شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ 27 July 2024
چهارشنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۷۱۳۶۸

با ثروتمندترین زنان دنیا آشنا شوید

دنیای ثروت، تحت تسلط مردان است؛ به‌طوری‌که تمام ۱۰ ثروتمند برتر کنونی جهان مرد هستند، همانطور که ۱۰ ثروتمندترین فرد تاریخ همگی مرد بودند. در واقع، تنها حدود ۱۳ درصد از میلیاردرهای جهان زن هستند. با این حال، زنان قدرتمندی وجود دارند که دارای ثروتی هستند که با همتایان مرد خود رقابت می‌کند. از وارثان گرفته تا کارآفرینان، ثروتمندترین زنان جهان گروهی متنوع هستند.
نویسنده
زهرا غفوری

رتبه‌بندی زیر ده ثروتمندترین زن جهان را بر اساس بیشترین تعداد دارایی خالص فعلی فهرست می‌کند. 

توجه: رهبران سیاسی زن (ملکه‌ها) در این رتبه بندی به حساب نمی‌آیند، زیرا ثروت و دارایی خالص آن‌ها به هیچ وجه قابل محاسبه نیست.

 

فرانسوا بتانکور می‌یر

ارزش دارایی: ۹۰ میلیارد دلار
متولد: ۱۰ ژوئیه ۱۹۵۳
ملیت: فرانسوی

«فرانسوا بتانکور می‌یر»، سرمایه‌دار و نویسنده اهل فرانسه است، که هم‌اکنون با دارایی خالص ۹۰ میلیارد دلار، به‌عنوان ثروتمندترین زن جهان شناخته می‌شود. او نوه «یوجین شولر»، بنیانگذار غول زیبایی «لورآل» بزرگترین شرکت لوازم آرایشی در جهان است. او ثروت خود را از مادرش، «لیلیان بتنکورت»، که در سال ۲۰۱۷ درگذشت، به ارث برده است. 

«فرانسوا بتانکور می‌یر» که اکنون ۷۰ سال دار‌د به نویسندگی نیز مشغول است؛ او چندین کتاب نیز تألیف کرده است. البته او ریاست هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری خانوادگی خود، «تتیس»، را هم بر عهده دارد که سهام «لورآل» متعلق به آن است. او ۳۰ سال پیش با همسرش «ژان پیر مایرز» ازدواج کرد و دو فرزند از او دارد.

«فرانسوا بتانکور می‌یر» یک کاتولیک متعهد است و در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای تعمیر «کلیسای نوتردام» در پاریس که در اثر آتش‌سوزی آسیب دیده بود، پرداخت کرد.

 

All You Need To Know About Françoise Bettencourt Meyers, The Richest ...

 


جولیا کوچ

ارزش دارایی: ۵۹ میلیارد دلار

متولد: ۱۲ آوریل ۱۹۶۲
ملیت: آمریکایی

«جولیا کوچ» یک شخصیت اجتماعی و بشردوست است که دومین زن ثروتمند دنیا است. او ثروتش را از همسر خود، «دیوید کوچ» که در سال ۲۰۱۹ درگذشت به ارث برده است. او اکنون یکی از مالکان و اعضای هیئت مدیره «صنایع کوچ» است.

«جولیا کوچ» در سال ۱۹۶۲ در آمریکا به دنیا آمد و در مزرعه‌ای در نزدیکی ایندیانولا بزرگ شد. او کودکی خود را در شهر ایوا گذراند اما وقتی ۸ سالش شد، خانواده‌اش به آرکانزاس نقل مکان کردند. «جولیا کوچ» پس از اینکه از دانشگاه مرکزی آرکانزاس فارغ التحصیل شد، به‌عنوان یک مدل شروع به کار کرد. سال ۱۹۸۴ او به شهر نیویورک نقل مکان مرد و تا اوایل دهه ۱۹۹۰ به عنوان طراح مد مشغول به کار شد تا زمانی که با «دیوید کوچ» آشنا شد.

