چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۴ 03 September 2025
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۶۲

دبیر انجمن ماءالشعیر: با گران شدن لبنیات، میزان مصرف نوشابه از مصرف شیر بیشتر شد

دبیر انجمن ماءالشعیر: با گران شدن لبنیات، میزان مصرف نوشابه از مصرف شیر بیشتر شد
دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر در پاسخ به این پرسش که برخی از کارشناسان بر این باورند که میزان مصرف نوشیدنی‌ها مانند نوشابه از مصرف شیر بیشتر شده است آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟ گفت: شواهد بازار بر این موضوع صحه می‌گذارد؛ چراکه قیمت یک بطری ۱.۵ لیتری نوشابه حداکثر ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان است در حالی که نرخ یک بطری شیر یک لیتری ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است پس همین قیمت تاثیر خود را در میزان خرید‌ها می‌گذارد.

حمیدرضا علوی از افزایش 8 تا 10 درصدی مصرف ماءالشعیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: شرکت‌های تولیدکننده برای افزایش مصرف در فصل تابستان طرح‌های تشویقی و طرح‌های فروش خاصی در نظر گرفتند و به حداقل سود رضایت داده‌اند از این‌رو میزان خرید انواع ماءالشعیر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه شروع سال جاری مصادف با ماه رمضان شد، تصریح کرد: ماه رمضان موقعیت خاصی برای بازاریابی این کالا ایجاد می‌کند و میزان مصرف نوشیدنی‌ها و مشقات آن در این ماه افزایشی می‌شود.

این فعال اقتصادی در پاسخ به این پرسش که از ابتدای سال جاری شاهد افزایش 20 تا 25 درصدی نرخ ماءالشعیر و سایر نوشیدنی در بازار بودیم آیا این افزایش قیمت تاثیری در میزان خرید و مصرف نوشیدنی‌ها گذاشته است؟ اذعان کرد: بدون تردید افزایش قیمت‌ها بی‌تاثیر نبوده است و شاید بتوان گفت که نوشیدنی‌ها به نوعی از سبد مصرف بسیاری از خانوارها فاصله گرفته‌ چراکه اولویت برای مصرف‌کنندگان خرید کالاهای اساسی است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر با بیان اینکه روند صادرات نوشیدنی‌ها قوتی ندارد، خاطر نشان کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا و بی‌ثباتی نرخ ارز متاسفانه در صادرات این محصولات نتوانستیم اقدامات ویژه‌ای انجام بدهیم؛ در بهترین حالت شاید بتوان گفت 10 درصد از حجم تولید صادر می‌شود این در حالیست که 400 میلیون تن از تولید مصرف داخلی می‌شود.

به گفته وی؛ این امید وجود دارد که با رایزنی‌های صورت گرفته بین ایران و عراق بتوانیم در ایام اربعین بازار نوشیدنی‌های این کشور را تصاحب کنیم.

علوی در پاسخ به این پرسش که برخی از کارشناسان بر این باورند که میزان مصرف نوشیدنی‌ها مانند نوشابه از مصرف شیر بیشتر شده است آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟ گفت: شواهد بازار بر این موضوع صحه می‌گذارد؛ چراکه قیمت یک بطری 1.5 لیتری نوشابه حداکثر 16 تا 18 هزار تومان است در حالی که نرخ یک بطری شیر یک لیتری 28 تا 30 هزار تومان است پس همین قیمت تاثیر خود را در میزان خریدها می‌گذارد.

وی میانگین قیمت 14 هزار و 500 تا 16 هزار تومان را برای انواع ماء‌الشعیرهای در بسته‌بندی‌های یک لیتری در نظر گرفت و افزود: کلیه شرکت‌های تولیدی باتوجه به گرفتاری‌هایی که در بحث تامین مواد اولیه از سرگذراندند باز هم در تولید انواع محصولات و نوشیدنی‌ها کوتاهی نکردند و تلاش کردند انواع محصولات را در بسته‌بندی‌های متفاوت به بازار عرضه کنند.

بنا به اظهارات علوی؛ بخش قابل توجهی از مواد اولیه تولید ماالشعیر مانند دانه‌های مالت، جو، رازک، اسانس‌ها و قوطی آلومینیوم وارداتی است.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

رئیس هیئت مدیره بانک اقتصادنوین: همه ما باید به اندازه سهم خود، در قبال تحقق برنامه‌های بانک مسئولیت پذیر باشیم

ماجرای کلاهبرداری «سایت‌های پورن» از مردان میانسال چیست؟

با این ۶ نقص بزرگ جنگنده F-35 آشنا شوید!

کدام رشته‌های دانشگاهی پولسازترند؟ 

وجود سرب در بنزین با نسلهای آینده چه می‌کند؟

پول‌دارترین مرد ایرانی در دهه ۳۰ که شرق و غرب او را می‌شناختند، چطور زندگی می‌کرد؟

کشف ۵ برابری ماینرهای غیرمجاز در سال جاری

لاریجانی: آمریکایی‌ها پای میز مذاکره نمی‌آیند

حمایت بی قید و شرط از اسراییل، آمریکا و اروپا را خسته کرده؟!

پس از شایعات اخیر؛ «ترامپ» امشب سخنرانی می‌کند

لاریجانی: راه مذاکره با آمریکا بسته نیست، اما آنها با طرح مسائلی عملاً مسیر مذاکره را منتفی می‌کنند

فلاحت‌پیشه: گروه‌های افراطی با شعارهای تند بن‌بست‌ها را به سیاست خارجی کشور تحمیل کردند | کشور نباید دچار جنگ می‌‌شد

سخنگوی دولت درباره شرط ۳ کشور اروپایی برای تمدید مکانیسم ماشه: ما مطابق با منافع ملی‌مان هر کاری را که کلیت نظام به جمع‌بندی برسد، انجام خواهیم داد

توضیح وزارت ارشاد درباره کنسرت‌های رایگان میدان آزادی

پیشنهاد سردبیر
زندگی