چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۴ 03 December 2025
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۳۱۷۶

هیچ وارداتی از هند نداریم

هیچ وارداتی از هند نداریم
رییس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران اظهار داشت: هنوز مشکل ما با هند در مورد واردات موتورسیکلت‌ها حل نشده است و تا زمانی که تحریم‌ها برداشته نشود هندی‌ها چندان با ما سر سازگاری ندارند. از آنجا که سهام‌داران کارخانجات موتورسیکلت هند آمریکایی هستند، همکاری زیادی با ما نمی‌کنند، بطوریکه از زمان شروع تحریم‌ها تاکنون ما هیچ وارداتی از هند نداشته‌ایم.

به گزارش فراز ، محمد خادم منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد شرایط بازار موتورسیکلت اظهار کرد: کارخانه‌های موتورسیکلت بازار ما را نگه داشته‌اند، بیشتر کارخانه‌داران موتورسیکلت‌های خود را با اقساط 12 ماهه یا 24 ماهه می‌فروشند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد واردات موتورسیکلت‌های هندی گفت: هنوز مشکل ما با هند در مورد واردات موتورسیکلت‌های هندی حل نشده است. تا زمانی که تحریم‌ها برداشته نشود هندی‌ها چندان با ما سر سازگاری ندارند. از آنجا که سهام‌داران کارخانجات موتورسیکلت هند آمریکایی هستند، همکاری زیادی با ما نمی‌کنند. از زمان شروع تحریم‌ها تاکنون ما هیچ وارداتی از هند نداشته‌ایم.

منصوری افزود:‌ بیشتر واردات موتورسیکلت ما از کشور چین است، البته موتورسیکلت‌های باکیفیت از این کشور وارد می‌شوند. دیگر کالای بی‌کیفیت جایی برای عرضه در بازار ندارد، خوشبختانه فرهنگ خرید مشتریان موتورسیکلت به قدری افزایش یافته که فقط به دنبال محصول باکیفیت هستند. می‌توان گفت بیش از 50 درصد از موتورسیکلت‌های ما باکیفیت هستند، بقیه هم چندان نمی‌توانند در بازار ما خودی نشان دهند.

وی در مورد میزان تقاضا در بازر توضیح داد: متاسفانه تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد. اوایل انقلاب که موتورسیکلت در کشور کم بود و واردات زیادی هم نداشتیم، خود صاحبان موتورسیکلت‌ها شروع به تعمیر کالای خود می‌کردند. امروز هم تقریبا وضعیت مشابهی به وجود آمده است و مردم بیشتر به تعمیر موتورسیکلت‌های خود رو آورده‌اند.

رییس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران تصریح کرد: زمانی هوندا 125 حدود 4 یا 5 میلیون تومان بود و افراد می‌توانستند در صورت خرابی موتور خود را جایگزین کنند اما امروز قیمت این موتورسیکلت به بیش از 20 میلیون تومان رسیده است و مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند که همان موتورهای قبلی خود را تعمیر کنند. مردم از نظر اقتصادی با مشکل مواجه هستند و چندان برای تعویض یا خرید موتورسیکلت هزینه نمی‌کنند بنابراین شرایط فروش رونق زیادی ندارد. بطوریکه نسبت مدت مشابه سال گذشته حتما 30 درصد کاهش تقاضا داشته‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون تغییرات قیمتی گفت: وقتی خریدی انجام نمی‌شود افزایش قیمت هم توجیهی ندارد. خود کارخانه‌دارها هم همکاری می‌کنند و خیلی به دنبال افزایش قیمت نیستند، از آنجا که می‌دانند مردم با افزایش قیت خرید انجام نمی‌دهند به دنبال این هستند که با سود کمی تولید و عرضه کنند تا بتوانند چرخه کارخانه خود را بچرخانند. بنابراین نسبت به سال گذشته افزایش قیمت قابل توجهی نداشتیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خواهش ما این است که حمایت بیشتری از تولیدکنندگان انجام شود. کارخانه‌ای که 500 پرسنل دارد به این معنا است که 500 خانوار از این کارخانه امرار معاش می‌کنند، توقع کارخانه‌دار هم این است که مورد حمایت قرار بگیرد. اگر این حمایت صورت بگیرد فروشندگان موتورسیکلت که 1400 تا 1500 عضو دارند، عضو خانواده کارخانه‌دار می‌شوند و از آن استفاده می‌کنند.

 

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

معامله ترامپ با پوتین: ونزوئلا را بده، اوکراین را بگیر!

قیمت دلار، حدود ۱۷۰ سال پیش، در زمان قاجار چقدر بود؟

آلمان عملیات اولیه سامانه موشکی «آرو ۳» اسرائیل را آغاز کرد

چرا این رانندگان در تهران، شب‌ها در خودرو می‌خوابند؟

وزیر نیرو: به دنبال واردات آب از کشور‌های دیگر هستیم!

ایران را با چقدر هزینه می‌توان از بحران آب نجات داد؟

فریادهای نماینده زن در صحن علنی مجلس درباره قانون مهریه

فاکتور کاغذی از ابتدای زمستان بی‌اعتبار می‌شود

مراسم ادای سوگند شهروندی آمریکا برای مهاجران ایرانی و ۱۸ کشور دیگر به تعلیق درآمد

آذر منصوری: قانون مهریه نه اصلاح است و نه حمایت، فقط تعمیق تبعیض است | نظام قانون‌گذاری در ایران تمایلی به دیدن ریشه‌های واقعی مشکلات ندارد

نماینده مجلس: اکبر طبری بدون توضیح آزاد شده است

وزیر جنگ آمریکا: این شام، «شام صلح» است

جبلی: ساترا اقدام اجرایی نمی‌تواند انجام دهد

ویدیو؛ ویتکاف و داماد ترامپ در روسیه، بازدید از نمایشگاه و ملاقات با پوتین

پیشنهاد سردبیر
زندگی