شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ 27 July 2024
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۷۵۰۲۹
اختصاصی فراز:

صدر نمی‌آید، جهانگیری فردا ثبت نام می‌کند، محمدرضا عارف و مجید انصاری در تردید

حالا چهار روزی است که نگاه‌های بسیاری به سالن ثبت نام وزارت کشور است. تاکنون چهره‌های بسیاری در انتخابات ثبت نام کردند که برخی از آن‌ها منتسب به جریان اصلاحات بوده‌اند.

براساس شنیده‌های خبرنگار «فراز» ثبت‌نام سیدمحمد صدر در انتخابات منتفی شده است. صدر پیش از این گفته بود که سیدمحمد خاتمی رییس دولت اصلاحات از او برای ثبت نام دعوت کرده است. از سوی دیگر گفته می‌شود اسحاق جهانگیری دیگر چهره اصلاح‌طلبی است که احتمال ثبت‌نام او در آخرین روز، یعنی دوشنبه، بالاست. همچنین در کنار جهانگیری، نام‌هایی، چون محمدرضا عارف، مجید انصاری و محسن هاشمی نیز مطرح شده که به نظر می‌رسد احتمال ثبت‌نام آن‌ها می‌تواند تحت تاثیر حضور یا عدم حضور جهانگیری باشد.

پیش از این جبهه اصلاحات در بیانیه‌ای اعلام کرده که فقط از نامزد‌های اختصاصی خود در انتخابات حمایت می‌کند و در صورت تاییدصلاحیت‌نشدن آن‌ها در انتخابات شرکت نخواهد کرد. گفته شده که پس از پایان ثبت‌نام و تا پیش از اعلام نهایی فهرست تایید صلاحیت‌شده‌ها، جبهه اصلاحات با رایزنی و رای‌گیری حداکثر دو نفر را به عنوان نامزد اختصاصی خود معرفی خواهد کرد.

چرا حضور مجید انصاری چالشی برای جریان اصلاحات است؟

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که حضور مجید انصاری و تایید صلاحیت احتمالی او، می‌تواند چالشی جدی برای جبهه اصلاحات باشد. انصاری هرچند که شخصیتی شناخته‌شده در جریان اصلاحات است، اما اقبال چندانی در افکارعمومی ندارد و در صورت تایید صلاحیت، از یک سو به عنوان نماینده جبهه اصلاحات در مرکز هجمه اصول‌گرایان و تندرو‌ها قرار می‌گیرد و از سوی دیگر شانس پایین رای‌آوری او، جایگاهی شبیه عبدالناصر همتی در انتخابات ۱۴۰۰ را یادآور می‌شود.

تاکنون محمود صادقی، مسعود پزشکیان، مصطفی کواکبیان، علی صوفی، عبدالناصر همتی، محمد شریعتمداری از جمله چهره‌هایی هستند که تاکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم ثبت نام کردند و منتسب به جریان اصلاح‌طلبی محسوب می‌شوند.    

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

علی لاریجانی در یک قدمی دبیری شورای عالی امنیت ملی

آقای کیانیان! بگذاریم پزشکیان خودش باشد!

جایی برای پیرمردها هست؟!

بابک زنجانی؛ از بسیجی اقتصادی تا همیار طلبکار!

علی اکبر صالحی بیشترین شانس را دارد؛ تنها کسی که موفق به کسب مجوز مذاکره با امریکا شده

چرا روسای جمهور آمریکا ترور می‌شوند؟| چه کسانی کشته و چه کسانی جان سالم به‌در بردند؟

یزد در مسیر کابل شدن؟!

نسخه تاریخی برای درمان ایران؛ این کهن‌درخت، راهی جز اصلاحات ندارد

‏سناریوهای ۱۵ تیر

اینفوگرافیک؛ همه مخالفان پزشکیان

اینفوگرافیک؛ آن‌ها که به پزشکیان گفتند آری

پیام مهم سیدمحمد خاتمی: در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریت همصدا شدم| اینک اما فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه‌ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود| به دکتر پزشکیان رای خواهم داد

بازی زیرپوستی پورمحمدی؛ مرد مرموز مناظرات، فرشته نجات قالیباف و عامل اجماع جبهه انقلاب 

ما در زمان قاجار خیلی بدبخت بودیم؟!

پیشنهاد سردبیر
زندگی