يکشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۴ 20 July 2025
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۸۳۰۵۱

حسین شریعتمداری: حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

برای ایران اسلامی با اقتدار مثال‌زدنی و کم‌نظیری که از آن برخوردار است، شایسته نیست و به اصطلاح خیلی افت دارد که سران بی‌هویت کشورهای اروپایی و همپیمان اسرائیل وحشی و جنایتکار دست به تحریم هوایی کشورمان بزنند و از این سوی با هیچ واکنش پشیمان‌کننده‌ای روبه‌رو نشوند.

حسین شریعتمداری: حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

به گزارش فراز؛ حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از تحریم سه شرکت هواپیمایی ایران خبر داده و اعلام کرده است؛ «‌سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان‌ایر و هواپیمایی ساها، به علت آن‌که موشک‌ها و پهپادهای ساخت ایران را به روسیه منتقل کرده‌اند مورد تحریم این اتحادیه قرار گرفته و نمی‌توانند به کشورهای اروپایی پرواز کنند»!

همه شواهد به‌وضوح حکایت از آن دارند که اتهام حمل موشک و پهپاد به روسیه! فقط یک بهانه است و این اقدام اتحادیه با هدف حمایت از رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی صورت می‌پذیرد و بازتاب خشم دولت‌های اروپایی از ایران اسلامی، به علت دفاع جانانه از مظلومان لبنان و فلسطین است. 

برای ایران اسلامی با اقتدار مثال‌زدنی و کم‌نظیری که از آن برخوردار است، شایسته نیست و به اصطلاح خیلی افت دارد که سران بی‌هویت کشورهای اروپایی و همپیمان اسرائیل وحشی و جنایتکار دست به تحریم هوایی کشورمان بزنند و از این سوی با هیچ واکنش پشیمان‌کننده‌ای روبه‌رو نشوند.

تنگه هرمز، دومین تنگه پرترافیک دنیاست که روزانه نزدیک به ۱۸ میلیون بشکه نفت که معادل ۴۲ درصد نفت ‌خام حمل‌شده جهان توسط نفتکش‌هاست، از آن عبور می‌کند. جمهوری اسلامی ایران با استناد به کنوانسیون‌های ۱۹۵۸ ژنو و ۱۹۸۲ جامائیکا که موضوع آن «نظام حقوقی آبراه‌های بین‌المللی و حق عبور کشتی‌هاست» حق دارد و می‌تواند در صورتی که منافع ملی خود را در مخاطره ببیند، تنگه ‌هرمز را به روی کشتی‌های نفتکش و حتی کشتی‌های حامل کالای تجاری و تسلیحاتی کشورهای متخاصم (در اینجا کشورهای عضو اتحادیه اروپا) ببندد و دلیلی ندارد که این کشورها از تنگه‌ای که در آب‌های سرزمینی کشورمان قرار دارد اجازه عبور داشته باشند. مواد ۱۴ تا ۲۳ از کنوانسیون ژنو و مواد ۱۷ تا ۲۷ کنوانسیون جامائیکا، بر این حق مسلم برای کشورهای ساحلی آبراه تاکید و تصریح دارد و در ماده ۱۶ کنوانسیون آمده است که «‌تشخیص بی‌ضرر بودن و یا خسارت‌بار بودن عبور کشتی‌ها» بر عهده کشور ساحلی آبراه‌هاست.

 

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ترامپ از مرداک و روزنامه‌اش به دلیل جنجال جنسی، شکایت کرد

پزشکیان: راهکارهای رفع چالش کم‌آبی باید ریشه‌ای و جامع باشد

«همایون» در کنار مزار چهره‌های شاخص به خاک سپرده شد

دعوت پاشینیان از پزشکیان برای سفر به ارمنستان

درخواست اعاده دادرسی محکومین پرونده قتل امیرمحمدخالقی رد شد

«اهداف کریدور داوود» چیست؟

قوانین برای شرایط عادی است؛ در زمان جنگ منافع، امنیت ملی و توده‌های مردم در نظر گرفته می‌شود | هشدار عارف به محتکرین

سامانه‌های آسیب‌دیدۀ پدافند هوایی در جنگ تحمیلیِ ۱۲ روزه جایگزین شدند

توضیحات زاکانی درباره عملیات آواربرداری از اماکن آسیب‌دیده در جنگ ۱۲ روزه

درخواست نماینده قم از قوه قضائیه درباره اجرای حکم جاسوسان جنگ ۱۲ روزه

انتفاد لیبرمن از نتانیاهو: او به دنبال این است که جنگ را تا زمان انتخابات ادامه دهد

ساپینتو: استقلال وضعیت خوبی ندارد؛ بازیکنانم جذب نشدند

آمار جدید از شمار شهدای جنگ نسل‌کشی در غزه

عذرخواهی وزیر نیرو از مردم؛ چاره‌ای جز افت فشار آب نداریم

پیشنهاد سردبیر
زندگی