده و مقالات زیادی در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ کرده است. او پس از فارغ‌التحصیلی، با وجود داشتن مدارک و سوابق تحصیلی درخشان، نتوانست شغل مناسب پیدا کند.»

او ادامه داد: «خانم محمدبیگی بر خلاف توصیه رهبری مبنی‌بر جوان‌گرایی عمل می‌کند و از جوانان تحصیل‌کرده حمایت نمی‌کند. او به جای اینکه به جوانان نخبه فرصت دهد، به افراد غیرمتخصص و فاقد تخصص، امتیازات ویژه می‌دهد.»
عسگری به‌عنوان مثال گفت: «خانم محمدبیگی به یک خانم ۴۰ ساله که ۱۶ سال پیش مدرک گرفته و اکنون سه فرزند دارد، به دلیل داشتن فرزند و ازدواج، امتیاز ویژه داده است. این در حالی است که این خانم هیچ سابقه کاری و مهارت لازم برای اشتغال را ندارد.»

او همچنین گفت: «خانم محمدبیگی به خواهر من که فوق‌لیسانس فیزیک هسته‌ای دارد و معدل الف گرفته است، گفته است که اشتباه کردی ادامه تحصیل دادی! باید ازدواج می‌کردی و بچه‌دار می‌شدی. این حرف‌ها توهین به جوانان تحصیل‌کرده است.»

عسگری همچنین تاکید کرد: «خانم محمدبیگی باید پاسخگو عملکرد خود باشد. او باید توضیح دهد که چرا از جوانان تحصیل‌کرده حمایت نمی‌کند و به افراد غیرمتخصص امتیاز ویژه می‌دهد.»


معضلات بزرگ قزوین وعدم رسیدگی محمدبیگی

هادی عسگری، در گفتگو با خبرنگار فراز گفت: «قزوین اوضاعش فاجعه است. دو معضل در سطح کشوری داشتیم. یکی بحث پرونده خودرو غفاری بود که باعث کلاهبرداری و از بین رفتن زندگی بسیاری از مردم شد. این معضل به دلیل بی‌تدبیری مسئولان استانی اتفاق افتاد. خانم محمدبیگی چه اقدامی در این راستا انجام داد؟»

او ادامه داد: «معضل دیگر، برکناری فرماندار قزوین به دلیل مبارزه با فساد بود. خانم محمدبیگی به عنوان نماینده مردم، هیچ اقدامی برای حمایت از فرماندار انجام نداد و حتی باعث شد آبروی او برود.»
عسگری افزود: «این دو معضل، تنها بخشی از مشکلات قزوین هستند. ما در این استان با کمبود فرماندار و شهردار نیز مواجه هستیم. آقای کاظمی، معاون استاندار، به دلیل کمبود نیرو، دو مسئولیت را به عهده گرفته است. این نشان‌دهنده بی‌کفایتی مسئولان استانی است.»


معضلات آب و هوا و بحران آب در قزوین

مشکلات مردم استان قزوین به این موارد ختم نمی‌شود و مسئله آب و هوا و بحران آب نیز یکی دیگر از مشکلات آن‌هاست. عسگری معتقد است محمدبیگی به عنوان نماینده مردم قزوین که خود را منتصب به ناحیه طارم میداند، هیچ اقدام موثری در این زمینه انجام نداده است. او در این رابطه چنین توضیح میدهد: «مشکلات آب و هوا و بحران آب یکی دیگر از مشکلات مردم استان قزوین است. کارخانه سیمان و نیروگاه شهید رجایی باعث آلودگی هوا و مشکلات زیست‌محیطی زیادی برای مردم قزوین شده‌اند. خانم محمدبیگی به عنوان نماینده مردم قزوین، هیچ اقدام موثری در این زمینه انجام نداده است.»


او ادامه داد: «آب شهر قزوین به‌ویژه آبیک نیز مشکل دارد و دارای آهک زیادی است. روستا‌های بخش طارم نیز با کمبود آب شرب مواجه هستند و آب شرب آن‌ها یا آمونیاک دارد یا آهک.»

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!