آغاز تولید اتوبوس زامیاد و تحویل هزار کامیونت کمپرسی به سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور/ زامیاد محور نوسازی ناوگان شهری شد/ احیای خط تولید اتوبوس پس از ۱۲ سال در زامیاد
رونمایی شده و توسعه آن بهطور کامل انجام شده است. این خودرو میتواند بهعنوان تاکسی ملی مورد استفاده قرار گیرد. از سیاستگذاران در مجلس، وزارت کشور و وزارت نفت انتظار داریم از این طرح حمایت کنند.
به گفته وی، این خودرو نیاز به زیرساخت گسترده شارژ ندارد و مشکل رایج ناوگان برقی را برطرف میکند. استانداردهای فعلی و آتی کشور را پوشش میدهد. هزینه نگهداری پایین و داخلیسازی بالایی دارد که برای رانندگان تاکسی بسیار مهم است.
وی در پایان با قدردانی از مدیران ارشد گروه سایپا گفت: تمام موفقیتهای اخیر نتیجه تلاش شبانهروزی کارکنان و مدیران سایپا و زامیاد است.
اکستند استانداردهای ۸۵ گانه را دارد
داریوش گلمحمدی، مدیرعامل شرکت زامیاد در مراسم آیین واگذاری وانت کمپرسی به شهرداریها و دهیاریها از ویژگیها و محصول جدید این شرکت، گفت: طی دو سال گذشته سازمان شهرداریها بهعنوان شریک تجاری این سازمان انتخاب شده و بزرگترین خریدار سازمانی محصولات زامیاد به شمار میرود. این سازمان سال گذشته ۲ هزار دستگاه و امسال یکهزار دستگاه کامیونت نیسان خریداری کرده است، که البته در قرارداد امسال، ۷۰ درصد خودروها از نوع «اکستند» است.
وی تصریح کرد: اکستند محصولی که برای کاهش مشکلات استانداردی نیسان آبی طراحی شده و اکنون تمام استانداردهای ۸۵گانه، تأییدیه سازمان ملی استاندارد، محیطزیست و پلیس راهور را داراست.
گلمحمدی گفت: سیستم پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری پیشرفته، هشدار خروج از خط، و سامانههای کنترل هدایت از جمله قابلیتهای جدید این خودروست.
مدیرعامل زامیاد افزود: با افزایش ۱۶ سانتیمتری طول خودرو و افزایش ۲۱ درصدی فضای کابین، صندلیهای نیمکتی حذف و صندلیهای جدید با قابلیت تنظیم پشتی و کفی نصب شده است. همچنین فرمان بهطور کامل هیدرولیک شده و عایقبندی صوتی و حرارتی داخل کابین بهطور کامل انجام شده است.
وی تصریح كرد: طراحی جدید آمپر و بهرهگیری از شبکه BCM قابلیت مدیریت بهتر سامانههای الکترونیکی و افزودن امکانات بیشتر را فراهم کرده است.
گلمحمدی در ادامه گفت: خط تولید اتوبوس زامیاد که حدود ۱۲ سال متوقف بود، با قرارداد جدید دوباره فعال شده است. اتوبوس جدید «اروند» با طول ۱۲ متر، موتور ۹.۵ لیتری کامینز، ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور به تولید میرسد.
وی اعلام کرد: این محصول از نظر مشخصات فنی در رده اتوبوسهای مناسب کشور قرار دارد و شریک تجاری آن، شرکت فوتون، دومین اتوبوسساز بزرگ چین با تولید بیش از ۴۵ هزار دستگاه در سال گذشته است.
مدیرعامل زامیاد گفت: امسال تولید اتوبوس با یک دستگاه در روز آغاز میشود و تا پایان سال ۷۲ دستگاه تولید خواهد شد و این فعالیت برای ۱۲۸ نفر اشتغال ایجاد میکند.
گلمحمدی افزود: با حمایت گروه سایپا، برنامه داریم سال آینده حداقل ۲۵۰ دستگاه اتوبوس شهری تولید کنیم.
