شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ 27 July 2024
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۳۸۸۳
آخرین اوضاع اینترنت کشور

ادامه انسداد اینستاگرام و واتساپ، اتصال اینترنت موبایل به پهنای باند بین‌المللی

ادامه انسداد اینستاگرام و واتساپ، اتصال اینترنت موبایل به پهنای باند بین‌المللی
در حالی که از ساعتی پیش دسترسی اینترنت موبایلی کشور به پهنای باند بین‌الملل باز شده است اما اینستاگرام و واتساپ همچنان در داخل ایران مسدود هستند.

دسترسی به پهنای باند بین الملل که از شب گذشته بر روی اینترنت های ارائه شده از سوی اپراتورهای موبایلی محدود شده بود، بار دیگر به حالت عادی برگشت.

از ساعتی قبل دسترسی به پهنای باند اینترنت بین الملل روی شبکه موبایلی کشور بدون مشکل شده است. از شب گذشته، دسترسی به اینترنت همراه تنها برای شبکه اینترنت ملی مقدور بود. فارس در گزارشی نوشت این محدودیت ها با تصمیم شورای عالی تمنیت کشور لحاظ شده بود و خبرگزاری تسنیم هم نوشته بود این تصمیمات مقطعی هستند.

حالا از صبح امروز اگرچه همچنان بنابر اعلام خبرگزاری فارس دسترسی به پیام رسان واتساپ و شبکه اجتماعی اینستاگرام محدود شده اما امکان دسترسی به اینترنت بین الملل برای کاربران مقدور شده است.

اینها در شرایطی است که بخش عمده‌ای از فیلترشکن ها نیز در کشور از کار افتاده‌اند. کار نکردن فیلترشکن‌ها خصوصا بر روی اینترنت همراه همچنان ادامه دارد و همین موضوع دسترسی کاربران به دو شبکه اجتماعی واتساپ و اینستاگرام را مشکل‌تر کرده است.

بخش زیادی از فیلترشکن‌های موجود بر روی اینترنت ثابت نیز قطع هستند و باقی فیلترشکن‌ها نیز با سرعت پایینی امکان فعالیت دارند.

این در حالی است که برخی از اهالی رسانه که از اینترنت ویژه خبرنگاری اهدایی وزارت ارتباطات استفاده می‌کنند نیز از قطع اینترنت خود خبر داده‌اند. اینترنت ویژه خبرنگاری سه سال پیش در حوادث آبان 98 بر خلاف اینترنت عادی، قطع نشده بود.

 

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
م
-
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
0
حروم زاده ها
غلات کامل
-
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
0
اینترنت بین‌المللی وصل نیست...دروغ نگویید...گوگل پلی و متاتریدر ها و وی پی ان ها از دم قطعن...فقط سایت های داخلی باز میشه...
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

علی لاریجانی در یک قدمی دبیری شورای عالی امنیت ملی

آقای کیانیان! بگذاریم پزشکیان خودش باشد!

جایی برای پیرمردها هست؟!

بابک زنجانی؛ از بسیجی اقتصادی تا همیار طلبکار!

علی اکبر صالحی بیشترین شانس را دارد؛ تنها کسی که موفق به کسب مجوز مذاکره با امریکا شده

چرا روسای جمهور آمریکا ترور می‌شوند؟| چه کسانی کشته و چه کسانی جان سالم به‌در بردند؟

یزد در مسیر کابل شدن؟!

نسخه تاریخی برای درمان ایران؛ این کهن‌درخت، راهی جز اصلاحات ندارد

‏سناریوهای ۱۵ تیر

اینفوگرافیک؛ همه مخالفان پزشکیان

اینفوگرافیک؛ آن‌ها که به پزشکیان گفتند آری

پیام مهم سیدمحمد خاتمی: در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریت همصدا شدم| اینک اما فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه‌ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود| به دکتر پزشکیان رای خواهم داد

بازی زیرپوستی پورمحمدی؛ مرد مرموز مناظرات، فرشته نجات قالیباف و عامل اجماع جبهه انقلاب 

ما در زمان قاجار خیلی بدبخت بودیم؟!

پیشنهاد سردبیر
زندگی