شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ 27 July 2024
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۵۸۶۲۳
۷ پل موقت پایتخت بعد از نیم قرن به پایان راه رسیدند
تا سه ماه دیگر، تهران با پل حافظ خداحافظی می‌کند. این تصمیم تازه شهرداری تهران، همزمان با انفعال مطلق در زمینه تنفس مازوت در ریه شهروندان اتخاذ شده است. با این بهانه که پل حافظ تاثیری در کاهش ترافیک ندارد پس باید جمع‌آوری شود...
نویسنده :
بیتا محسنی

تا سه ماه دیگر، تهران با پل حافظ خداحافظی می‌کند. این تصمیم تازه شهرداری تهران، همزمان با انفعال مطلق در زمینه تنفس مازوت در ریه شهروندان اتخاذ شده است. با این بهانه که پل حافظ تاثیری در کاهش ترافیک ندارد پس باید جمع‌آوری شود.

هرچند مشخص نیست در ازای جمع‌آوری این پل، شهردار تهران چه تمهیداتی برای کنترل ترافیک در نظر گرفته اما پرواضح است که افزایش حجم ترافیک در خیابان‌های حافظ، سمیه، طالقانی و تمام فرعی‌های منشعب از آن‌ها، کمترین تاثیرات جمع‌آوری این پل برای شهروندان تهرانی است‌.

تهران، شهری که بیش از ۷۵۰ پل، امروز آن را به یک شهر توسعه یافته بدل کرده است. از جمله هفت‌گانه پل‌های «سه‌گانه حافظ، کریمخان زند، گیشا، ستارخان و پل چوبی» که در بین سال‌های ۵۱ تا ۵۳، برای تسهیل تردد کاروان بازی‌های آسیایی ساخته شدند و قرار بود موقت باشند.

با شلوغ شدن تهران، این پل‌ها نیز ناخواسته به کمک کنترل ترافیک و تردد شهروندان آمدند و مهمانان همیشگی شهر شدند و به سبب استحکام سازه‌ها، با مرمت‌های جزئی، بیش از چهل سال دوام آوردند. درست برخلاف سازه‌های تازه ساخت‌تر چون پل صدر که بخشی از آن در تولد دو سالگی خود در سال ۹۲ فروریخت!

حجم ویدیو: 27.33M | مدت زمان ویدیو: 00:04:00 دانلود ویدیو
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

علی لاریجانی در یک قدمی دبیری شورای عالی امنیت ملی

آقای کیانیان! بگذاریم پزشکیان خودش باشد!

جایی برای پیرمردها هست؟!

بابک زنجانی؛ از بسیجی اقتصادی تا همیار طلبکار!

علی اکبر صالحی بیشترین شانس را دارد؛ تنها کسی که موفق به کسب مجوز مذاکره با امریکا شده

چرا روسای جمهور آمریکا ترور می‌شوند؟| چه کسانی کشته و چه کسانی جان سالم به‌در بردند؟

یزد در مسیر کابل شدن؟!

نسخه تاریخی برای درمان ایران؛ این کهن‌درخت، راهی جز اصلاحات ندارد

‏سناریوهای ۱۵ تیر

اینفوگرافیک؛ همه مخالفان پزشکیان

اینفوگرافیک؛ آن‌ها که به پزشکیان گفتند آری

پیام مهم سیدمحمد خاتمی: در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریت همصدا شدم| اینک اما فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه‌ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود| به دکتر پزشکیان رای خواهم داد

بازی زیرپوستی پورمحمدی؛ مرد مرموز مناظرات، فرشته نجات قالیباف و عامل اجماع جبهه انقلاب 

ما در زمان قاجار خیلی بدبخت بودیم؟!

پیشنهاد سردبیر
زندگی