يکشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۴ 16 November 2025
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۷۹۹۵۱

یوسفی، نماینده مخالفت وزیر پیشنهادی راه: اجحاف است اگر بگوییم که زنان نمی‌توانند وزیر شوند / کارآمدی حلقه مفقوده در رأی دادن ما است

یوسفی، نماینده مخالفت وزیر پیشنهادی راه: اجحاف است اگر بگوییم که زنان نمی‌توانند وزیر شوند / کارآمدی حلقه مفقوده در رأی دادن ما است
نماینده مردم اهواز در مجلس ضمن مخالفت با وزیر راه و شهرسازی، گفت: متاسفانه کارآمدی حلقه مفقوده در رأی دادن ماست و باید با چشم باز رأی دهیم.

 مجتبی یوسفی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، گفت: وزارت راه و شهرسازی اهمیت زیادی دارد و تصمیم ما برای انتخاب وزیر راه و شهرسازی اهمیت زیادی دارد و خانوارها و مستأجران منتظر تصمیم ما هستند.
 
وی افزود: وام ازدواج که می‌گویند نمی‌توانند دهند. ما باید برای اعطای وام مسکن فکری کنیم. بنده مخالفم چه زمین‌هایی کشاورزی رتبه ۱ و رتبه ۲ که به امنیت غذایی کشور گره خورده است صرف ساخت و ساز شود.
 
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران مقتدر اسلامی زمین کم ندارد و چه کسی گفته است که ما از زمین‌های کشاورزی برای ساخت و ساز استفاده کنیم؟
 
یوسفی ادامه داد: زنان و دختران ایرانی همواره افتخار آفریدند و ما مخالف حضور بانوان نیستیم و زنان می‌توانند وزارتخانه اداره کنند و اجحاف است اگر بگوییم که زنان نمی‌توانند وزیر شوند.
 
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در مجلس یازدهم عضو کمیسیون عمران مجلس بودم و به خوبی دیدم که خانم صادق جزو مدیران پاکدست وزارت راه و شهرسازی بود، اما وی فقط یک بیست و پنجم این وزارتخانه را مدیریت کرده است.
 
یوسفی گفت: چه کسی گفته است که زن در این مملکت وزیر نشود؟ این حرف توهین به بانوان است. وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در شهرداری تهران هم مسئولیت داشته است.
 
وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یک برنامه کلی به مجلس ارائه داده است. برنامه پیشنهادی وی با اسناد بالادستی تطابق داده شده است و امتیاز آن ۲۲ بود. سپس وی یک برنامه جدید ارائه داد که بارگذاری شده است. وی گفته است که اصلاح ساختار وزارت راه و شهرسازی را انجام می‌دهد که باید بگوید چگونه می‌خواهد این کار را انجام دهد.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: درباره حوزه راه نیز ما تکالیفی را برای وزیر راه و شهرسازی در نظر گرفتیم. ما راه‌های اصلی و فرعی زیادی داریم و اگر بخواهیم این راه‌ها را نگه داریم، ۲۰۰ میلیارد تومان پول می‌خواهد و باید بگوید که منابع وی برای این کار چیست. صادق گفته است که با تهاتر نفت این کار را انجام می‌دهد در حالی که مجمع تشخیص مصلحت نظام تهاتر نفت را حذف کرد.
 
یوسفی اظهار کرد: البته خیراً مطرح شده است که می‌خواهند وزارت راه و شهرسازی را تفکیک کنند. ما در صنعت هوایی دچار بحران هستیم و صادق گفته است که ما هواپیما می‌آوریم در حالی که هزینه فقط صندلی یک هواپیمای خارجی در کشورمان بسیار زیاد خواهد بود.
 
یوسفی تاکید کرد: ما با کسی خصومت شخصی نداریم، اما باید با چشم باز رأی دهیم. کارآمدی حلقه مفقوده در رأی دادن ماست و همین باعث گرفتاری مردم می‌شود.

منبع:مهر

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

احساسات در بازار رمزارزها وخیم شد

پازل گمشده در دومینوی رکوردهای طلای جهانی

آغاز پیش‌فروش بلیت‌ قطارهای مسافری آذرماه از امروز

خروج ۴۷۰ هزار اتباع غیرمجاز در ۵۰ روز؛ ۳هزار کلاس درس خالی شد

این خودروهای داخلی میلیاردی قیمت خوردند +جدول

وزیر خارجه ترکیه: آنکارا در صورت لزوم، نیروی نظامی به غزه اعزام می‌کند

سد‌های تهران فقط تا آخر آبان آب دارند | از قطرات پایانی سدها استفاده می‌کنیم

انتصاب معتمد جریان جلیلی - پایداری در دولت چهاردهم؛ روزنامه اصلاح‌طلب: نخبگان طرفدار پزشکیان در کنج عزلت به سر می‌برند

مشتریان با این خودروها خداحافظی کردند +جدول

سفارت روسیه در واشنگتن: پنجره‌ای برای عادی‌سازی روابط با آمریکا باز شده

تصمیم‌گیری برای اصلاح قیمت بنزین ناگزیر است، فرقی ندارد دولت پزشکیان باشد یا دولتی دیگر

پس از نیم ساعت زیر باران تهران قدم بزنید | باران پایتخت اسیدی و سربی است؟

برقراری پرواز مستقیم میان تهران و کوالالامپور

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران

پیشنهاد سردبیر
زندگی