دستگاه های مسئول، مشکلات را به گردن کامیونداران می اندازند
احمد کریمی در پاسخ به سوالی درباره اینکه مشکل کالاهای انباشتشده در بندر امام خمینی (ره) برای بارگیری، تخلیه و جابهجایی به استانهای دیگر چیست؟ اظهار کرد: از همان زمانی که انباشت کالا در بندر امام خمینی (ره) رو به افزایش رفت، مشکلاتی برای حمل و بارگیری آنها به وجود آمد. در وهله نخست مساله بارگیری و تخلیه چغندر قند و صیفی جات به وجود آمد و از سوی دیگر کشتیها به مرور در این بندر اضافه شدند و حجم انبوهی کالاهای اساسی از جمله نهادههای دامی در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شدند.
وی افزود: در حال حاضر که این مشکل را داریم به این دلیل است که طی سالیان گذشته هیچ توجهی به کاربری ناوگان نشده است یعنی از سال ۱۳۸۴ به بعد هیچ گاه نتوانستیم کامیون های اتاق دار بیاوریم و چین هر چه تولید کرده ما آن را وارد کشور کردهایم. به عبارت دیگر از آن سال تا کنون تنها واردات کامیونهای چینی آن هم کشنده انجام شده و در زمینه کامیونهای اتاقدار که میتوانند کالاهای اساسی را حمل کنند تنها تعداد محدودی کامیونهای بنز تولید داخل در کشور هستند.
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور با اشاره به اینکه ناوگان ما فرسوده است، ادامه داد: اگر کامیونی برای حمل بار به بندر امام خمینی (ره) میرود باید یک هفته در تعمیرگاه کرایهای که گرفته را هزینه کند تا این ماشین دوباره برای بارگیری آماده شود و این زمانی طولانی را میگیرد. این در حالی است که اگر کامیونی فرسوده نباشد در ماه تا هشت سرویس هم میتواند برای بارگیری به بندر امام سفر کند اما با این شرایط توانایی کامیون فرسوده تا حدود سه سرویس در ماه کاهش مییابد.
کریمی بیبرنامه بودن و و ناهماهنگی برای ترخیص کالا را یکی از مشکلات کامیونداران دانست که سبب کندی تخلیه و بارگیری کالا از بندر امام خمینی (ره) میشود و گفت: کامیونداران در بندر امام خمینی (ره) به همین دلیل، مدت طولانی منتظر میمانند چرا که فرآیند ترخیص کالا تا مرحله بارگیری بسیار طولانی است.
وی با بیان اینکه بضاعت کامیونها و کامیونداران برای حمل کالا از بنادر در همین حد است و کمکاری کامیونداران به هیچ وجه تایید نمیشود، اظهار کرد: البته در این زمینه پیشنهادهایی دادهایم تا کامیونهایی که در معادن و کالاهای ساختمانی فعالیت میکنند اگر معاینه فنی دارند به بندر امام خمینی بروند و به حل این مشکل کمک کنند.
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور درباره ابزار تشویقی مانند لاستیک و روغن نیز اعلام کرد: ابزار تشویقی آنگونه که باید نمیتواند جبران مشکلاتی باشد که وجود دارد. البته وقتی میبینیم که دامداری زودتر از موعد دام خودش را به دلیل نبود نهاده و خوراک ذبح میکند، ناراحت هستیم رانندگان هم از زمان جنگ تا حوادث اخیری مانند زلزله و سیل همراه مردم بوده و از خود گذشتگی بسیاری کردهاند. به عنوان مثال وقتی یک نفر برای زلزله سرپل ذهاب درخواست داد، تنها هزار کامیون از اصفهان به صورت رایگان به سمت سرپل ذهاب برای بارگیری و حمل کالا برای زلزله زدگان عازم شدند.
