پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ 10 October 2024
شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۸۰۸۵۴

دعوت به سفر رایگان از یزد تا استانبول!

دعوت به سفر رایگان از یزد تا استانبول!
کشوری که جاده و راه ندارد، چگونه می تواند از توسعه و رشد بگوید و به رشد و توسعه برسد؟!
نویسنده :
محمدرضا شوق الشعراء

ای کاش یکی باشد که بخواهد و بتواند کاری بکند

برسد بدست رئیس جمهور و معاون اول و وزرای کشور و راه و شهرسازی و میراث فرهنگی

کشوری که جاده و راه ندارد، چگونه می تواند از توسعه و رشد بگوید و به رشد و توسعه برسد؟!

همه آنچه را که ترکیه دارد و به ان می نازد و با ان خود را ساخته و به توسعه رسیده، ایران خیلی بهتر و بیشتر دارد، انجا عیان و پیداست و اینجا نهان، انجا از داشته های کمشان بیشتر و خیلی خوب استفاده می کنند و اینجا از داشته های زیادی که دارند استفاده نمی کنند، و بد استفاده کرده و ان را بهدر می دهند.

همین!

بزرگترین تفاوت ایران و ترکیه در شیوه مدیریت است. و بزرگترین مشکل مدیران ایران اینست که از تجربه کشورهای دیگر استفاده نکرده و گاه ناقص و بد استفاده می کنند،  و چون هوایی و شتابزده سفر می کنند، از آنچه که روی زمین در جریان هست بی خبر می مانند

جناب معاون اول و وزرای محترم کشور و راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، بیایید  یک سفر زمینی را از یزد جهانی با هم شروع کنیم، (هزینه اش با ما) و با هم از راه طبس برویم مشهد و از آنجا برویم ساری و رشت و تالش و اردبیل و تبریز و مرز بازرگان و از آنجا برویم استانبول شلوغ و در مسیر برگشت هم دوست داشتید بیایید اورمیه و از مسیر همدان و کرمانشاه برویم تا خرمشهر و بوشهر و چابهار و جاسک و میرجاوه و زاهدان، و فقط آنچه را که پیدا هست. خوب  ببینید تا بفهمید اشکال کار در کجاست و راهکار حل مسئله چقدر آسانست؟!

باید حتما رفت و دید و بعد از خود پرسید چرا مسیر بیش از  هزار و پانصد کیلومتری بدون ترافیک بازرگان تا استانبول بر خلاف مسیر یزد تا بازرگان، حتی یک سرعت گیر و دست انداز ندارد و آنها با چه‌ قیر و ماسه ای و توسط کدامین مهندسین و چگونه جاده طراحی و  درست می کنند،  که جاده شان صاف و بدون چاله و خرابی و ترافیک و سر درگمی است و در شب هم براحتی روز می توان از آن عبور کرد؟ جاده سازی و خط کشی اصولی و استاندارد جاده که دیگر ربطی به تحریم ندارد؟ قیر و ماسه را که نباید از خارج وارد کرد؟ می ماند یک ذره همت و  وجدان و یک جو تخصص و غیرت، که آن هم در ایران فراوان است و فقط باید به انهایی که همت و وجدان و تخصص و غیرت دارند، میدان داد!

بیایید با هم برویم تا ببینید چگونه و چه جاده هایی ایجاد، و چگونه در مسیر، جنگل را از جاده جدا کرده اند،  و پمپ بنزین های بین راهشان چگونه است،‌ و چرا هوای استانبول شلوغی که ترافیک شدید و سرسام آوری دارد، الوده و پر از دود نیست؟ نمی خواهید در دیگر هزینه های غیر ضروری صرفه جویی و بودجه خیلی از سازمان های موازی بی فایده  را قطع کنید، قیمت بنزین را نصف قیمت ترکیه و با همان کیفیت در ایران توزیع کرده وبفروش برسانید و در عوض با سود بدست آمده. جاده بسازید، نیازی به واردات اتومبیل های خارجی هم دیگر نیست، جاده  که باشد و ترافیک که. نباشد، همراه با پایین امدن مصرف سوخت ، آمار تصادفات و کشته های رانندگی نیز کمتر خواهد شد! جاده که نباشد و  اتومبیل خارجی هم که باشد، باز هم مصرف سوخت افزایش می یابد و هم تلفات جاده کاهش پیدا نمی کند.

