يکشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۴ 16 November 2025
سه‌شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۱۳۹۲
حملات رسانه ای انحصارطلبان علیه گروه های سرمایه گذاری و بانک‌هایی که می توانند نجات بخش صنعت خودرو باشند

مقاومت شدید انحصارطلبان صنعت خودرو در مقابل خصوصی‌سازی

مقاومت شدید انحصارطلبان صنعت خودرو در مقابل خصوصی‌سازی
هرگاه نام یکی از این بانک‌ها یا گروه های سرمایه گذاری موفق برای ورود به صنعت خودروسازی مطرح شده، ناگهان شماری محدود از رسانه‌ها که همگی به برخی مدیران صنعت خودرو وابسته‌اند، با شدت تمام، به آن نهاد یا بانک حمله ور شده و تلاش می‌کنند تا با فضاسازی، جلوی ورود آن نهاد سرمایه گذاری یا بانک به صنعت خودروسازی را بگیرند.

شمارش معکوس برای خصوصی سازی دو خودروساز بزرگ کشور آغاز شده؛ خصوصی‌سازی خودروسازان یکی از وعده های مهم دولت است که به نظر می رسد گام های اولیه آن برداشته شده است.

 

وزیر صمت قبل از نوروز ۱۴۰۱ گفته بود: «ما به دنبال آن هستیم تا ۲۵ درصد سهام ایران خودرو و ۴۰ درصد سهام سایپا که در حقیقت خودسهامداری است واگذار شود و همان طوری که رئیس‌جمهوری اعلام کرد واگذاری مدیریت ایران خودرو و سایپا انجام شود.»

 

با این حال هرچه این موضوع به واقعیت نزدیکتر می شود، شاهد برخی مقاومت ها از درون شرکت های خودروساز هستیم.

 

به اعتقاد کارشناسان، یکی از راهکارهای نجات صنعت خودروسازی از وضعیت فلاکت بار فعلی، آن است که بانک‌ها یا گروه های سرمایه‌گذاری موفق که با توجه به پتانسیل های بالقوه و توانمندی هایی که دارند، می توانند در اصلاح امور خودروسازی ها برنامه خوبی داشته باشند، برای در اختیار گرفتن سهام این شرکت ها پیش قدم شوند تا بلکه با یک برنامه صحیح، دو خودروسازی کشور را از زیاندهی و وضعیت دردناک شدید فعلی خارج کنند.

 

نجات صنعت خودرو از این وضعیت، برنامه تحولی جدی لازم دارد و صرفا از دست برخی از نهادهای اقتصادی با پیشینه موفق برمی آید و به طور طبیعی و بالقوه، در ذهن عده ای متبادر می شود که چه بنگاه‌ها یا چه بانک‌هایی می‌توانند صنعت خودروسازی را از این وضعیت نجات دهند. با این حال، در روزهای گذشته، هرگاه نام یکی از این بانک‌ها یا گروه های سرمایه گذاری موفق برای ورود به صنعت خودروسازی مطرح شده، ناگهان شماری محدود از رسانه‌ها که همگی به برخی مدیران صنعت خودرو وابسته‌اند، با شدت تمام، به آن نهاد یا بانک حمله ور شده و تلاش می‌کنند تا با فضاسازی، جلوی ورود آن نهاد سرمایه گذاری یا بانک به صنعت خودروسازی را بگیرند.

به نظر می رسد یکی از چالش های بزرگ پیش روی خصوصی‌سازی صنعت خودرو برای دولت همین موضوع باشد؛ یعنی حملات رسانه‌ای مدیران صنعت خودرو به نهادها و بانک های موفقی که می توانند نجات دهنده این صنعت باشند. این رسانه ها در واقع مدافع همان گروه‌هایی هستند که خودروسازی ها را به این روز درآورده اند.

حال باید منتظر ماند و دید دولت با این پدیده چگونه برخورد خواهد کرد و آیا صنعت خودرو از دست انحصارطلبانی که به هیچ وجه حاضر نیستند صندلی های خود را ترک کنند، رها خواهد شد یا خیر.

 

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

زمان بازی استقلال در جام حذفی تغییر کرد

ماجرای اعتراض و درگیری مسافران پرواز در بندرعباس چه بود؟

رئیس سازمان انرژی اتمی: هر روز تهدید می‌شویم که «اگر دست به اقدامی بزنید، دوباره حمله می‌کنیم» | آنچه ما تجربه کردیم برای دیگر کشورها هنوز رخ نداده

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه مصر با «عراقچی» و «گروسی» درباره پرونده هسته‌ای ایران

حمایت یوسف پزشکیان از انتصاب چهره معتمد جریان جلیلی - پایداری در دولت | رئیس سازمان بهینه‌سازی با فشار یا توصیه‌ منصوب نشده است

تامین زمین برای ساخت ۱.۷ میلیون مسکن ملی در کشور 

هزینه هر کارمند بانک ایران زمین، ماهانه ۱۴۵ میلیون تومان | پرداخت ۳۳ میلیارد تومان حق مشاوره فقط در ۶ ماه!

عراقچی: به لحاظ نیروی دفاعی قوی‌تر از قبل ۲۳ خرداد هستیم | درخواست برای مذاکره با ایران دوباره آغاز شده | اگر با مردم ایران با زبان احترام و کرامت صحبت شود، مذاکرات موفقیت‌آمیز خواهد بود

قیمت دلار، یورو و سایر ارزها؛ یکشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۴

وقتی جمع کثیری از دانشجویان علوم پایه رشته پزشکی را سر کلاس‌ها می‌دیدم، واقعا دلهره پیدا کردم

چمران: باید در تهران ۱۱ هزار اتوبوس داشته باشیم، اما ۲ هزار عدد داریم

معاون عراقچی: اگر روزی مذاکره‌ای با آمریکا اتفاق بیفتد، قطعاً یک «مذاکره مسلح» است

۱۶ سد مهم در کشور کمتر از ۱۰ درصد آب دارند

قیمت طلا و سکه در بازار؛ یکشنبه ۲۵ آبان‌۱۴۰۴

پیشنهاد سردبیر
زندگی