«جولیا کوچ» همچنین رئیس موسسه دیوید کوچ، عضو هیئت مدیره چندین سازمان از جمله مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering و موزه هنر متروپولیتن است.

«جولیا کوچ» در سال ۱۹۹۶ با «دیوید کوچ» ازدواج کرد و از او سه فرزند دارد. پس از مرگ او در سال ۲۰۱۹، او ۴۲ درصد از صنایع کوچ را به ارث برد.

 

Julia Koch - Wikidata

 

آلیس والتون

ارزش دارایی: ۵۶.۷ میلیارد دلار

متولد: ۷ اکتبر ۱۹۴۹ 
ملیت: آمریکایی

«آلیس والتون»، سومین زن ثروتمند جهان است. او تنها دختر و یکی از چهار فرزند «سم والتون»، بنیان‌گذار شرکت والمارت است. پس از مرگ او در سال ۱۹۹۲، «آلیس» به همراه سه برادرش، ثروت او را به ارث برد و اکنون سهامدار اصلی والمارت، بزرگترین شرکت در جهان است که بزرگترین هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای را اداره می‌کند.

«آلیس والتون» دارای مدرک لیسانس اقتصاد از دانشگاه ترینیتی در سن‌آنتونیو، تگزاس است و تا اواخر دهه ۱۹۹۰ در پوزیشن‌های مختلفی در صنعت مالی کار کرده است. او همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره یک خیریه به نام «بنیاد آلیس ال. والتون» است، که برای امور مختلفی از جمله هنر، آموزش و سلامت به اهدای پول می‌پردازد.

در سال ۲۰۱۱، «والتون» یک موزه‌ی ۵۰ میلیون دلاری به نام «موزه پل کریستالی هنر آمریکایی» در ایالت آرکانزاس آمریکا افتتاح کرد که در آن مجموعه‌ی هنری خصوصی او به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به نمایش درمی‌آید.

«آلیس والتون» برخلاف برادرانش هرگز نقش فعالی در اداره‌ی شرکت والمارت نداشته و به‌جای آن همیشه به علاقه‌ی اصلی‌اش، جمع‌آوری و حفظ آثار هنری مشغول بوده. «والتون» مجموعه‌ای خصوصی و بسیار بزرگ از آثار هنری دارد که در آن تعدادی از آثار هنرمندان بزرگ آمریکایی از جمله «اندی وارهول»، «نورمن راکول» و «جورجیا اوکیف» هم وجود دارد.

 

Alice Walton Net Worth, Biography, and Insider Trading

 

ژاکلین مارس

ارزش دارایی: ۳۸.۳ میلیارد دلار

متولد: ۱۰ اکتبر ۱۹۳۹ 
ملیت: آمریکایی

«ژاکلین مارس»، چهارمین زن ثروتمند جهان است. او دختر «آودری روث» و «فارست مارس» و نوه «فرانک سی. مارس»، موسس کارخانه شکلات‌سازی مارس است. «ژاکلین» دو برادر هم دارد. او در کنار دو برادرانش، ثروت پدرش را پس از مرگ او در سال ۱۹۹۹ به ارث برد. «ژاکلین مارس» قبل از ورود به تجارت خانوادگی در سال ۱۹۸۲، مدرک لیسانس انسان‌شناسی را از کالج برین ماور در پنسیلوانیا در سال ۱۹۶۱ گرفت. او در دوران جوانی خود به‌عنوان سوارکار در بسیاری از نمایش‌های اسب‌سواری شرکت کرد.

«ژاکلین مارس» یکی از متولیان تیم سوارکاری ایالات متحده است. او یک مزرعه ارگانیک در حال فعالیت دارد که توسط Land Trust of Virginia محافظت می‌شود. او همچنین در هیئت مدیره اپرای ملی واشنگتن و کتابخانه ملی ورزشی و موزه هنرهای زیبا حضور دارد.

«ژاکلین مارس» در سال ۱۹۶۱ با «دیدید هال بادگر» ازدواج کرد. انها سه فرزند به نام‌های «کریستینا»، «استفان» و «الکساندرا» دارند. در سال ۱۹۸۴ این ازدواج به پایان رسید و «ژاکلین مارس» در سال ۱۹۸۶ با «هانگ وگل» ازدواج کرد. هرچند این ازدواج نیز در سال ۱۹۹۴ به جدایی منجر شد. 

