با تصمیم گروه خودروسازی سایپا، علیرضا مصدقی بهعنوان مدیرعامل جدید شرکت مگاموتور منصوب شد و جایگزین سید مرتضی منتظرالمهدی شد که از اواخر شهریور ۱۴۰۲ مدیریت این شرکت کلیدی را در اختیار داشت.
علیرضا مصدقی از مدیران باسابقه و قدیمی گروه سایپاست. وی پیش از این مدیرعامل شرکت سایپاسیتروئن بوده و همچنین سابقه معاونت اجرایی، معاونت تولید سایپا، عضویت در هیأتمدیره پارس خودرو، عضویت در هیأتمدیره شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا و مدیرعاملی مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا را در کارنامه دارد. امید میرود مصدقی بتواند مگاموتور را به مسیر رو به رشد و سودآور سالهای گذشته بازگرداند و جایگاه این شرکت کلیدی در زنجیره تولید سایپا را تقویت کند.
سید مرتضی منتظرالمهدی از اواخر شهریور ۱۴۰۲ مدیرعامل مگاموتور شد. این شرکت که در ششماهه نخست سال ۱۴۰۲ حدود هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان سود خالص به ثبت رسانده بود درحالی که تحت مدیریت منتظرالمهدی در مدت مشابه سال ۱۴۰۳ با دو هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان زیان خالص روبهرو شد. این تغییر ناگهانی و بزرگ در سودآوری شرکت نشاندهنده چالشهای مالی و عملیاتی عمیق در این دوره است. علاوه بر این، سایر هزینههای شرکت در همین بازه زمانی از ۱۰ میلیارد تومان به ۷۶۷ میلیارد تومان افزایش یافت.
بیشتر بخوانید:
با تغییر مدیریت و انتصاب علیرضا مصدقی، اکنون توجهها به این نکته معطوف شده که آیا مگاموتور میتواند بار دیگر به جایگاه واقعی خود به عنوان «قلب تپنده سایپا» بازگردد؟ این دگرگونی در آستانه واگذاری باقیمانده سهام دولتی سایپا اهمیت ویژهای برای بازیابی اعتماد سرمایهگذاران، بازار و افکار عمومی خواهد داشت. مگاموتور نقش مهمی در تأمین پیشرانه و قوای محرکه خودروهای گروه سایپا دارد و اصلاح وضعیت این شرکت به مثابه گامی کلیدی در جهت بهبود کلی صنعت خودروسازی کشور است. باید دید تیم مدیریتی جدید چقدر میتواند مسیر را برای آیندهای متفاوت در مگاموتور هموار کند؟
در گفتوگوی فراز با دو نماینده مجلس بررسی شد:
حمیدرضا گودرزی عضو کمیسیون عمران در گفتوگو با فراز:
سرنوشت مذاکرات در انتظار رأی شورای حکام
جشنی برای کودکان کار
جزیره به روایت یکی از قدیمیترین ساکنانش