وزرای محترم کشور و راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و معاون اول محترم رئیس جمهور

به این اخرین امار هم توجه کنید، تا ببینید نبود جاده چه بر سر ایرانی می اورد و کلاه خود را قاضی کنید!

«روزانه در تصادفات ۱۰۰ نفر دچار معلولیت می شوند

سیاوش محبی، جانشین فرمانده پلیس راه گفته است:برابر آمارها به‌طور میانگین روزانه بین ۴۵ تا ۵۰ نفر بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و روزانه هزار نفر نیز مجروح می‌شوندو از این تعداد ۱۰۰ نفر دچار معلولیت و بالغ بر ۲۰۰ خانواده دچار کاهش شدید درآمد و حتی فقر می‌شوند». 

این مقام پلیس راه علاوه بر خطای انسانی، کیفیت پایین خودروها و جاده‌ها را از عوامل آمار بالای تصادفات دانست»

جاده و خیابان و بنزین با کیفیت و آرامش و تفکر و نگاه ملی که باشد، انوقت گردشگر هم خواهد امد و گردشگر ایرانی هم دلیلی برای رفتن به خارج از کشور ندارد و بهمین سادگی یک اتفاق خوب در بخش گردشگری خواهد افتاد و البته حمل و نقل ریلی و هواپیما خود یک قصه دیگر ست، که مرتبط با تحریم می باشد، و بهرحال، کشوری که در مسئله جاده مانده و جاده خوبی ندارد، چرا باید سیستم ریلی و هوایی خوب و رشد و توسعه داشته باشد؟!

و این هم شاهد:

«بازدید ۱۰.۴ میلیون گردشگر خارجی از جمله ۶۲۵ هزار ایرانی از استانبول در ۷ ماهه اول ۲۰۲۴

*بر اساس داده های رسمی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه طی هفت ماه نخست سال جاری میلادی بیش از ۶۲۵ هزار ایرانی از این شهر بازدید کردند|شفقنا»

و بگذریم که امشب کنسرت بزرگ ‎"معین" با بیش از ۱۵ هزار مخاطب ایرانی در استانبول برگزار خواهد شد

می دانید این یعنی چه؟!

محمدرضا شوق الشعراء- مدیر کانال در بازپرسی توقیف شده توفان یزد

۱۴۰۳/۶/۱۵ استانبول

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

عضو جامعه مدرسین: پس از وعده صادق ۲ برخی فرماندهان اصرار داشتند رهبری به نماز جمعه نروند

نیرو‌های حراست با گشت موتوری در سطح دانشگاه تذکر حجاب می‌دادند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: خبر گفت‌وگوی مخفیانه آمریکا و کشورهای عربی با ایران برای آتش بس جامع در خاورمیانه صحت ندارد

انتشار بیانیه کاخ سفید درمورد گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو بدون اشاره به احتمال واکنش اسرائیل به ایران

عراقچی: ایران و عربستان می‌توانند امنیت و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورند

هزاردستان در بهشت؛ خان مظفر شهرداری کیست؟

توقف اقتصاد دیجیتال پشت سد مقررات فوری

تخت بیمارستانی کم‌تر از میانگین جهانی بدون سیستم ارجاع!

امروز هدف اول مبارزه این است: در فلسطین بمانیم!

پدر ، مادر، شما متهمید!

اردوغان: واکنش هفته گذشته ایران، خطر درگیری‌های منطقه‌ای را افزایش داده است

رد آزمایش بمب اتمی توسط ایران

مورد اصابت قرار دادن مراکز هسته‌ای حتماً در معادلات حین و بعد از جنگ می‌تواند اثرگذار باشد

ویدیویی کوتاه از گفتگوی عراقچی با بن‌سلمان، ولیعهد سعودی در ریاض

پیشنهاد سردبیر

بررسی چالش اصلی نظام سلامت ایران در گفتگو با دکتر هادی یزدانی:

تخت بیمارستانی کم‌تر از میانگین جهانی بدون سیستم ارجاع!

آینده مبارزه فلسطینی‌ها،‌ در روزگار نسل‌کشی و پاکسازی قومی

امروز هدف اول مبارزه این است: در فلسطین بمانیم!

ناهم‌سویی سخنان و مواضع وزیر ارتباطات با وعده‌های انتخاباتی رییس جمهوری

زارع پور، روحت شاد!

زندگی