يکشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۴ 16 November 2025
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۸۳۰۵۱

حسین شریعتمداری: حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

برای ایران اسلامی با اقتدار مثال‌زدنی و کم‌نظیری که از آن برخوردار است، شایسته نیست و به اصطلاح خیلی افت دارد که سران بی‌هویت کشورهای اروپایی و همپیمان اسرائیل وحشی و جنایتکار دست به تحریم هوایی کشورمان بزنند و از این سوی با هیچ واکنش پشیمان‌کننده‌ای روبه‌رو نشوند.

حسین شریعتمداری: حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

به گزارش فراز؛ حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از تحریم سه شرکت هواپیمایی ایران خبر داده و اعلام کرده است؛ «‌سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان‌ایر و هواپیمایی ساها، به علت آن‌که موشک‌ها و پهپادهای ساخت ایران را به روسیه منتقل کرده‌اند مورد تحریم این اتحادیه قرار گرفته و نمی‌توانند به کشورهای اروپایی پرواز کنند»!

همه شواهد به‌وضوح حکایت از آن دارند که اتهام حمل موشک و پهپاد به روسیه! فقط یک بهانه است و این اقدام اتحادیه با هدف حمایت از رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی صورت می‌پذیرد و بازتاب خشم دولت‌های اروپایی از ایران اسلامی، به علت دفاع جانانه از مظلومان لبنان و فلسطین است. 

برای ایران اسلامی با اقتدار مثال‌زدنی و کم‌نظیری که از آن برخوردار است، شایسته نیست و به اصطلاح خیلی افت دارد که سران بی‌هویت کشورهای اروپایی و همپیمان اسرائیل وحشی و جنایتکار دست به تحریم هوایی کشورمان بزنند و از این سوی با هیچ واکنش پشیمان‌کننده‌ای روبه‌رو نشوند.

تنگه هرمز، دومین تنگه پرترافیک دنیاست که روزانه نزدیک به ۱۸ میلیون بشکه نفت که معادل ۴۲ درصد نفت ‌خام حمل‌شده جهان توسط نفتکش‌هاست، از آن عبور می‌کند. جمهوری اسلامی ایران با استناد به کنوانسیون‌های ۱۹۵۸ ژنو و ۱۹۸۲ جامائیکا که موضوع آن «نظام حقوقی آبراه‌های بین‌المللی و حق عبور کشتی‌هاست» حق دارد و می‌تواند در صورتی که منافع ملی خود را در مخاطره ببیند، تنگه ‌هرمز را به روی کشتی‌های نفتکش و حتی کشتی‌های حامل کالای تجاری و تسلیحاتی کشورهای متخاصم (در اینجا کشورهای عضو اتحادیه اروپا) ببندد و دلیلی ندارد که این کشورها از تنگه‌ای که در آب‌های سرزمینی کشورمان قرار دارد اجازه عبور داشته باشند. مواد ۱۴ تا ۲۳ از کنوانسیون ژنو و مواد ۱۷ تا ۲۷ کنوانسیون جامائیکا، بر این حق مسلم برای کشورهای ساحلی آبراه تاکید و تصریح دارد و در ماده ۱۶ کنوانسیون آمده است که «‌تشخیص بی‌ضرر بودن و یا خسارت‌بار بودن عبور کشتی‌ها» بر عهده کشور ساحلی آبراه‌هاست.

 

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

مسیح مهاجری درباره تاسیس اندیشکده برای مرحوم رئیسی: مردم از قدیس‌پروری‌ها با هزینه بیت‌المال استقبال نمی‌کنند | عطر آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید

احساسات در بازار رمزارزها وخیم شد

پازل گمشده در دومینوی رکوردهای طلای جهانی

آغاز پیش‌فروش بلیت‌ قطارهای مسافری آذرماه از امروز

خروج ۴۷۰ هزار اتباع غیرمجاز در ۵۰ روز؛ ۳هزار کلاس درس خالی شد

این خودروهای داخلی میلیاردی قیمت خوردند +جدول

وزیر خارجه ترکیه: آنکارا در صورت لزوم، نیروی نظامی به غزه اعزام می‌کند

سد‌های تهران فقط تا آخر آبان آب دارند | از قطرات پایانی سدها استفاده می‌کنیم

انتصاب معتمد جریان جلیلی - پایداری در دولت چهاردهم؛ روزنامه اصلاح‌طلب: نخبگان طرفدار پزشکیان در کنج عزلت به سر می‌برند

مشتریان با این خودروها خداحافظی کردند +جدول

سفارت روسیه در واشنگتن: پنجره‌ای برای عادی‌سازی روابط با آمریکا باز شده

تصمیم‌گیری برای اصلاح قیمت بنزین ناگزیر است، فرقی ندارد دولت پزشکیان باشد یا دولتی دیگر

پس از نیم ساعت زیر باران تهران قدم بزنید | باران پایتخت اسیدی و سربی است؟

برقراری پرواز مستقیم میان تهران و کوالالامپور

پیشنهاد سردبیر
زندگی