 

10 najbogatszych kobiet świata 2020. Ranking Forbes - Rankingi - Forbes.pl

 


میریام ادلسون

ارزش دارایی: ۳۷.۷ میلیارد دلار

متولد: ۱۰ اکتبر ۱۹۴۵
ملیت: آمریکایی-اسرائیلی

«میریام ادلسون» در میان ثروتمندترین زنان جهان در رتبه پنجم قرار دارد و در عین حال ثروتمندترین زن اسرائیلی در جهان است. او همسر «شلدون ادلسون»، رهبر قدیمی حزب جمهوری‌خواه و کازینودار معروف آمریکایی است. پس از مرگ «شلدون ادلسون» در سال ۲۰۲۱، «میریام ادلسون» مالک اکثریت سهام شرکت شد. «میریام ادلسون» در تل آویو، به عنوان دختر یک مهاجر یهودی لهستانی به دنیا آمد. او مدرک لیسانس میکروبیولوژی و ژنتیک را از دانشگاه عبری اورشلیم و مدرک پزشکی را از دانشگاه تل آویو در سال ۱۹۷۳ دریافت کرده است.

پس از آشنایی و ازدواج با «شلدون ادلسون» در سال ۱۹۹۱، «میریام ادلسون» دو مرکز تحقیقاتی پزشکی را در ایالات متحده تأسیس کرد. او که یک پزشک است، در طول عمرش نزدیک به یک میلیارد دلار برای تأمین مالی تحقیقات پزشکی و کشف دارو مصرف کرده است. در سال ۲۰۱۸، او مدال آزادی ریاست جمهوری ایالات متحده را به دلیل تلاش‌هایش برای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر دریافت کرد.

«میریام ادلسون» قبل از ازدواج با «شلدون ادلسون»، با «آریل اوچشورن»، پزشک اسرائیلی که دو فرزند از او دارد، ازدواج کرده بود. او از حامیان سرسخت اسرائیل و همچنین حامی بزرگ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق ایالات متحده است.

 

Who is Sheldon Adelson's wife Miriam? | The US Sun

 

رافائلا آپونته دیامانت

ارزش دارایی: ۳۱.۲ میلیارد دلار

متولد: ۲۶ مارس ۱۹۴۵
ملیت: سوئیسی-اسرائیلی

«رافائلا آپونته دیامانت» ششمین زن ثروتمند دنیا و ثروتمندترین زن در سوئیس است. او یکی از بنیانگذاران و مالکان شرکت کشتیرانی مدیترانه (MSC)، بزرگترین شرکت کشتیرانی در جهان از نظر ظرفیت کانتینری است. «آپونته دیامانت» در کنار همسر ایتالیایی‌اش، «جیانلوئیجی آپونته»، در سال ۱۹۷۰ شرکت حمل‌ونقل MSC را تأسیس کرد و هر‌دو ۵۰‌درصدِ سهام آن‌را دارند.

«آپونته دیامانت» در حیفا به دنیا آمد. در کودکی، او و والدینش سپس به سوئیس مهاجرت کردند، جایی که پدرش به‌عنوان کارمند بانک در ژنو کار می‌کرد. در اواخر دهه ۱۹۶۰ در طی یک سفر کشتی به جزیره کاپری ایتالیا، با «جیانلوئیجی آپونته»، که کاپیتان کشتی بود، آشنا شد. این دو عاشق هم شدند و ازدواج کردند. در سال ۱۹۷۰، هردو شرکت کشتیرانی خود را به نام شرکت کشتیرانی مدیترانه با حمایت مالی پدر«آپونته دیامانت» تأسیس کردند. در سال ۱۹۷۸ آنها شرکت را به ژنو منتقل کردند. امروزه، MSC اکنون بزرگترین شرکت حمل و نقل در جهان است.