کریمی با انتقاد از کرایههای پایین شرکت پشتیبانی امور دام و تاخیر در پرداخت آن، گفت: وقتی کامیونی ناگزیر است از اقساء و نقاط کشور به بندر امام برود و یک سر خالی هم باشد، با این کرایه تن بر کیلومتر نمیتواند برود و باید برایش صرفه اقتصادی وجود داشته باشد. اما اگر در این میان راه حلی پیشنهاد شود که به کامیونداران، بیشتر توجه شود، به هیچ وجه کامیونداری دریغ نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه بار بسیاری در بندر امام خمینی تخلیه شده که تا پنج میلیون تن هم برآورد شده است، گفت: در حال حاضر حداقل ۵۰ هزار کامیون در کشور میتوانند بار از بندر امام خمینی (ره) حمل و جا به جا کنند اما کامیوندار تنها به دنبال لاستیک تشویقی نیست و این نگرانی وجود دارد که نتوانند به این وعده عمل کنند چرا که تعداد لاستیکهای دولتی کم هست و اگر لاستیکی نباشد بی اعتمادی را سبب میشود اما روغن که گفته میشود در بندر امام توزیع میشود، میتواند یک ابزار تشویقی باشد اما ساختار حمل و نقل باید اصلاح شود و همه دولت های گذشته به بخش حمل و نقل جاده ای توجهی نداشتند.
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور تصریح کرد: بسیاری از دستگاهها مانند وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و... با بی برنامهگی و ناهماهنگی همه مشکل را به گردن کامیونداران و سیستم حمل و نقل میاندازد، در حالی که اینگونه نیست
منبع: ایسنا
هشدار!
فروش خاک کشور قانونی میشود!
در گفتوگوی فراز با دو نماینده مجلس بررسی شد:
چرا مجلس با طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی مخالفت کرد؟
- تازهها
- پربازدیدها
پوتین قول داد که علیرغم تحریمهای آمریکا، ارسال سوخت به هند «بدون وقفه» ادامه خواهد داشت
«وطن، وطن است»: ونزوئلاییها خود را برای حمله احتمالی آمریکا آماده میکنند
نظرسنجی گالوپ: ۷۹ درصد مردم لبنان خواهان خلع سلاح حزب الله هستند
وزارت خارجه آمریکا: با صراحت درباره لزوم برچیدن «متحدان ایران در عراق» صحبت میکنیم
«اختلاس و کلاهبرداری»؛ فدریکا موگرینی از ریاست کالج اروپا استعفا داد
پوتین: ترامپ برای پایان جنگ اوکراین نیت صادقانه دارد
فرمانده پیشین نیرو هوایی اسرائیل: یا به ایران حمله کنید یا مذاکره را بپذیرید
رئیس جمهوری آلمان: بریتانیا و اتحادیه اروپا باید روابط آسیب دیده از برگزیت را ترمیم کنند
تلگراف: مادورو به ترامپ گفت اگر بگذارید ثروت ۲۰۰ میلیون دلاریم را حفظ کنم از قدرت کنارهگیری میکنم
ارتش اسرائیل اهدافی را در جنوب لبنان پس از هشدار تخلیه بمباران کرد
اوکراین یک جنگنده میگ ۲۹ روسیه را در کریمه منهدم کرد
استعفای موگرینی از ریاست کالج اروپا پس از بازجویی و بازداشت اخیر
واکنش نخست وزیر عراق به مسدودسازی اموال گروههای مقاومت: فرصتطلبان نمیتوانند نسبت به مواضع دولت عراق مزایده برگزار کنند
ولایتی: رفتارهای امارات شائبه تلاش برای ایجاد یک «امپراطوری فرامرزی» را ایجاد کرده
روایت دانشجویان از آنچه در علوم تحقیقات گذشت
از رشت تا علوم و تحقیقات | ویدیوهای عجیبی که این روزها منتشر میشوند
زنوزی کیست و چگونه ثروتمند شد؟!
حاج علیاکبر انصاری که بود؟ ثروت پسرانش از کجا آمد؟
ویدیو: بمبهای سنگرشکن چگونه عمل میکنند؟
فرسودگی و خرابی قطارهای مترو/ عضو شورای شهر: ما هم نگرانیم
کوچکزاده دستکم در ۶ سال اخیر، حتی یکریال مالیات هم نداده است!
میهن: بستنی سهبعدی و حاشیههای تمامنشدنی
قیصر چگونه قیصر شد: داستان آفرینش یک اسطوره
لولیتا بخوان و به ایران حمله کن!
تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا
کشته شدن ۳۰۰ مهاجر افغانی: جعل خبر یا واقعیت؟
اینفوگرافیک؛ ۲۱ جنجال قالیباف در ۱۸ سال
یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...
تفسیر سیاسی روز
معامله ترامپ با پوتین: ونزوئلا را بده، اوکراین را بگیر!
پشت سر امامان دولتی نماز نخوانید
دیدگاه مطهری درباره فتوای بحثبرانگیز سیستانی
احمد سبحانی سفیر سابق ایران در ونزوئلا در گفتگو با فراز بررسی کرد