شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ 27 July 2024
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۷۳۶۹۸

مصافِ «استاد» و «خلبان»

«مصاف» مخفف عبارت مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و فراماسونری است. علی اکبر رائفی پور موسس این موسسه سال‌ها است که خود را نظریه پرداز حوزه‌های مختلف می‌داند و طرفدارانش نام «استاد» را برای او به کار می‌برند. «استاد» رائفی پور، اما در آستانه انتخابات مجلس به یک شخصیت سیاسی تبدیل شد و به مصاف سیاسیون رفت.
یگانه شوق الشعراء
نویسنده
یگانه شوق الشعراء

افشاگری مالی رمز مشترک

در میان تبلیغات انتخاباتی، فضای مجازی شاهد جنگی میان طرفداران «قالیباف» و «رائفی‌پور» بود که هر یک برای حرکت در مسیر ضدتبلیغی رقیب راهی را برگزیدند. عده‌ای برای تخریب قالیباف بار دیگر ماجرای «تراول گیت» را مطرح کردند و طرفداران قالیباف نیز از رائفی پور خواستند که در نهایت تکلیف منابع مالی موسسه مصاف را تعیین و شفاف‌سازی کند. جنگ طرفداران قالیباف و رائفی پور تا دور دوم انتخابات در فضای مجازی ادامه یافت و هر یک از این شخصیت‌ها نیز به طریقی یارکشی کردند. افشاگری‌های مالی، اما رمز مشترک جنگ دو طرف بود که علیه دیگری صف‌آرایی می‌کردند. رائفی پور با «وحید اشتری» و «علی بیطرفان» تیم خود را بست و «علی علیزاده» نیز به حمایت از قالیباف برخاست.


تخلف مالی ۱۰۰ میلیاردی

داستان مصاف و رائفی پور، اما جایی پررنگ شد که «جلیل محبی» دبیر سابق ستاد امر به معروف و از چهره‌های نزدیک به قالیباف در گفتگو با «علی علیزاده» اتهام تخلفات مالی حداقل ۱۰۰ میلیارد تومانی را نسبت به علی‌اکبر رائفی‌پور و مصاف او مطرح کرد. در ادامه او به اصرار بی‌نتیجه خود برای مناظره با رائفی پور اشاره کرد و هدف از مناظره با او را اسنادی مالی از موسسه مصاف دانست که در کانال تلگرام خود منتشر کرده‌است. افشاگری «جلیل محبی»، «رائفی پور» را به پولشویی و خیانت متهم کرد. با فاصله‌ای اندک از این افشاگری، اما روابط عمومی بانک مرکزی در خبری اعلام کرد: «رئیس کل بانک مرکزی به دنبال انتشار غیرقانونی اطلاعات مالی موسسه مصاف در فضای مجازی، ضمن تاکید بر خلاف قانون بودن این اقدام نادرست از سوی هر فرد و جریانی، طی جلسه عصر پنج‎شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه دستور پیگیری فوری و بررسی ابعاد مختلف آن را صادر کرد».


فرار از شفافیت

بار‌ها از رائفی پور در خصوص تامین مالی موسسه مصاف سوال شده بود و او هر بار تمرکز خود را بر کمک‌های مردمی می‌گذاشت. اسناد جدید منتشر شده از صورت حساب‌های مالی این موسسه نشان می‌دهد که کمک‌های مردمی به موسسه مصاف در کجا هزینه شده‌است. به نظر می‌رسد نه تنها رائفی‌پور در خصوص ورودی‌های مالی این موسسه اهمیتی برای شفافیت قائل نیست بلکه اسنادی که نشان می‌دهد کمک‌های مردمی در کجا هزینه می‌شود نیز او و طرفدارانش را عصبانی کرده است. این اسناد نشان می‌دهد که از حساب موسسه مصاف یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال به کاربری به نام مستعار خورشید خانوم پرداخت شده تا با شرکت خود در انتخابات برای آن تبلیغ کند! بر اساس این اسناد، هزینه موسسه مصاف در دو سال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده‌است و صورت‌های مالی این موسسه شفاف نیست. اسناد گویای آن است که کمک‌های مردمی به حساب افراد حقیقی واریز شده و سپس به حساب «امیر حسین رائفی پور» بازگشته است. نام «محمود» و «ندا رائفی‌پور» در لیست واریزی‌های این موسسه دیده می‌شود. رائفی‌پور، اما به همراهان خود اعلام کرده‌است که «برای صیانت از حریم خصوصی، پاسداشت قانون و خشکاندن دست معترضان به حریم مردم، با تمام توان از طریق مبادی قانونی پیگیر این اقدام مجرمانه خواهد بود و نتیجه را مرحله به مرحله به سمع و نظر شما و مردم شریف خواهم رساند.» البته استاد رائفی پور اگر به رساندن اطلاعات آن هم به صورت مرحله مرحله به همراهان خود اعتقاد داشت الان درگیر این افشاگری نمی‌شد.