«رافائلا آپونته دیامانت» و همسرش «جیانلوئیجی» که بیش از ۵۰ سال است ازدواج کرده‌اند، دارای دو فرزند هستند و پسر آنها دیگو نیز به‌طور فعال در شرکت مشارکت دارد.

Top 14 Most Richest Women of 2023

 

سوزان کلاتن

ارزش دارایی: ۲۷.۴ میلیارد دلار

متولد: ۲۸ آوریل ۱۹۶۲ 
ملیت: آلمانی


«سوزان کلاتن» در میان ثروتمندترین زنان جهان در‌حالی‌که ثروتمندترین زن آلمانی است، در رتبه هفتم قرار دارد. او دختر «هربرت کوانت»، مدیرعامل سابق و سهامدار اصلی شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌و است. «کوانت» شرکت را از ورشکستگی در دهه ۱۹۶۰ نجات داد و متعاقباً بی‌ام‌و را به یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در جهان تبدیل کرد. پس از مرگ او در سال ۱۹۸۲، او به همراه مادر و برادرش، سهام کوانت را در شرکت به ارث بردند.

امروز، «کلاتن» هنوز هم سهامدار اصلی و عضو هیئت مدیره بی‌ام‌و است که در حال حاضر هفتمین شرکت بزرگ خودروسازی در جهان است. خانم «کلاتن» پس از مرگ پدرش سهام وی در شرکت مواد شیمیایی و دارویی آلتانا را نیز به ارث برد. وی در حال حاضر عضو هیات سرپرستی این شرکت است. تحت هدایت او این شرکت به شرکتی در سطح جهانی تبدیل شده و در لیست ۳۰ شرکت برتر بازار سهام آلمان قرار گرفته است.

«کلاتن» سهم پدرش را در شرکت به ارث برد و سپس در سال ۲۰۱۰ توانست شرکت را به طور کامل تصاحب کند. «کلاتن» همچنین سهامدار اصلی و عضو هیئت مدیره شرکت آلمانی SGL Carbon، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات صنعتی مبتنی بر کربن در جهان است. «کلاتن» مدرک لیسانس اقتصاد بازرگانی را از دانشگاه باکینگهام انگلستان و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از موسسه بین‌المللی توسعه مدیریت در لوزان، سوئیس گرفت.

«سوزان کلاتن» در طول دوره کارآموزی خود در بی‌ام‌و با همسرش «یان کلاتن» آشنا شد و آنها در سال ۱۹۹۰ ازدواج کردند. آنها دارای سه فرزند هستند اما در سال ۲۰۱۸ از هم جدا شدند.

جدا از فعالیت‌های تجاری بسیار، «کلاتن» بر کمک به کارآفرینان جوان و شرکت‌های نوپا در آلمان تمرکز کرده است. همچنین یکی از حامیان و حامیان اصلی حزب محافظه‌کار اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU) در آلمان است.

Susanne Klatten Biography - Facts, Childhood, Family Life & Achievements

 


جینا راینهارت 

ارزش دارایی: ۲۷.۰ میلیارد دلار

متولد: ۹ فوریه ۱۹۵۴
ملیت: استرالیایی

«جینا راینهارت» هشتمین زن ثروتمند جهان و ثروتمندترین زن در استرالیا است. او دختر و وارث «لانگ هنکوک»، بنیانگذار Hancock Prospecting، یک شرکت معدنی بزرگ در استرالیا است. «هنکاک» در صنعت معدن استرالیا پیشگام بود و یکی از بزرگترین ذخایر سنگ آهن جهان را در استرالیای غربی در دهه ۱۹۵۰ کشف کرد که مبنایی برای ثروت او و موفقیت شرکتش شد. «جینا راینهارت» پس از مرگ پدرش در سال ۱۹۹۲، شرکت را از پدرش به ارث برد.

«جینا راینهارت» قبل از ورود به تجارت خانوادگی، برای مدت کوتاهی در رشته اقتصاد در دانشگاه سیدنی تحصیل کرد اما قبل از فارغ‌التحصیلی آن را رها کرد. او سپس تا زمان مرگ پدرش زیر نظر پدرش کار کرد و متعاقباً خودش مسئولیت شرکت را بر عهده گرفت و از آن زمان تاکنون مدیر اجرایی شرکت بوده است.

