پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ 24 October 2024
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۷۵۷۶۳

با آرامش «برای ایران» با پزشکیان همراهی کنیم

همین ابتدا بگویم، آقای پزشکیان  برای_ایران دقیقا همین خودتان باشید که در نیم قرن گذشته بودید.
نویسنده
فواد شمس


اکثر مردم ایران همین صداقت و شفافیت و صراحت نجیبانه شما را می پسندند. اصلا لازم نیست خودتان را تغییر بدهید. حتی لباس و رفتار و گفتارتان را اصلا تغییر ندهید. 
کافی است همان بحث «حق» و عدالت را با زبان رسای خود به مردم برسانید.
خصوصا حق دسترسی همگانی به بهداشت، آموزش، مسکن و دستمزد مناسب برای کارگران 

‏راه دموکراتیزه شدن جامعه‌ای مثل ایران از همین مدل کنشگری چپ مذهبی لب مرزی می‌گذرد.
حتی اگر آزادی می‌خواهید باید سطحی از حداقل رفاه معیشتی برای جامعه فراهم کنید. ‎ پزشکیان را بگذارید خودش باشد با همان ادبیات عدالت‌خواهانه اصیل مذهبی ایرانی‌اش. مطمئن باشید به نفع همه است.

لب مرزی یعنی همین مدل کاری که ‎پزشکیان می‌کند. هم درون حاکمیت است هم در دل ملت. خیلی اپوزیسیون نمی‌شود اما دغدغه‌های مردم را هم رها نمی‌کند. مذهبی است اما از جنس مذهبی‌هایی که اکثریت کمتر مذهبی را هم جذب می‌کند. در اقتصاد هم با موج نئولیبرالیسم از دست نرفته هنوز عدالت براش مهمه

این انتخابات در شرایط فعلی اتفاقا در یک آرامشی می‌رود جلو لازم نیست دو قطبی هم ایجاد کرد. کافی است فقط همین حرف‌های پزشکیان به گوش عموم مردم برسد. همین که رفاه حداقلی شما و بهداشت و آموزش و مسکن و دستمزد مناسب شما تامین است. اندکی آزادی و آرامش هم خواهید داشت.

اسیر تندروی از هیچ طرفی نشوید. اپوزیسیون خودش را نشان داد، نه تنها خیری به جامعه نرساند که همش ضرر بود. نتیجه رفتارشان را دیدیم در این ٢-٣ سال اخیر. فضا را در داخل و خارج برای ايرانيان بدتر کردند.
تندروهای دیگر هم دیگه لازم به گفتن نیست.
با دست‌فرمون آرام برای ایران برویم جلو

مشی شخصی من این است که اصلا به نامزدهای دیگر انتخابات حتی نقد هم وارد نمی‌کنم. فقط تلاشم این است که برای_ایران به سطحی از آرامش و رفاه برسیم. فکر هم می‌کنم تیپی مثل پزشکیان با همان گفتمان ریشه‌دار چپ عدالت‌خواه و ازادی‌طلب با تم مذهبی اصیل ایرانی واقعا گزینه مناسبی است.

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی