شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ 27 July 2024
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۷۱۲۱۰
نگاهی به وضعیت زنان در جنگ غزه:

جنگ چهره زنانه ندارد؟

«روز جهانی زن متعلق به زنان فلسطینی به ویژه در نوار غزه است؛ جایی که زنان به جای احترام و تکریم، مورد تحقیر، کشتار، شکنجه، تجاوز و آوارگی اجباری قرار می‌گیرند». این بخشی از بیانیه‌ای است که دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه به مناسبت روز جهانی زن منتشر کرده است.
نویسنده
زهرا غفوری

دفتر رسانه‌ای دولت غزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد از شروع جنگ ۷ اکتبر، ۸ هزار و ۹۰۰ زن فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. درحالی‌که دیگر زنان فلسطینی در در سایه خشونت اسراییلی‌ها، در وضعیتی تحقیرآمیز زندگی می‌کنند. خشونتی که اسراییلی‌ها به آن‌ها تحمیل کرده‌اند.

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی نیز اعلام کرده روزانه  ۶۳ زن در باریکه غزه، پرتراکم‌ترین و محدودترین نقطه‌ی دنیا جان می‌بازند.  این سازمان در بیانیه‌ای که به مناسبت روز جهانی زن منتشر کرده است، نوشت: «زنان در غزه همچنان عواقب این جنگ وحشیانه را تحمل می‌کنند و اشاره کرد که از ۷ اکتبر تا کنون دست کم ۹هزار زن به شهادت رسیده‌اند که اجساد بسیاری از آن‌ها هنوز زیر آوار‌ها باقی مانده است». 

امسال روز جهانی زن مصادف با ورود به ماه ششم جنگ شدیدی بود که نیرو‌های اشغالگر در غزه شروع کردند. در‌حالی‌که نقض حقوق بشر توسط اسرائیل علیه زنان فلسطینی در حال افزایش است و اسرائیل برای اولین بار در تاریخ خود به اتهام ارتکاب «نسل کشی» در دادگاه بین المللی لاهه متهم شد. این مناسبت جهانی در حالی فرارسید که ارتش اسرائیل در جنگی علیه غیرنظامیان، زنان فلسطینی را با خونسردی می‌کشد و جهان هم  در برابر این جنایات جنگی هیچ اقدامی نمی‌کنند.

در بیانیه‌ای که دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه به مناسبت روز جهانی زن منتشر کرد آمده است که «روز جهانی زن متعلق به زنان فلسطینی به ویژه در نوار غزه است؛ جایی که زنان به جای احترام و تکریم، مورد تحقیر، کشتار، شکنجه، تجاوز و آوارگی اجباری قرار می‌گیرند».

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه نوشت:

«در جنگی که از ۷ اکتبر علیه مردم فلسطین به راه افتاده است، حداقل ۹هزار زن فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۲۳ هزار زن هم زخمی شده‌اند و دو هزار و صد زن فلسطینی هم مفقود شده و بیش از نیم‌ میلیون نفر از آن‌ها نیز آواره‌اند. همچنین در این جنگ وحشیانه اسرائیل علیه نوار غزه، حدود ۶۰ هزار زن باردار در شرایط سختی به سر می‌برند و از ابتدایی‌ترین امکانات بهداشتی و درمانی محروم هستند».

بر اساس این بیانیه، صد‌ها تن از زنان باردار در نوار غزه نوزادان  خود را در نتیجه بمباران و تجاوزات نیروهای ارتش اسراییل از دست داده‌اند. بر اساس این گزارش، زنان باردار فلسطینی در سایه بمباران‌ها و نبود امکان دسترسی به بیمارستان مجبورند فرزندان خود را در میان آوار‌ها به دنیا بیاورند و بسیاری از آن‌ها بلافاصله پس از بدنیا آمدن جانشان را از دست می‌دهند. همچنین به دلیل نبود امکانات در بیمارستان‌ها، در بسیاری از موارد، زنان باردار مجبور به زایمان بدون بیهوشی شده‌اند!

اداره مرکزی آمار فلسطین هم در بیانیه خود به مناسبت روز جهانی زن گزارش داد که ۷۵ درصد از کل مجروحان در نوار غزه زنان هستند و ۷۰ درصد از مفقود شدگان یعنی حدود ۷ هزار نفر را هم زنان تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

علی لاریجانی در یک قدمی دبیری شورای عالی امنیت ملی

آقای کیانیان! بگذاریم پزشکیان خودش باشد!

جایی برای پیرمردها هست؟!

بابک زنجانی؛ از بسیجی اقتصادی تا همیار طلبکار!

علی اکبر صالحی بیشترین شانس را دارد؛ تنها کسی که موفق به کسب مجوز مذاکره با امریکا شده

چرا روسای جمهور آمریکا ترور می‌شوند؟| چه کسانی کشته و چه کسانی جان سالم به‌در بردند؟

یزد در مسیر کابل شدن؟!

نسخه تاریخی برای درمان ایران؛ این کهن‌درخت، راهی جز اصلاحات ندارد

‏سناریوهای ۱۵ تیر

اینفوگرافیک؛ همه مخالفان پزشکیان

اینفوگرافیک؛ آن‌ها که به پزشکیان گفتند آری

پیام مهم سیدمحمد خاتمی: در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریت همصدا شدم| اینک اما فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه‌ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود| به دکتر پزشکیان رای خواهم داد

بازی زیرپوستی پورمحمدی؛ مرد مرموز مناظرات، فرشته نجات قالیباف و عامل اجماع جبهه انقلاب 

ما در زمان قاجار خیلی بدبخت بودیم؟!

پیشنهاد سردبیر
زندگی