تحت رهبری «جینا راینهارت»، Hancock Prospecting فعالیت‌های خود را به اکتشاف زغال سنگ و نفت گسترش داده است و آن را به یکی از بزرگترین شرکت‌های معدنی خصوصی در جهان تبدیل کرده است. «راینهارت» همچنین در چندین شرکت رسانه‌ای و کشاورزی سرمایه‌گذاری کرده است.

«جینا راینهارت» دو بار ازدواج کرد. همسر اول او یک مهاجر انگلیسی بود. آنها در سال ۱۹۷۳ ازدواج کردند و صاحب دو فرزند شدند، اما در سال ۱۹۸۱ طلاق گرفتند. در سال ۱۹۸۳، او سپس با «فرانک راینهارت» وکیل استرالیایی ازدواج کرد. آنها همچنین دارای دو فرزند بودند.

جدا از مالکیت و سمت اجرایی خود در Hancock Prospecting، «جینا راینهارت» همچنین به شدت درگیر سیاست است و تمایل به حمایت از احزاب و سیاست‌های جناح راست دارد. «جینا راینهارت» نیز مانند پدرش از حامیان جنبش جدایی وسترالین است که به دنبال جدا کردن استرالیای غربی از استرالیا و تبدیل آن به یک کشور مستقل است.

 

Gina Rinehart Net Worth: Australia's Richest Person Is A Female Mining ...

 

مکنزی اسکات

ارزش دارایی: ۲۴.۴ میلیارد دلار

متولد: ۷ آوریل ۱۹۷۰ 
ملیت: آمریکایی

«مکنزی اسکات» نهمین زن ثروتمند روی کره زمین است. او همسر سابق «جف بزوس» بنیانگذار آمازون، سومین مرد ثروتمند جهان است. پس از طلاق او از شوهرش در سال ۲۰۱۹، ۲۵ درصد از سهام آمازون را از طریق توافقنامه طلاق دریافت کرد. سهام او در آمازون، بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک و فروشگاه آنلاین در جهان و همچنین دومین شرکت بزرگ در کل، او را به یک میلیاردر تبدیل کرد و عملاً یک شبه او را به یکی از ثروتمندترین زنان جهان تبدیل کرد.

«مکنزی اسکات» در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا به دنیا آمد، اما بیشتر در لیکویل، کانکتیکات زندگی کرد. پس از دبیرستان، او در سال ۱۹۹۲ با مدرک لیسانس زبان انگلیسی از دانشگاه پرینستون فارغ‌التحصیل شد. سپس در بخش اداری یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری آمریکایی مستقر در شهر نیویورک شروع به کار کرد. در آنجا با «جف بزوس» که معاون شرکت بود آشنا شد. این زوج به سرعت در سال ۱۹۹۳ ازدواج کردند. پس از اینکه «جف بزوس» سمت خود را در شرکت سرمایه گذاری ترک و آمازون را در سال ۱۹۹۴ تأسیس کرد، «مکنزی اسکات» نیز کار خود را ترک کرد و هردو به سیاتل، واشنگتن نقل مکان کردند تا روی آمازون تمرکز کنند.

«مکنزی اسکات» یکی از اولین کارمندان شوهر سابقش بود و بر اولین مذاکرات قرارداد حمل و نقل برای شرکت نظارت داشت. «مکنزی اسکات» از زمان طلاقش که گران‌ترین طلاق در تاریخ بود، عمدتاً بر امور بشردوستی تمرکز کرده و حدود ۱۴ میلیارد دلار به سازمان‌ها و اهداف خیریه متعددی اهدا کرده است و او را به یکی از خیرترین افراد در جهان تبدیل کرده است.

