پاسخ «مدیرعامل اسنپ» به فراز بابت «افزایش قیمتها»
آن چه طی چند سال اخیر باعث افزایش تمایل شهروندان به استفاده از تاکسیهای اینترنتی شده است، تفاوت قابل توجه نرخ کرایه آنها در مقایسه با تاکسیهای تلفنی بود تا جایی که این میزان استقبال سبب شد برخی ضوابط و مقررات قانونی درباره چگونگی فعالیت این تاکسیها هم کم رنگ شود و بسیاری از تاکسی تلفنیها کرکره خود را پایین بکشند اما به نظر میرسد پس از جذب مشتری و آسوده شدن خیال مدیران این شرکت، حالا دیگر حفظ این مزیت چندان اهمیتی برایشان ندارد تا جایی که طی ماههای اخیر کرایه تاکسیهای اینترنتی در برخی مسیرهای بررسی شده، بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
امروز سهشنبه (4 اردیبهشت) حجت نظری، عضو شورای شهر تهران تذکری نسبت به افزایش بیش از حد مجاز کرایه اسنپ و تپسی با افزایش هزینههای زندگی در شهرتهران موافق نیستیم.
متن تذکر حجت نظری، عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران:
«تذکر امروز بنده پیرامون افزایش کرایه ناوگان اینترنتی حمل و نقل مسافر در شهر تهران است که عمدتا از سوی 2 شرکت اسنپ و تپسی انجام میشود. همانطور که میدانید برابر قانون شهرداریها، تصویب نرخ کرایه نقلیه در شهر بر عهده شورای شهر تهران است. از طرفی دیگر اتحادیه کسب و کارهای مجازی هم در این خصوص مدعی قیمتگذاری برای تاکسیهای اینترنتی است و وظیفه نظارت بر آن را برعهده دارد. همچنین خاطرم هست که در توافقنامهای که میان شهرداری و این شرکتهای ارائه دهنده خدمات حمل و نقل اینترنتی به امضا رسید، این شرکتها موظف شدند که چنانچه رقم کرایهشان از نرخ مصوب تاکسیهای تلفنی شهر بالاتر بود، آن را به اطلاع مسافر برسانند. متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر کرایه تاکسیهای اینترنتی در شهر تهران بودیم و این درحالی است که مصوبه شورای شهر تهران، برای افزایش نرخ کرایههای حمل و نقل عمومی تنها ۳۵ درصد بوده و معلوم نیست که بر چه اساسی این شرکتها کرایههای خود در برخی مسیرها را حتی تا بیش از ۵۰ درصد افزایش دادهاند. لذا به سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران و همچنین اتحادیه کسب و کارهای مجازی تذکر میدهم که بر روند قیمتگذاری و محاسبه کرایه تاکسیهای اینترنتی توجه و نظارت کامل داشته باشند و اگر افزایش قیمتی بیش از حد مجاز اعمال شده، حتما نسبت برخورد با تخلفات و بازگشت دریافتی مازاد به مسافران اقدام شود. قاطبه اعضای دوره پنجم شورای شهر تهران با افزایش هزینههای زندگی در شهر موافق نبوده و در شرایط فعلی، تمام تلاش ما کاهش فشارهای اقتصادی وارده به مردم است. در مورد تاکسیهای اینترنتی نیز لازم است به جای افزایش اینچنینی کرایه خودروها، نسبت به حمایت از رانندگان اقدام شود. چرا که افزایش قیمتها در نهایت منجر به کاهش تعداد مسافران شده و در انتها سود چندانی برای رانندگان نیز درپی نخواهد داشت.»
