يکشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۴ 20 July 2025
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۵۷۰۶

گوگل تبلیغات هدفمند برای زیر ۱۸ ساله‌ها را محدود کرد

گوگل تبلیغات هدفمند برای زیر ۱۸ ساله‌ها را محدود کرد
شرکت گوگل تبلیغات هدفند را بر مبنای سن، جنسیت یا علاقه برای کاربران زیر ۱۸ سال مسدود می کند.

گوگل همچنین اعلام کرد قابلیت تاریخچه مکان را که آمار مکان را ردیابی می کند برای کاربران زیر ۱۸ سال در سراسر جهان غیرفعال خواهد کرد. این شرکت انواع تبلیغات رده بندی شده سنی را که برای زیر ۱۸ ساله ها مسدود شده اند، گسترش می دهد و فیلترهای جست و جوی امن را برای کاربران این رده سنی فعال می کند.

گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد در راستای تغییرات متعددی که برای کاربران نوجوان صورت می دهد، سیاست جدیدی برای همه کاربران زیر ۱۸ سال و والدین یا حامیانشان برای درخواست حذف تصاویر افراد کم سن و سال از نتایج جست و جوی بخش "گوگل ایمیج" معرفی می کند.

پلتفرمهای آنلاین بزرگ مدتهاست از سوی قانونگذاران و رگولاتورها در خصوص تاثیر سایت آنها بر ایمنی، حریم خصوصی و سلامت روانی کاربران نوجوان زیر ذره بین قرار گرفته اند.

مندی بروکس، مدیرکل امور کودکان و خانواده ها در گوگل گفت: بعضی از کشورها در این زمینه مقرراتی را به اجرا می گذارند و از آنجا که ما به این مقررات عمل می کنیم، به دنبال راههایی برای ایجاد تجارب محصول منطبق با قوانین و کنترلهای کاربری برای کودکان و نوجوانان در سطح جهانی هستیم.

رویکرد پلتفرمهای آنلاین در خصوص کاربران نوجوان طی ماههای اخیر مورد توجه قرار گرفته است به خصوص پس از این که قانونگذاران و دادستانهای کل آمریکا از برنامه فیس بوک برای راه اندازی اپلیکیشن اینستاگرام ویژه کودکان انتقاد کردند. فیس بوک اخیرا تغییراتی را برای تبلیغات هدفمند برای کاربران زیر ۱۸ سال اعلام کرده است اما تبلیغات کنندگان در این شبکه اجتماعی همچنان می توانند تبلیغات ویژه کاربران نوجوان را بر اساس سن، جنسیت و مکانشان نمایش دهند.

سایت ویدیویی یوتیوب گوگل هم روز سه شنبه اعلام کرد در هفته های آینده تغییراتی در تنظیمات بارگزاری ویدیو صورت می دهد و آن را به صورت پیش فرض برای کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله در حالت خصوصی قرار می دهد و تنها افرادی امکان مشاهده محتوای ارسالی آنها را دارند که از سوی کاربر تایید شده باشند. کاربران نوجوان می توانند محتوای ارسال شده در یوتیوب را در حالت مشاهده عمومی هم قرار دهند.

بر اساس گزارش رویترز، جیمز بسر، مدیر مدیریت محصول کودکان و خانواده یوتیوب گفت: یوتیوب همچنین محتوای تجاری نظیر محتوایی که روی بسته بندی محصول متمرکز است یا کودکان را مستقیما به هزینه کردن تشویق می کند را از اپلیکیشن "یوتیوب کیدز" حذف خواهد کرد

منبع: ایسنا

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

نماینده ولی فقیه در سپاه درباره طرح عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور: حرف بسیار غلطی است | جهت‌گیری کلی حرکت نظام ولایت‌مدارانه است | در هیچ زمانی مانند این زمان، تمامی مسئولین تحت رهبری مقتدرانه حضرت آقا، این میزان فرمانبردار نبوده‌اند

معاون رییس‌جمهور: برنامه دولت حرکت در مسیر مهاجرت معکوس از تهران است

تشکیل یگان‌های جدید «تکاوران تفنگدار دریایی» در کشور

کدام استان‌ها بیشترین سهم را در مصرف آب دارند؟

قهرمان المپیک و نابغه ژاپنی کشتی جهان درگذشت

اعتراض از سر بی‌اطلاعی و پافشاری بر یک نظر یا لحن نادرست و نسنجیده، ذیل هر عنوانی به ضرر کشور است | نباید اجازه داد کسی در شکاف اختلاف سلیقه‌ها، برای جناح سیاسی‌اش آشیانه بسازد

روزنامه اصولگرا: کنکور، این غول بی‌شاخ و دم، حذف نمی‌شود؛ نامش تغییر می‌کند

اسرائیل حتی با وجود مهار دولت جولانی، باز هم نگران است!

طالبان در ایران جنایت کرد، صداوسیما ساکت بود | پیدا کنید علت این‌همه شیفتگی رسانه ملی نسبت به طالبان را! | همگان باید از تصمیم دولت برای اخراج اتباع غیرمجاز حمایت کنند

آمریکا با کردهای سوریه به توافق رسید؛ جزئیات گفت‌وگوی تام باراک با مظلوم عبدی

روزنامه اصولگرا: چرا اصلاح‌طلب‌ها تهدید پزشکیان را ساده‌سازی کردند؟ 

روسیه، چرا توافق نظامی تاریخی با آلمان را لغو کرد؟

اسرائیل ماهیگیران فلسطینی را هدف قرار داد

آخرین وضعیت بازسازی واحدهای تخریب شده در جنگ ۱۲ روزه

پیشنهاد سردبیر
زندگی