عرضه پادرا پلاس و توسعه سبد محصولات تجاری
مدیرعامل زامیاد درباره محصولات دیگر این مجموعه گفت: یکی از مشکلات زامیاد تکمحصولی بودن بود، اما پادرا پلاس با استانداردهای ۸۵گانه بهزودی مجوز شمارهگذاری دریافت میکند و وارد بازار میشود. پادرا پلاس میتواند بخشی از نیاز بازار جایگزین نیسان را تأمین کند.
گلمحمدی توضیح داد: کامیونتهای ۶، ۶.۵ و ۹ تنی در مدلهای خوابدار و بیخواب نیز در برنامه تولید هستند و زامیاد قرارداد بلندمدت برای تأمین و تولید این محصولات دارد.
وی با بیان اینکه در قالب قرارداد گروه سایپا با چانگان، پیکاپ لوکس هانتر نیز به سبد محصولات زامیاد افزوده خواهد شد، افزود: قرارداد اتوبوس این امکان را میدهد که بهزودی اتوبوس برقی، اتوبوس ۱۸ متری و میدیباس نیز تولید و به بازار عرضه شود تا سبد محصولات تجاری زامیاد کاملتر شود.
هشدار!
فروش خاک کشور قانونی میشود!
در گفتوگوی فراز با دو نماینده مجلس بررسی شد:
چرا مجلس با طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی مخالفت کرد؟
- تازهها
- پربازدیدها
کاهش ۱۵ درصدی نیروی انسانی، عملاً امکانپذیر نیست
۲۹ میلیون گیمر در ایران به طور میانگین، روزانه ۸۳ دقیقه بازی میکنند
معاون پزشکیان: تهران دیگر ظرفیت «توسعه» ندارد
هر لیتر بنزین سوپر با چه قیمتی عرضه میشود؟
کمال خرازی: ایران آماده بررسی طرح ازسرگیری همکاریها با آژانس است
هفته نامه معاونت سیاسی سپاه: هر گوشی موبایل، یک سنگر است
کشف نشانهای عجیب از پیری زودهنگام در کودکان!
سیانان: ترامپ هنوز تصمیمی درباره حمله زمینی به ونزوئلا نگرفته
۹۲۸ خودرو فرسوده و رها شده در تهران، به پارکینگ منتقل شد
«تب برفکی» به انسان هم منتقل میشود؟
جزئیات عرضه بنزین سوپر در بورس انرژی
کودکان غزه بدون لباس کافی زیر باران میخوابند
۵۳۱ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: دیگر نباید به گروسی فقط یک هشدار داد
روایت دانشجویان از آنچه در علوم تحقیقات گذشت
از رشت تا علوم و تحقیقات | ویدیوهای عجیبی که این روزها منتشر میشوند
زنوزی کیست و چگونه ثروتمند شد؟!
فرسودگی و خرابی قطارهای مترو/ عضو شورای شهر: ما هم نگرانیم
ویدیو: بمبهای سنگرشکن چگونه عمل میکنند؟
حاج علیاکبر انصاری که بود؟ ثروت پسرانش از کجا آمد؟
کوچکزاده دستکم در ۶ سال اخیر، حتی یکریال مالیات هم نداده است!
میهن: بستنی سهبعدی و حاشیههای تمامنشدنی
قیصر چگونه قیصر شد: داستان آفرینش یک اسطوره
لولیتا بخوان و به ایران حمله کن!
تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا
کشته شدن ۳۰۰ مهاجر افغانی: جعل خبر یا واقعیت؟
اینفوگرافیک؛ ۲۱ جنجال قالیباف در ۱۸ سال
یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...
نگاهی به مواضع معاون جدید پزشکیان
سازمان مدیریت راهبردی انرژی در اختیار طرفداران گرانسازی
بمناسبت سالروز شهادت پدر موشکی ایران
ایران بین دو جنگ | از دستهای خالی تا دفاع با سلاح ایرانی
مورد عجیب میدان انقلاب