از آستین کوتاه تا سختی فعالیت در موسسه مصاف

رائفی پور، اما در پاسخ به شبهات مخالفان خود در نمی‌ماند. برای مثال در فضای مجازی تصویری از او با پیراهن آستین کوتاه در دیداری دست به دست می‌شود و او پاسخ داده است که «آستین کوتاه ما شرف دارد به یقه بسته شما و رووسایتان! درب مصاف همیشه بر روی هرکسی که بخواهد به سمت انقلاب بازگردد باز است». در نهایت، اما رائفی پور با انتشار ویدئویی سی دقیقه‌ای ادعا کرد که پاسخ شبهات را به مردم داده‌است. او در این ویدئو خود را مدعی و مطالبه گر شفافیت معرفی و اشاره می‌کند که مصاف یک موسسه خصوصی است و وظیفه ندارد مسائل مالی این موسسه را شفاف کند. رائفی پور به گستاخی عده‌ای در دسترسی به حساب‌های شخصی مردم اشاره و می‌گوید دستگاه امنیتی در افشای این اسناد نقش داشته است. او گردش مالی ۱۰۰ میلیارد تومانی را نمی‌پذیرد، اما سالانه ورودی ۲۵ میلیارد تومان به موسسه مصاف را قبول دارد. بر اساس اظهار نظرات او موسسه مصاف ماهانه بیش از ۱ میلیارد تومان هزینه عمومی دارد. موسس مصاف از سختی‌های فعالیت در این حوزه از جمله فعالیت در ساختمانی چهار طبقه بدون آسانسور حرف می‌زند. او گفته‌هایی خود را با تاکید بر شفافیت همیشگی موسسه مصاف به پایان می‌رساند و می‌گوید راه‌های دیگر پولشویی را می‌شناسد. در نهایت رائفی پور با انتشار این ویدئو نیز نتوانست پاسخ سوال مخالفین خود را بدهد و بگوید که کمک‌های مردمی در کجا هزینه می‌شود.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

علی لاریجانی در یک قدمی دبیری شورای عالی امنیت ملی

آقای کیانیان! بگذاریم پزشکیان خودش باشد!

جایی برای پیرمردها هست؟!

بابک زنجانی؛ از بسیجی اقتصادی تا همیار طلبکار!

علی اکبر صالحی بیشترین شانس را دارد؛ تنها کسی که موفق به کسب مجوز مذاکره با امریکا شده

چرا روسای جمهور آمریکا ترور می‌شوند؟| چه کسانی کشته و چه کسانی جان سالم به‌در بردند؟

یزد در مسیر کابل شدن؟!

نسخه تاریخی برای درمان ایران؛ این کهن‌درخت، راهی جز اصلاحات ندارد

‏سناریوهای ۱۵ تیر

اینفوگرافیک؛ همه مخالفان پزشکیان

اینفوگرافیک؛ آن‌ها که به پزشکیان گفتند آری

پیام مهم سیدمحمد خاتمی: در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریت همصدا شدم| اینک اما فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه‌ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود| به دکتر پزشکیان رای خواهم داد

بازی زیرپوستی پورمحمدی؛ مرد مرموز مناظرات، فرشته نجات قالیباف و عامل اجماع جبهه انقلاب 

ما در زمان قاجار خیلی بدبخت بودیم؟!

پیشنهاد سردبیر
زندگی