شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ 27 July 2024
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۸۵۱۲

ثروتمندترین سناتورهای آمریکایی چه کسانی هستند؟

ثروتمندترین سناتورهای آمریکایی چه کسانی هستند؟
درحالی‌که شفافیت مالی در ایران همچنان یکی از دغدغه‌های موجود به‌شمار می‌رود و کشور گاهی از عدم وجود شفافیت مالی دچار مشکلاتی شده است، در آمریکا شفافیت مالی نه‌تنها از سوی کمپانی‌داران بلکه حتی روسای جمهور، سناتورها و دیگر مسئولان امری بدیهی در جهت جلب اعتماد عمومی به‌شمار می‌رود.
نویسنده :
زهرا غفوری

زهرا غفوری

 

در تلاش برای شفافیت مالی و جلوگیری از تضاد منافع و مطابق با قانون خدمات دولتی و مقابله با فساد مالی، دولت بسیاری از مقامات منتخب فدرال را ملزم می‌کند که یک صورت مالی سالیانه ارائه دهند که دارایی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و منافع تجاری آن‌هارا نشان دهد. سناتورهای آمریکایی یکی از گروهایی هستند که باید این شفاف‌سازی مالی را انجام دهند و اظهارات مالی آنها در دسترس عموم قرار گیرد. سناتورها سالیانه ۱۷۴۰۰۰ هزار دلار از دولت حقوق دریافت می‌کنند. بااین‌حال بسیاری از سناتورها از منابع دیگر نیز درآمد کسب می‌کنند. بسیاری از آنها حرفه خود را در تجارت آغاز کردند و پیش از پیوستن به سیاست بخش عمده‌ای از ثروت خود را از این راه به‌دست آوردند. سناتورها افراد برجسته‌ و دارای قدرت زیادی هستند و از این طریق به لابی‌های تجاری مختلف و افراد مهمی دسترسی دارند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد که از طریق سرمایه‌گذاری در بیزنس‌های مختلف ثورت خود را افزایش دهند.

 

در این گزارش فهرستی از ثروت‌مندترین سناتورهای کنگره ۱۱۶ در سال ۲۰۲۰ را ارائه می‌کنیم؛

 

۱ـ سناتور ریک اسکات (فلوریدا)

 

فرماندار سابق فلوریدا در سال ۲۰۱۹ به مجلس سنا راه پیدا کرد. سناتور ریک اسکات کار خود را از تجارت آغاز کرد، جایی که او بخش عمده‌‌ای از ثروت خود را به‌دست آورد. او یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های زنجیره‌ای را تاسیس کرد. ارزش خالص دارایی اسکات تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

R (2)

 

۲ـ سناتور مارک وارنر (ویرجینیا)

 

سناتور مارک وارنر از ویرجینیا یکی از ثروتمندترین اعضای سنا ایالات متحده و در واقع کل کنگره است. طبق آخرین اطلاعات، از سال ۲۰۱۸ دارایی خالص او تقریبا ۲۱۵ میلیون دلار برآورد شده است. وارنر متولد ۱۹۵۴ است و در خانواده‌ای متوسط به‌دنیا آمد. سناتور وارنر از همان دوران دانشجویی رویاهای سیاسی در سر داشت. حتی در مقطعی از دوران دانشجویی به والدینش گفت که می‌خواهد رییس جمهور شود. بخش عمده‌ای از ثروت وارنر از کلمبیا کپیتال، یک شرکت سرمایه‌گذاری به‌دست آمد که او مدت کوتاهی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده حقوق آن را تاسیس کرد. تحت مدیریت او، این شرکت چندین سرمایه‌گذاری موفق در صنعت مخابرات انجام داد و سود کلانی به‌دست آورد.

R (3)

 

۳ـ سناتور میت رامنی (یوتا)

 

سناتور میت رامنی که نامزد ناموفق جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۲ بود، نیازی به معرفی ندارد. سناتور ایالات متحده در یوتا، سومین سناتور ثروتمند است که ارزش خالص دارایی او ۱۷۵ میلیون دلار برآورد شده است. مانند بسیاری از ثروتمندترین سناتورها، رامنی قبل از ورود به دنیای سیاست، ثروت خود را از راه تجارت به‌دست آورد. او شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی Bain Capital را تاسیس و اداره کرد.