در همین خصوص خبرنگار فراز پیگیر افزایش کرایههای این 2 شرکت حمل و نقل اینترنتی شد که در ادامه جواب مدیرعامل اسنپ در این مورد را میخوانید:
فرید شهابی، مدیر تجاری اسنپ، درباره افزایش قیمت اسنپ در روزهای اخیر به خبرنگار فراز میگوید : «قیمتگذاری در تاکسیهای اینترنتی مانند سرویسهای سنتی حملونقل ثابت نیست. سیستم قیمتگذاری ما پویا است و قیمتها بر اساس متغیرهایی همچون مدت زمان سفر، مسافت سفر و میزان عرضه و تقاضا محاسبه میشود. ابتدای سال جدید به دلیل تعطیلات سال نو و بلافاصله پس از آن به دلیل شروع ماه رمضان، شاهد کاهش درخواست سفر بودیم که منجر به کاهش مقطعی قیمت سفر به نسبت ماههای آخر سال ۹۹ شد. با پایان ماه رمضان و محدودیتهای کرونا و همچنین برگزاری امتحانات مدارس بهصورت حضوری، میزان درخواست سفرهای اسنپی افزایش پیدا کرده و قیمتها مجدد به نرخ اسفندماه سال گذشته بازگشته است.»
هشدار!
فروش خاک کشور قانونی میشود!
در گفتوگوی فراز با دو نماینده مجلس بررسی شد:
چرا مجلس با طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی مخالفت کرد؟
- تازهها
- پربازدیدها
روسیه به دو بندر در اوکراین حمله کرد و به کشتیهای ترکیه آسیب رساند
شرط جدید برای ورود به آمریکا: بررسی سابقه پنجساله رسانههای اجتماعی مسافران
کنگره آمریکا عکسهایی از املاک اپستین با حضور ترامپ و کلینتون منتشر کرد
«چیزی برای ما باقی نمانده است»: دستکم ۱۴ نفر در طوفان غزه جان باختند
نیروهای مسلح بریتانیا برای سناریوی «جنگ احتمالی» تقویت میشوند
علت عدم شارژ کالابرگ الکترونیکی برای برخی افراد چه بود؟
وزیر خارجه مجارستان: «مارک روته» از پشت به مذاکرات صلح اوکراین خنجر زد
اتهام جدید طالبان به پاکستان در سالروز کشتهشدن وزیر سابق مهاجرین
ترکیه آماده میزبانی مذاکرات برای پایان جنگ اوکراین است
اوکراین میگوید جنگ را به دریای خزر کشانده است
ریزش معبد ۴طبقه در آفریقای جنوبی؛ چندین نفر زیر آوار گرفتار شدند
پلیس دبی از خودرو جدید و غیرمنتظره خود رونمایی کرد+تصاویر
خط آهن تهران- تبریز در خطر فرونشست است
کشتی فرنگی ایران بهترین تیم جهان شد
روایت دانشجویان از آنچه در علوم تحقیقات گذشت
زنوزی کیست و چگونه ثروتمند شد؟!
از رشت تا علوم و تحقیقات | ویدیوهای عجیبی که این روزها منتشر میشوند
حاج علیاکبر انصاری که بود؟ ثروت پسرانش از کجا آمد؟
ویدیو: بمبهای سنگرشکن چگونه عمل میکنند؟
فرسودگی و خرابی قطارهای مترو/ عضو شورای شهر: ما هم نگرانیم
کوچکزاده دستکم در ۶ سال اخیر، حتی یکریال مالیات هم نداده است!
میهن: بستنی سهبعدی و حاشیههای تمامنشدنی
قیصر چگونه قیصر شد: داستان آفرینش یک اسطوره
لولیتا بخوان و به ایران حمله کن!
تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا
کشته شدن ۳۰۰ مهاجر افغانی: جعل خبر یا واقعیت؟
اینفوگرافیک؛ ۲۱ جنجال قالیباف در ۱۸ سال
یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...
مازیار خسروی و احسان هوشمند در یک فنجان تاریخ
۲۱ آذر، روز نجات آذربایجان؛ همسنگ با آزادسازی خرمشهر
مقصود فراستخواه استاد جامعهشناسی در گفتوگو با فراز
حجاب بیش از آنکه مساله دینی باشد، مساله قدرت است l هنوز فرصت آشتی وجود دارد
گفتگوی فراز با امانالله قرایی مقدم، جامعهشناس
ماراتن کیش: حکومت با مساله حجاب چه کند؟!
تفسیر سیاسی روز