سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ 23 April 2024
سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۷۹۵۵

ایران‌خودرو خواستار آزادسازی قیمت‌ خودرو شد

ایران‌خودرو خواستار آزادسازی قیمت‌ خودرو شد
مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه هیچ مخالفتی با واردات خودرو نداریم، گفت: بر اساس اخبار منتشر شده، نخستین سری از خودرو‌ها به کشور در حال ورود است و خواهشمندیم به موازات این اتفاق، محدودیت‌های قیمت گذاری برای صنایع خودروسازی برداشته شود.

به گزارش فراز به نقل از تسنیم، مهدی خطیبی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا شما تایید می‌کنید که خودروسازان با عرضه خودرو در بورس می‌خواهند بازار را مدیریت کنند؟ گفت: خیر؛ این موضوع مورد تایید گروه صنعتی ایران خودرو نیست و در این خودروساز این اتفاق نخواهد افتاد نه اینکه در سایپا اتفاق بیافتد؛ اتفاقا نظر ما درباره عرضه خودرو در بورس این است که تعداد خودرو‌هایی را که به بورس عرضه می‌شوند افزایش دهیم و هم، زمان تحویل را از سه ماه به دو ماه و به تدریج به سمت یک ماه کاهش دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه بیان داشت: کرونا یک اتفاقی را در دنیا رقم زد آن هم بواسطه بحرانی که در تامین چیپست بوجود آمد قیمت خودرو را در دنیا به طور متوسط بالای ۳۰ درصد افزایش داد.

وی اضافه کرد: اینکه بگوییم قیمت خودرو‌ها در ایران همان ckd‌هایی که موجود هستند گران‌تر از بازار‌های منطقه عرضه می‌شوند، موضوعی است که باید به طور جدی پیگیری شود، زیرا که مورد تشکیک ایران خودرو است، اما تمام تلاش ما این است که خودروهایمان را با کیفیت بالاتر و حداقل قیمت عرضه کنیم.

خطیبی گفت: گروه صنعتی ایران خودرو هیچ مخالفتی با واردات خودرو ندارد و بر اساس اخبار منتشر شده، نخستین سری از خودرو‌ها به کشور در حال ورود است و خواهشمندیم به موازات این اتفاق، محدودیت‌های قیمت گذاری برای صنایع خودروسازی برداشته شود تا بتوانیم رقابت کنیم و آزادانه ادامه فعالیت دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به این سوال که شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو هم واردات می‌کنند، افزود: اگر می‌خواهیم به واردات cbu توجه کنیم هدف این است که بعد از مدت کوتاهی بتوانیم به موضوع تولید ckd در داخل دست پیدا کنیم؛ تجربه نشان داده است که ایران خودرو، وارد کننده موفقی نبوده است، ایران خودرو تولید کننده است و بر این معتقدیم که ایران خودرو امروز به درجه‌ای از بلوغ و عمق ساخت داخل با کیفیت رسیده که می‌تواند رقابت کند و با برداشته شدن محدودیت‌های پیش رو در بازار‌های داخلی و خارجی با خودرو‌هایی که وارد کشور می‌شوند، رقابت کند.

خطیبی اضافه کرد: شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو در موضوع واردات خودرو برنامه ریزی خواهند داشت، اما بدیهی است در سری اول واردات خودرو و تا پایان سال، برنامه‌ای برای واردات خودرو نداریم.

 
 

 

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!