شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ 27 July 2024
پنجشنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۷۱۳۸۵

طرح داماد ترامپ برای آینده نوار غزه

طرح داماد ترامپ برای آینده نوار غزه
جارد کوشنر، داماد یهودی و مشاور سابق دونالد ترامپ در کاخ سفید، پتانسیل «بسیار ارزشمند» «املاک ساحلی» غزه را ستود و پیشنهاد کرد که اسرائیل غیرنظامیان را بعد از «پاکسازی» منطقه از آنجا خارج کند.

کوشنر درگفت‌وگویی که در کانال یوتیوب «ابتکار خاورمیانه» منتشر شده گفته است: «اگر مردم روی ساختن معیشت تمرکز کنند، املاک ساحلی غزه می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.» 

کوشنر همچنین گفته: «این وضعیت کمی تاسف‌بار است، اما از دیدگاه اسرائیل، من تمام تلاشم را می‌کردم تا مردم را از آنجا بیرون ببرم و سپس آنجا را پاکسازی می‌کردم. قطعاً اسرائیل نگفته که نمی‌خواهد مردم بعداً به اونجا بازگردند.»

کوشنر ماه گذشته در مصاحبه‌ای طرحی برای اسکان مردم غزه در صحرای نقب در جنوب اسرائیل ارائه کرد و گفته بود که خروج غیرنظامیان از رفح و به طور بالقوه فرستادن آنها به مصر ممکن است با «دیپلماسی مناسب» امکان‌پذیر باشد. 

او همچنین درباره انتقال مردم غزه به صحرای نقب گفت: «من می‌دانم که این کار درستی نیست، اما فکر می‌کنم این گزینه بهتری برای انجام است.» کوشنر همچنین ادامه داد: «به نظر من اسرائیل در تلاش برای محافظت از غیرنظامیان در برابر تلفات، خیلی بیشتر از حد معمول و بیشتر از کشورهای دیگر تلاش کرده است.

کوشنر در دولت ترامپ بر طیف گسترده‌ای از مسایل و پرونده های آمریکا در خاورمیانه ازجمله مسئله عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای خاورمیانه و پروژه صلح ابراهیم متمرکز و اثرگذار بود.

منبع: گاردین
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

علی لاریجانی در یک قدمی دبیری شورای عالی امنیت ملی

آقای کیانیان! بگذاریم پزشکیان خودش باشد!

جایی برای پیرمردها هست؟!

بابک زنجانی؛ از بسیجی اقتصادی تا همیار طلبکار!

علی اکبر صالحی بیشترین شانس را دارد؛ تنها کسی که موفق به کسب مجوز مذاکره با امریکا شده

چرا روسای جمهور آمریکا ترور می‌شوند؟| چه کسانی کشته و چه کسانی جان سالم به‌در بردند؟

یزد در مسیر کابل شدن؟!

نسخه تاریخی برای درمان ایران؛ این کهن‌درخت، راهی جز اصلاحات ندارد

‏سناریوهای ۱۵ تیر

اینفوگرافیک؛ همه مخالفان پزشکیان

اینفوگرافیک؛ آن‌ها که به پزشکیان گفتند آری

پیام مهم سیدمحمد خاتمی: در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریت همصدا شدم| اینک اما فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه‌ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود| به دکتر پزشکیان رای خواهم داد

بازی زیرپوستی پورمحمدی؛ مرد مرموز مناظرات، فرشته نجات قالیباف و عامل اجماع جبهه انقلاب 

ما در زمان قاجار خیلی بدبخت بودیم؟!

پیشنهاد سردبیر
زندگی