جمعه ۱۴ شهريور ۱۴۰۴ 05 September 2025
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۸۳۰۵۱

حسین شریعتمداری: حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

برای ایران اسلامی با اقتدار مثال‌زدنی و کم‌نظیری که از آن برخوردار است، شایسته نیست و به اصطلاح خیلی افت دارد که سران بی‌هویت کشورهای اروپایی و همپیمان اسرائیل وحشی و جنایتکار دست به تحریم هوایی کشورمان بزنند و از این سوی با هیچ واکنش پشیمان‌کننده‌ای روبه‌رو نشوند.

حسین شریعتمداری: حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

به گزارش فراز؛ حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از تحریم سه شرکت هواپیمایی ایران خبر داده و اعلام کرده است؛ «‌سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان‌ایر و هواپیمایی ساها، به علت آن‌که موشک‌ها و پهپادهای ساخت ایران را به روسیه منتقل کرده‌اند مورد تحریم این اتحادیه قرار گرفته و نمی‌توانند به کشورهای اروپایی پرواز کنند»!

همه شواهد به‌وضوح حکایت از آن دارند که اتهام حمل موشک و پهپاد به روسیه! فقط یک بهانه است و این اقدام اتحادیه با هدف حمایت از رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی صورت می‌پذیرد و بازتاب خشم دولت‌های اروپایی از ایران اسلامی، به علت دفاع جانانه از مظلومان لبنان و فلسطین است. 

برای ایران اسلامی با اقتدار مثال‌زدنی و کم‌نظیری که از آن برخوردار است، شایسته نیست و به اصطلاح خیلی افت دارد که سران بی‌هویت کشورهای اروپایی و همپیمان اسرائیل وحشی و جنایتکار دست به تحریم هوایی کشورمان بزنند و از این سوی با هیچ واکنش پشیمان‌کننده‌ای روبه‌رو نشوند.

تنگه هرمز، دومین تنگه پرترافیک دنیاست که روزانه نزدیک به ۱۸ میلیون بشکه نفت که معادل ۴۲ درصد نفت ‌خام حمل‌شده جهان توسط نفتکش‌هاست، از آن عبور می‌کند. جمهوری اسلامی ایران با استناد به کنوانسیون‌های ۱۹۵۸ ژنو و ۱۹۸۲ جامائیکا که موضوع آن «نظام حقوقی آبراه‌های بین‌المللی و حق عبور کشتی‌هاست» حق دارد و می‌تواند در صورتی که منافع ملی خود را در مخاطره ببیند، تنگه ‌هرمز را به روی کشتی‌های نفتکش و حتی کشتی‌های حامل کالای تجاری و تسلیحاتی کشورهای متخاصم (در اینجا کشورهای عضو اتحادیه اروپا) ببندد و دلیلی ندارد که این کشورها از تنگه‌ای که در آب‌های سرزمینی کشورمان قرار دارد اجازه عبور داشته باشند. مواد ۱۴ تا ۲۳ از کنوانسیون ژنو و مواد ۱۷ تا ۲۷ کنوانسیون جامائیکا، بر این حق مسلم برای کشورهای ساحلی آبراه تاکید و تصریح دارد و در ماده ۱۶ کنوانسیون آمده است که «‌تشخیص بی‌ضرر بودن و یا خسارت‌بار بودن عبور کشتی‌ها» بر عهده کشور ساحلی آبراه‌هاست.

 

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

رئیس هیئت مدیره بانک اقتصادنوین: همه ما باید به اندازه سهم خود، در قبال تحقق برنامه‌های بانک مسئولیت پذیر باشیم

سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا: مهلت ۳۰ روزه‌ای که در خصوص ایران آغاز شده به معنای پایان دیپلماسی نیست

العربیه: دولت لبنان طرح ارتش برای محدود کردن سلاح را تصویب کرد

دومین بانک بزرگ روسیه در تکاپوی تأسیس شعبه در ایران

رایزنی وزیر خارجه ایتالیا و گروسی درباره ایران

وزیر لبنانی: شرط‌های تحمیل شده از خارج در جلسه کابینه مطرح شد

بررسی طرح ارتش برای خلع سلاح حزب‌الله؛ الجزیره: وزیران حزب‌الله و جنبش امل از جلسه کابینه دولت لبنان خارج شدند

ترامپ: آمریکا هند و روسیه را به «عمیق‌ترین و تاریک‌ترین» کشور باخته

تغییرات در کابینه دولت بریتانیا؛ وزیر خارجه انلگیس تغییر می‌کند؟

روایت وزارت خارجه از دیدار عراقچی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مکانیسم ماشه در دوحه

هشدار کانادا به شهروندانش: به آلمان سفر نکنید

۴۰ تا ۶۰ درصد سود بانک‌ها از طریق بازی با نرخ ارز است 

شناسایی ۱۳۹۱ نوع ماده مخدر نوظهور در جهان

دوحه: پیام شفاهی رئیس‌جمهور ایران به امیر قطر منتقل شد

پیشنهاد سردبیر
زندگی