«مکنزی اسکات» چهار فرزند از «جف بزوس» دارد. پس از طلاق آنها در سال ۲۰۱۹، «مکنزی اسکات» در سال ۲۰۲۱ با «دن جویت»، معلم دبیرستانی در سیاتل ازدواج کرد. با این حال، این ازدواج تنها کمی بیش از یک سال به طول انجامید و این زوج در اوایل سال ۲۰۲۳ طلاق گرفتند.

 

MacKenzie Scott donates $275 million to Planned Parenthood : NPR

 

آیریس فونتبونا

دارایی خالص: ۲۳.۱ میلیارد دلار

متولد: ۸ ژانویه ۱۹۴۲
ملیت: شیلیایی

«آیریس فونتبونا» فهرست ده ثروتمندترین زن جهان را تکمیل می‌کند. «فونتبونا» نه تنها ثروتمندترین زن شیلیایی است، بلکه به‌طور کلی ثروتمندترین فرد در شیلی است. او ثروتش را از همسرش که صاحب شرکت آنتوفاگاستا بود، به ارث برده است. «فونتبونا» پس از مرگ شوهرش در سال ۲۰۰۵ ثروت او را به ارث برد و از آن زمان تاکنون به‌طور فعال در کنار پسرانش، تجارت خانوادگی‌شان را مدیریت می‌کند.
«فونتبونا» در سانتیاگو پایتخت شیلی به دنیا آمد و بزرگ شد. زمانی‌که او ۱۷ سال داشت، با «آندرونیکو لوکسیچ» که ۱۶ سال از او بزرگتر و یک تاجر شناخته‌شده بود، آشنا شد. آنها سه سال بعد ازدواج کردند. شرکت «لوکسیچ» در طول سال‌ها خود را به‎عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های بزرگ در شیلی تثبیت کرد. از طریق آن، «لوکسیچ» موفق شد آنتوفاگاستا را خریداری کند و آن را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مس و در کل آن را به یکی از بزرگترین شرکت‌های معدنی جهان تبدیل کند.

«آیریس فونتبونا» تقریباً ۵۰ سال با «آندرونیکو لوکسیچ» زندگی کرد و از او سه پسر داشت. دو تن از پسران او به‌طور فعال در مشاغل خانوادگی شرکت دارند، درحالی‌که پسر دیگر در سال ۲۰۱۳ بر اثر سرطان ریه درگذشت. علاوه‌بر فعالیت‌های تجاری، «فونتبونا» به‌خاطر فعالیت‌های بشردوستانه‌اش نیز شناخته‌شده است.

او به‌عنوان یک کاتولیک متعهد، به‌ویژه بر کمک به کودکان دارای معلولیت متمرکز است و در طول سال‌ها مقادیر قابل توجهی از دارایی خود را به این هدف اهدا کرده است.

 

Iris Fontbona – Family, Family Tree - Celebrity Family

منبع:alltopeverything

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

علی لاریجانی در یک قدمی دبیری شورای عالی امنیت ملی

آقای کیانیان! بگذاریم پزشکیان خودش باشد!

جایی برای پیرمردها هست؟!

بابک زنجانی؛ از بسیجی اقتصادی تا همیار طلبکار!

علی اکبر صالحی بیشترین شانس را دارد؛ تنها کسی که موفق به کسب مجوز مذاکره با امریکا شده

چرا روسای جمهور آمریکا ترور می‌شوند؟| چه کسانی کشته و چه کسانی جان سالم به‌در بردند؟

یزد در مسیر کابل شدن؟!

نسخه تاریخی برای درمان ایران؛ این کهن‌درخت، راهی جز اصلاحات ندارد

‏سناریوهای ۱۵ تیر

اینفوگرافیک؛ همه مخالفان پزشکیان

اینفوگرافیک؛ آن‌ها که به پزشکیان گفتند آری

پیام مهم سیدمحمد خاتمی: در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریت همصدا شدم| اینک اما فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه‌ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود| به دکتر پزشکیان رای خواهم داد

بازی زیرپوستی پورمحمدی؛ مرد مرموز مناظرات، فرشته نجات قالیباف و عامل اجماع جبهه انقلاب 

ما در زمان قاجار خیلی بدبخت بودیم؟!

پیشنهاد سردبیر
زندگی