دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۴ 18 August 2025
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۹۵۰۳۹

تغییر در رأس مگاموتور؛ علیرضا مصدقی جایگزین منتظرالمهدی شد

تغییر در رأس مگاموتور؛ علیرضا مصدقی جایگزین منتظرالمهدی شد
با تصمیم گروه خودروسازی سایپا، روز دوشنبه علیرضا مصدقی به عنوان مدیرعامل مگاموتور منصوب شد. او جایگزین مرتضی منتظرالمهدی شد که از اواخر شهریور ۱۴۰۲ مدیریت مگاموتور را بر عهده داشت. مگاموتور یکی از شرکت‌های کلیدی زیرمجموعه گروه سایپا است که به «قلب تپنده سایپا» معروف است.

با تصمیم گروه خودروسازی سایپا، علیرضا مصدقی به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت مگاموتور منصوب شد و جایگزین سید مرتضی منتظرالمهدی شد که از اواخر شهریور ۱۴۰۲ مدیریت این شرکت کلیدی را در اختیار داشت.

 

علیرضا مصدقی کیست؟


علیرضا مصدقی از مدیران باسابقه و قدیمی گروه سایپاست. وی پیش از این مدیرعامل شرکت سایپاسیتروئن بوده و همچنین سابقه معاونت اجرایی، معاونت تولید سایپا، عضویت در هیأت‌مدیره پارس خودرو، عضویت در هیأت‌مدیره شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا و مدیرعاملی مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا را در کارنامه دارد. امید می‌رود مصدقی بتواند مگاموتور را به مسیر رو به رشد و سودآور سال‌های گذشته بازگرداند و جایگاه این شرکت کلیدی در زنجیره تولید سایپا را تقویت کند.

 

منتظرالمهدی که بود؟


سید مرتضی منتظرالمهدی از اواخر شهریور ۱۴۰۲ مدیرعامل مگاموتور شد. این شرکت که در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ حدود هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان سود خالص به ثبت رسانده بود درحالی که تحت مدیریت منتظرالمهدی در مدت مشابه سال ۱۴۰۳ با دو هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان زیان خالص روبه‌رو شد. این تغییر ناگهانی و بزرگ در سودآوری شرکت نشان‌دهنده چالش‌های مالی و عملیاتی عمیق در این دوره است. علاوه بر این، سایر هزینه‌های شرکت در همین بازه زمانی از ۱۰ میلیارد تومان به ۷۶۷ میلیارد تومان افزایش یافت.

 

بیشتر بخوانید:

 

آغاز فصل جدید در مگاموتور؟!

با تغییر مدیریت و انتصاب علیرضا مصدقی، اکنون توجه‌ها به این نکته معطوف شده که آیا مگاموتور می‌تواند بار دیگر به جایگاه واقعی خود به عنوان «قلب تپنده سایپا» بازگردد؟ این دگرگونی در آستانه واگذاری باقی‌مانده سهام دولتی سایپا اهمیت ویژه‌ای برای بازیابی اعتماد سرمایه‌گذاران، بازار و افکار عمومی خواهد داشت. مگاموتور نقش مهمی در تأمین پیشرانه و قوای محرکه خودرو‌های گروه سایپا دارد و اصلاح وضعیت این شرکت به مثابه گامی کلیدی در جهت بهبود کلی صنعت خودروسازی کشور است. باید دید تیم مدیریتی جدید چقدر می‌تواند مسیر را برای آینده‌ای متفاوت در مگاموتور هموار کند؟

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حساسیت دولت نسبت به حجاب کم شده | چرا شورای دفاع تشکیل شد؟

لاریجانی: باید از بزرگواری مردم در جنگ دوازده روزه صیانت شود

آغاز لیگ بیست‌وپنجم فوتبال ایران از امروز

نماینده پوتین: جنگ‌طلبان اروپایی و بریتانیایی نباید سد راه صلح در اوکراین شوند

ادعای رئیس‌جمهور لبنان: بیروت در برابر دو گزینه بود؛ پذیرش سند آمریکایی یا انزوا

زلنسکی در بدو ورود به واشنگتن: روسیه باید جنگی را که خودش آغاز کرده، پایان دهد

ترامپ: پیشرفت بزرگی در رابطه با روسیه حاصل شده؛ با ما همراه باشید

سرلشکر رحیم صفوی: هر آن ممکن است جنگ مجددی بین ایران و اسرائیل رخ بدهد؛ پس از آن ممکن است دیگر جنگی رخ ندهد

دیدار خداحافظی سفیر آلمان با عراقچی

هیجان‌زدگی چه پیامدی دارد؟ | راهکارهای انتخاب رشته آگاهانه

نان در زیباییست؟ | پشت‌پرده تجویز جراحی‌های غیر ضروری

این نسل «حافظه‌اش» را به ابرهای دیجیتال سپرده!

دو کلمه حرف حساب | شما اصلا آلترناتیو می‌دونی یعنی چی؟!

صلحی که همه صلح ها را به باد خواهد داد!

پیشنهاد سردبیر

در گفت وگوی محمد منظرپور با مازیار خسروی بررسی شد

پیامدهای اقتصادی بازگشت افغان‌ها

در گفت‌و‌گو با سیدهادی میرعلمی مطرح شد

سالگرد دوشنبه سیاه | قفس بورس 5 ساله شد!

یارانه سوخت هواپیما؛ چاهی بی‌انتها از جیب فقرا به کام ثروتمندان

پول بلیط‌ هواپیمای شما را ما می‌دهیم!

زندگی