پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۴ 04 September 2025
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۱۵۳۹

فروش شیائومی سقوط کرد

شرکت شیائومی نخستین کاهش درآمد سه ماهه را در پی سیاستهای قرنطینه سخت گیرانه چین و کمبود جهانی قطعات که به فروش تلفن هوشمند لطمه زد، اعلام کرد.

شیائومی که بزرگترین سازنده تلفن هوشمند چین است، با ضعیف شدن اعتماد مصرفی در بازار داخلی که قرنطینه‌های گسترده‌ای را برای مقابله با موج جدید شیوع کووید تجربه کرد، سهم بازارش را به سامسونگ الکترونیکس و اپل باخت و ۷۳.۴ میلیارد یوان (۱۰.۹ میلیارد دلار) فروش در سه ماهه ژانویه تا مارس گزارش کرد که ۴.۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت اما بهتر از پیش بینی فروش ۷۲.۵ میلیارد یوان از سوی تحلیلگران بود.

فروشندگان تلفن هوشمند چینی در بازار داخلی تحت فشار هستند زیرا قرنطینه‌های کووید به تقاضای مصرف کننده و زنجیره تامین آسیب دیده است. بزرگترین کارخانه‌های تراشه در شانگهای مجبور شدند تحت محدودیتهای شدید برای جا به جایی کارکنان که از اواخر مارس به دنبال اجرای قرنطینه در این شهر اعمال شد، فعالیت کنند.

در سطح جهانی، اعتماد مصرفی به دلیل تورم، مناقشه ژئوپلیتیکی و کمبود قطعات، صنعت تلفن همراه را متاثر کرد. اما مشکلات شیائومی در داخل چین باعث شد فاصله این شرکت با سامسونگ و اپل در سه ماهه نخست امسال که فروش جهانی تلفن هوشمند طبق آمار شرکت اینترنشنال دیتا، ۱۷.۸ درصد کاهش یافت، افزایش پیدا کند. آمار موسسه تحقیقاتی IDC نشان داد اوپو و ویوو که رقیبان چینی شیائومی هستند، افت شدیدتری را در این دوره تجربه کردند.

شیائومی با احتساب افت ارزش سرمایه گذاریها، در سه ماهه نخست ۵۸۷.۶ میلیون یوان ضرر متحمل شد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۷.۸ میلیارد دلار سود کرده بود.

ژائو هایجون، یکی از مدیران عامل شرکت SMIC هفته گذشته هشدار داده بود قرنطینه و جنگ در اوکراین، ممکن است امسال حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه از فروش جهانی تلفن هوشمند کم کند و عمده این افت فروش، مربوط به برندهای چینی خواهد بود.

شیائومی برای کاهش وابستگی به تلفن هوشمند، در تلاش برای تقویت فروش دستگاههای دیگری مانند دستگاه تهویه هوای ۱۰۰۰ دلاری و زنگ در ۴۰ دلاری است. جشنواره خرید ۱۸ ژوئن که در آن فروشندگان آنلاین برای عرضه محصولاتشان با تخفیفهای چشمگیر رقابت می کنند، ممکن است به احیای فروش تلفن همراه کمک کند.

با این حال استیون تسنگ و ناتان نایدو، تحلیلگران بلومبرگ اینتلیجنس اظهار کردند که شیائومی برای حفظ حاشیه سود ناخالص در سطح مشابه سال پیش، به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و حمل و نقل، با موانع قوی مواجه است.

رکود کسب و کار تلفن هوشمند که حدود ۶۰ درصد از فروش شیائومی را تشکیل می دهد، پس از آن روی داد که لی جون، یکی از بنیانگذاران این شرکت، سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری را در خودروهای برقی اعلام کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چالشهای رو به رشد در خارج از چین، به کسب و کار شیائومی آسیب زده است. حمله نظامی روسیه به اوکراین، به فروش در هر دو کشور لطمه زده و در هند، سازمان ضد پولشویی ماه گذشته ۷۲۶ میلیون دلار از واحد محلی شیائومی را به ظن نقض قوانین مبادله ارزی خارجی توقیف کرده است که این شرکت چینی را در یکی از بازارهای بزرگش، در معرض ریسک حقوقی قرار داد.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

رئیس هیئت مدیره بانک اقتصادنوین: همه ما باید به اندازه سهم خود، در قبال تحقق برنامه‌های بانک مسئولیت پذیر باشیم

«مذاکره مستقیم با آمریکا»؛ منازعه مهاجرانی و نصیری در دهه هفتاد

درسی از تاریخ برای همه نسل‌ها؛ روزی که محمدرضا پهلوی به نخبگان و اپوزیسیون درباره وطن‌فروشی هشدار داد!

۶۰۰۰ تخت بیمارستانی جدید به شبکه درمان کشور اضافه می‌شود

محمد هاشمی: اگر بعد از بازگشت قطعنامه‌ها شاهد جنگ جدیدی باشیم، تنها دامن ایران را نمی‌گیرد

چند راهکار ساده برای تقویت آنتن‌دهی گوشی‌های هوشمند

وای‌فای خانه به سلامت قلب کمک می‌کند؟

اکتشاف «تایتانیک»؛ پوششی برای عملیات سری آمریکا بود؟

آذر منصوری:  لغو کنسرت خیابانی همایون شجریان، فراتر از یک تصمیم اداری یا امنیتی است

افشای مکالمات پوتین و رئیس‌جمهور چین درباره جاودانگی و طولانی کردن عمر انسان تا ۱۵۰ سال

منابع کالابرگ برای هفت دهک تأمین شده؛ پرداخت‌ها از امروز یا فردا آغاز می‌شود

از گلوی من دستاتو بردار!

رئیس سازمان پدافند غیر عامل: هیچ‌یک از فرماندهان شهید ما در جنگ ۱۲ روزه، از ابزارها یا اپلیکیشن‌ها استفاده نمی‌کردند

تسریع در تکمیل طرحهای ریلی کشور از الزامات توسعه کشور است

پیشنهاد سردبیر
زندگی