شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ 27 July 2024
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۵۸۷۷۰
وقتی «باهوش‌ها» مسوولان را به تله می‌اندازند

اختراعات رائفی پوری!

اختراعات رائفی پوری!
در شرایطی که تحریم، تولیدکننده‌های بزرگ و رسمی کشور را از پای درآورده، افرادی با استفاده از همین خلا، ادعای اختراعات پرهزینه کرده‌ و مسوولان نیز، صرفا با رویکرد تبلیغاتی در تله این ادعا افتاده‌اند.

خودرویی که ۵۰ درصد آب و ۵۰ درصد بنزین می‌سوزاند و قرار بود در مراحل بعدی، مصرف بنزین را به صفر برساند. اختراعی با ادعاهای اثبات‌نشده که مدت‌ها بعد، با تبلیغ صداوسیما و حتی تایید مسوولان استانی همراه شد. حالا پس از چند سال، حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم آب‌سوز کردن خودروها را راه‌حل آلودگی هوا مطرح کرده است.

 

ادعاهایی تبلیغاتی که مسوولان کشور را بارها به دام انداخته است. از چند خودرو دست‌ساز که با نام لامبورگینی ایرانی در صداوسیما تبلیغ و در نمایشگاه‌های رسمی رونمایی شدند. تا تولید قرص کرونای قزوینی که توسط فاطمه محمدبیگی، نماینده مجلس اعلام شد.

 

لامبورگینی‌ها از نظر فنی پر ایراد بودند و سرنوشت تولیدشان بعد از فضای پرزرق و برق تبلیغاتی در سکوت ماند. از قرص کرونای قزوینی نیز تنها چند نقل‌قول از یک نماینده مجلس باقی مانده بدون شفافیت محل تولید، فرد تولیدکننده و حتی بدون یک نمونه عینی از قرص!

 

ادعاهای علی‌اکبر رائفی‌پور اما، چند گام از همه این‌ها بالاتر است. پرینتر سه بعدی، اسلحه ذوالفقار، سامانه ضدپهپادی پاداسکای و چند ادعای بزرگ دیگر از تولیدات موسسه فرهنگی مصاف به گفته علی‌اکبر رائفی‌پور حتی قطعات‌شان نیز در شرایط تحریم در موسسه مصاف تولید شده است.

 

این اختراعات در حالی به طور رسمی توسط علی اکبر رائفی پور مطرح شده که گزارشی از فرایند فعالیت‌ها، از طراحی تا بازرسی و کنترل کیفیت و تولید و حتی از محل دریافت سفارش‌های این تولیدات وجود ندارد. رائفی‌پور بارها با توجیه امنیتی بودن مسایل، از شفاف‌سازی سر باز زده اما حتی تصویر یا گزارشی از دام اصلاح‌نژادی شده در موسسه مصاف نیز تا امروز منتشر نشده است.

 

تحریم‌های سال‌های اخیر غرب علیه ایران، بازار فروش چنین ادعاهایی را به سادگی ایجاد کرده است. در شرایطی که تحریم، تولیدکننده‌های بزرگ و رسمی کشور را از پای درآورده، افرادی با استفاده از همین خلا، ادعای اختراعات پرهزینه کرده‌ و مسوولان نیز، صرفا با رویکرد تبلیغاتی در تله این ادعا افتاده‌اند.

 

به نظر می‌رسد در شرایطی که چنین ادعاهایی توسط ناظران و مسوولان مربوطه بررسی نمی‌شود، نمی‌توان نقطه پایانی بر ادامه آن متصور بود.

حجم ویدیو: 35.74M | مدت زمان ویدیو: 00:04:16 دانلود ویدیو
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

علی لاریجانی در یک قدمی دبیری شورای عالی امنیت ملی

آقای کیانیان! بگذاریم پزشکیان خودش باشد!

جایی برای پیرمردها هست؟!

بابک زنجانی؛ از بسیجی اقتصادی تا همیار طلبکار!

علی اکبر صالحی بیشترین شانس را دارد؛ تنها کسی که موفق به کسب مجوز مذاکره با امریکا شده

چرا روسای جمهور آمریکا ترور می‌شوند؟| چه کسانی کشته و چه کسانی جان سالم به‌در بردند؟

یزد در مسیر کابل شدن؟!

نسخه تاریخی برای درمان ایران؛ این کهن‌درخت، راهی جز اصلاحات ندارد

‏سناریوهای ۱۵ تیر

اینفوگرافیک؛ همه مخالفان پزشکیان

اینفوگرافیک؛ آن‌ها که به پزشکیان گفتند آری

پیام مهم سیدمحمد خاتمی: در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریت همصدا شدم| اینک اما فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه‌ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود| به دکتر پزشکیان رای خواهم داد

بازی زیرپوستی پورمحمدی؛ مرد مرموز مناظرات، فرشته نجات قالیباف و عامل اجماع جبهه انقلاب 

ما در زمان قاجار خیلی بدبخت بودیم؟!

پیشنهاد سردبیر
زندگی