شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ 27 July 2024
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۷۴۵۸۸
امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با فراز تشریح کرد

انتخابات ایران چه تاثیری روی انتخابات آمریکا دارد؟

امسال انتخابات آمریکا ۱۵ آبان‌ماه برگزار خواهد شد و در ایران نیز پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با فاصله‌ای حدود ۴ ماه و در ۸ تیرماه برگزار می‌شود. همزمانی این دو انتخابات می‌تواند موجب آن شود که از این به بعد انتخابات ریاست جمهوری ایران و آمریکا در یک سال مشخص شود. اهمیت انتخابات ایران برای کشور آمریکا پرسشی است که این روز‌ها توسط عده‌ای مطرح می‌شود.

انتخابات ایران برای آمریکا مهم است

انتخابات ایران چه تاثیری روی انتخابات آمریکا دارد؟

 

کارشناس مسائل آمریکا، امیرعلی ابوالفتح در این باره به روزنامه اینترنتی فراز گفت: «انتخابات ایران حتما برای دولتمردان، سیاستمداران آمریکا مهم است. این انتخابات برای حوزه‌هایی از جامعه آمریکا اهمیت ویژه‌ای دارد مانند حوزه‌های مرتبط با امور بین الملل، سیاست خارجی، منطقه غرب آسیا، امنیت اسراییل و انرژی. این بدان معنا نیست که نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اثر بگذارد یا پیروزی یک نفر در انتخابات ایران شرایط انتخابات آمریکا را تغییر دهد».


حوزه‌های مهم

او ادامه داد: «انتخابات ایران، شیوه برگزاری این انتخابات، میزان مشارکت مردم، جریان سیاسی برنده و شخص رییس جمهور بعدی ایران برای آمریکایی‌ها حائز اهمیت است. در اسناد امنیتی بالادستی آمریکا چهار کشور تهدید محسوب می‌شود. بر اساس این اسناد، دو کشور چین و روسیه تهدید‌های بین المللی‌اند و ایران و کره شمالی نیز تهدید‌های منطقه‌ای به حساب می‌آیند. تحولات سیاسی و جهت‌گیری‌های حاکمیتی و دولتی این چهار کشور برای ایالات متحده آمریکا حائز اهمیت است. از این جهت حتما اتفاقاتی که در ایران رخ داد و متاسفانه به شهادت رییس جمهور مستقر انجامید، بحث انتخابات آینده و اینکه چه کسانی نامزد می‌شوند، چه کسانی تایید صلاحیت می‌شوند، مشارکت اقتصادی چقدر است و رئیس جمهور آینده و جهت‌گیری او چه خواهد بود دارای اهمیت است».


رصد مواضع رییس جمهور بعدی

این کارشناس مسائل آمریکا در آخر گفت: «مواضع رئیس جمهور بعدی نسبت به حوزه‌های مهمی مانند بحث جبهه مقاومت، اسرائیل، برنامه‌های هسته‌ای، فعالیت‌های نظامی، مناسبات با متحدین آمریکا و رقبای آمریکا نیز مهم است. همچنین نگاه رییس جمهوری بعدی ایران به همسایگان، غرب آسیا، روسیه، چین و مناسبات با ایالات متحده آمریکا مورد رصد قرار می‌گیرد».

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

علی لاریجانی در یک قدمی دبیری شورای عالی امنیت ملی

آقای کیانیان! بگذاریم پزشکیان خودش باشد!

جایی برای پیرمردها هست؟!

بابک زنجانی؛ از بسیجی اقتصادی تا همیار طلبکار!

علی اکبر صالحی بیشترین شانس را دارد؛ تنها کسی که موفق به کسب مجوز مذاکره با امریکا شده

چرا روسای جمهور آمریکا ترور می‌شوند؟| چه کسانی کشته و چه کسانی جان سالم به‌در بردند؟

یزد در مسیر کابل شدن؟!

نسخه تاریخی برای درمان ایران؛ این کهن‌درخت، راهی جز اصلاحات ندارد

‏سناریوهای ۱۵ تیر

اینفوگرافیک؛ همه مخالفان پزشکیان

اینفوگرافیک؛ آن‌ها که به پزشکیان گفتند آری

پیام مهم سیدمحمد خاتمی: در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریت همصدا شدم| اینک اما فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه‌ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود| به دکتر پزشکیان رای خواهم داد

بازی زیرپوستی پورمحمدی؛ مرد مرموز مناظرات، فرشته نجات قالیباف و عامل اجماع جبهه انقلاب 

ما در زمان قاجار خیلی بدبخت بودیم؟!

پیشنهاد سردبیر
زندگی