شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ 27 July 2024
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۱۲۴۹
اظهارنظرهای جنجالی رییس جمهور سابق ادامه دارد:

وعده ترامپ برای نخستین اقدام در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا

وعده ترامپ برای نخستین اقدام در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که یکی از اولین اقدامات او به عنوان رئیس جمهور در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا در ماه نوامبر، «آزادسازی» متهمان و محکومان جنایات مربوط به حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا خواهد بود. او در بیانیه خود تاکید کرد که این یک اولویت برای او است.
نویسنده
زهرا غفوری

به گزارش «فراز» به نقل ازNBC ترامپ در پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» منتشر کرد نوشت: «نخستین اقدام من به عنوان رئیس جمهور بعدی شما این است که که مرزها را ببدم، نفت استخراج کنم و متهمان و مجرمان وقایع ششم ژانویه را که بی‌گناه به زندان افتاده‌اند آزاد کنم.»

سارافینا چیتیکا، سخنگوی ستاد انتخاباتی جو بایدن، در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: «ترامپ نشان داده است که برای حفظ قدرت، هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهد. از جمله چشم‌پوشی و حمایت از خشونت. مردم آمریکا حمله خشونت‌آمیز به ساختمان کنگره ما در ۶ ژانویه را فراموش نکرده‌اند. آن‌ها می‌دانند که ترامپ بسیار خطرناک‌تر از آن است که اجازه داده شود دوباره به کاخ سفید وارد شود.»

ترامپ بارها از بایدن خواسته تا این افراد را آزاد کند و این متهمان را «گروگان» نامید، اصطلاحی که کاخ سفید با آن مخالف است.

به گفته دفتر دادستانی ایالات متحده در واشنگتن دی سی، نزدیک به ۵۰۰ نفر به دلیل شورش در ۶  ژانویه ۲۰۲۱ به حبس محکوم شده‌اند و ترامپ هم به دلیل اقدامات خود در این حادثه، با مشکلات حقوق مواجه است، اگرچه او هرگونه تخلف را رد می‌کند.

ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی سال ۱۳۹۹) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ بود که بعد از اعتراض چند قانونگزار آمریکایی به نتیجه رای‌گیری در ایالت آریزونا، هزاران نفر از حامیان خشمگین دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت، پس از شنیدن سخنان او به سمت ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی سی حرکت کردند.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

علی لاریجانی در یک قدمی دبیری شورای عالی امنیت ملی

آقای کیانیان! بگذاریم پزشکیان خودش باشد!

جایی برای پیرمردها هست؟!

بابک زنجانی؛ از بسیجی اقتصادی تا همیار طلبکار!

علی اکبر صالحی بیشترین شانس را دارد؛ تنها کسی که موفق به کسب مجوز مذاکره با امریکا شده

چرا روسای جمهور آمریکا ترور می‌شوند؟| چه کسانی کشته و چه کسانی جان سالم به‌در بردند؟

یزد در مسیر کابل شدن؟!

نسخه تاریخی برای درمان ایران؛ این کهن‌درخت، راهی جز اصلاحات ندارد

‏سناریوهای ۱۵ تیر

اینفوگرافیک؛ همه مخالفان پزشکیان

اینفوگرافیک؛ آن‌ها که به پزشکیان گفتند آری

پیام مهم سیدمحمد خاتمی: در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریت همصدا شدم| اینک اما فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه‌ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود| به دکتر پزشکیان رای خواهم داد

بازی زیرپوستی پورمحمدی؛ مرد مرموز مناظرات، فرشته نجات قالیباف و عامل اجماع جبهه انقلاب 

ما در زمان قاجار خیلی بدبخت بودیم؟!

پیشنهاد سردبیر
زندگی