شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۴ 06 September 2025
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۷۱

محدودیت شبانه تاثیر ندارد، منفعت چرا!

محدودیت شبانه تاثیر ندارد، منفعت چرا!
​نارضایتی شهروندان از اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه باتوجه به عدم تاثیرگذار آن بر وضعیت اپیدمی همچنان ادامه دارد.

پس از گذشت حدود 9 ماه از اجرای طرح محدودیت تردد شبانه، بالاخره رییس ستاد مقابله با کرونای تهران اذعان کرد برخی محدودیت‌های کرونایی کشور از جمله طرح محدودیت تردد شبانه نیاز به بازنگری دارد چراکه اثربخشی ملموسی بر کنترل ابتلا به کرونا ندارد و تنها باعث ایجاد زحمت، هزینه و نارضایتی برای مردم می‌شود.

 

در واقع از همان  ابتدای آذر سال گذشته که این طرح شروع شد هم مشخص بود که ممنوعیت تردد شبانه تاثیری بر ابتلا بر کرونا ندارد و شاید به دلیل برخی ملاحظات امنیتی لحاظ شده است و قرار نیز این بود طرح به مدت دوهفته اجرا شود و با پایان محدودیت‌های کرونایی این طرح نیز لغو شود اما اینکه چه شد در حالیکه طرح‌های محدودیت به همراه پیک‌های کرونایی یکی پس از دیگری آمدند و رفتند اما این طرح  برای 9 ماه پابرجا ماند جای سوال و تعجب دارد. در واقع شاید قابل پذیرش باشد که اگر فروشگاه‌ها و پاساژها و ادارات برای چند روز یا هفته تعطیل باشد ممنوعیت تردد شبانه نیز برقرار باشد اما در ایامی که فعالیت‌ها به روال عادی خود برگشت و ساعات کار بسیاری از مراکز تجاری و پاساژ در تهران تا ساعت 9 الی 10 شب برقرار است چگونه طرح محدودیت تردد از ساعت 10 شب تا 3 صبح اجرا می‌شود؟

 

درآمد ۹۳۰ میلیارد تومانی از جریمه در ۱۲ روز!

 

در واقع اقشاری نیز که جریمه می‌شوند بیشتر افرادی هستند که مجبورند تا ساعات پایانی شب در محل کار خود حاضر باشند و فاصله محل کار تا منزل نیز دور است و یا اجبارا مجبور به فعالیت در این ساعات هستند. به واقع مراکز تفریحی سرپوشیده شبانه یا به عبارت دیگر زیست شبانه در تهران و سایر شهرهای کشور به مانند کشورهای غربی نداریم که این محدودیت سبب شود از متقاضیان این امور کاسته شود و زنجیره کرونا کنترل شود. در اروپا یا آمریکا یا بعضی از  کشورهای منطقه برخی باشگاه‌ها ، کافه‌ها و مراکز سرپوشیده و ... تا پاسی از شب باز هستند و در نتیجه ساعت منع تردد شبانه می‌تواند از مشتریان این مراکز بکاهد. اما در کشور ما که چنین فعالیت‌هایی وجود ندارد این جرایم فقط شامل افرادی می‌شود که در این ساعات مجبور به تردد هستند که اتفاقا معمولا از اقشار نیازمند جامعه هستند.

 

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

رئیس هیئت مدیره بانک اقتصادنوین: همه ما باید به اندازه سهم خود، در قبال تحقق برنامه‌های بانک مسئولیت پذیر باشیم

راه‌انداری مجدد پروازهای باکو-تهران، پس از چندین سال وقفه

محمد فاضلی درباره فعال‌شدن مکانیسم ماشه: وظیفه سیاست‌مدار ایرانی یافتن راه‌حل است؛ نه مرثیه‌سرایی یا لاف زدن درباره بی‌اثر بودن!

قرارداد نجومی اسرائیل با گوگل با چه هدفی انجام شد؟

حزب‌الله در حال بررسی همه گزینه‌های مناسب درباره طرح خلع سلاح مقاومت

قطعنامه پیشنهادی ایران در کنفرانس عمومی آژانس ارائه می‌شود

جانشین بیرانوند در تراکتور بالاخره مشخص شد؟

اولین تابستان بدون گشت ارشاد چگونه گذشت؟

بایدن تحت عمل جراحی سرطان پوست قرار گرفت

استرداد ۱۳ اثر باستانی از ایتالیا به ایران +تصاویر

توصیه محمد مهاجری به وزیر ارشاد: برگزاری کنسرت شجریان که خار چشم سلطنت‌طلب‌ها بود، از معاون هنری وزیر ارشاد بر نمی‌آمد

عراقچی: هیستری غرب درباره گسترش تسلیحات هسته‌ای در منطقه ما، کاملا تصنعی است

بیانیه سازمان جهانی بهداشت درباره خروج یک بیماری از وضعیت اضطراری

مهراب قاسم‌خانی: بدون آنکه بدانیم چرا، «شب‌های برره» تمام شد

پیشنهاد سردبیر
زندگی