R (4)

 

۴ـ مایک براون (ایندیانا)

 

مایک براون، نماینده سابق ایندیانا در مجلس نمایندگان، اکنون سناتور این ایالت است. ارزش دارایی او ۱۳۷ میلیون دلار تخمین زده شده است. براون میلیون‌ها دلار از ثروت خود را به‌عنوان مدیرعامل شرکت Meyer Distributing، سازنده قطعات و تجهیزات کامیون به‌دست آورد. او یکی از ثروتمندترین و همچنین محافظه‌کارترین سناتورهای امریکا است.

R (5)

 

۵ـ سناتور جان هوون (داکوتای شمالی)

 

سناتور جان هوون از سال ۲۰۱۱ به‌عنوان سناتور ارشد ایالات متحده از داکوتای شمالی انتخاب شده است. پیش از آن او به مدت ۱۰ سال فرماندار این ایالت بود. ارزش ارزش خالص دارایی هوون ۴۷ میلیون دلار تخمین زده شده است. سناتور هوون پیش از شروع فعالیت سیاسی خود در بانک کار می‌کرد و به‌عنوان مدیرعامل بانک فرست وسترن و بانک داکوتای شمالی مشغول به کار بود. سناتور هوون همچنان مالک بانک فرست وسترن است و در هیئت مدیره آن نیز حضور دارد.

R (6)

 

۶ـ سناتور دایان فاینشتاین (کالیفرنیا)

 

ارزش خالص دارایی دایان فاینشتاین ۸۸ میلیون دلار تخمین زده شده است. بلوم کپیتال، یک شرکت خصوصی است که توسط همسر این سناتور، ریچارد بلوم تاسیس شده است. منبع اصلی ثروت این سناتور از این شرکت است.

R (7)

 

۷ـ سناتور ران جانسون (ویسکانسین)

 

ران جانوسن، سناتور ویسکانسین در اواخر دهه هفتاد به‌عنوان حسابدار در یک شرکت تولیدی پلی‌استر و پلاستیک مستقر در ویسکانسین که متعلق به اقوامش بود شروع به کار کرد. او در اواسط دهه ۸۰ مدیرعامل این شرکت شد. ارزش خالص دارایی سناتور جانسون ۷۸ میلیون دلار برآورد شده است.

R (8)

 

۸ـ سناتور جیمز ای ریش (آیداهو)

 

جیمز ریش از سال ۲۰۰۹ سناتور آیداهو بوده است. او پیش از این فرماندار این ایالت بود. ارزش خالص دارایی او ۴۲ میلیون دلار تخمین زده شده است.

R (9)

 

۹ـ سناتور میچ مک کانل (کنتاکی)

 

سناتور میچ مک کانل از کنتاکی که در حال حاضر رهبر اقلیت سنا ایالات متحده است تا سال ۲۰۱۸ ارزش خالص دارایی او ۳۴ میلیون دلار برآورد شده است. مک کانل از سال ۱۹۸۴ سناتور بوده است. بخش عمده‌ای از درآمد ثروت او از ارثیه‌ای است که در سال ۲۰۰۸ از پدرش به او رسیده است.

R (10)

 

۱۰ـ استیو دینز (مونتانا)

 

ثروت استیو دینز از مونتانا ۳۳ میلیون دلار تخمین زده شده است. قبل از تبدیل شدن به یک سیاستمدار، دینز یک مدیر اجرایی در Proctor & Gamble بود. پیش از آن نیز در سال ۲۰۰۰ معاون اجرایی در شرکت RightNow Technologies  بود. این شرکت در سال ۲۰۱۲ توسط Oracle خریداری شد که برای دینز ثروتی هنگفت به بار آورد.

R (11)

 

منبع: investopedia

 

 

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

علی لاریجانی در یک قدمی دبیری شورای عالی امنیت ملی

آقای کیانیان! بگذاریم پزشکیان خودش باشد!

جایی برای پیرمردها هست؟!

بابک زنجانی؛ از بسیجی اقتصادی تا همیار طلبکار!

علی اکبر صالحی بیشترین شانس را دارد؛ تنها کسی که موفق به کسب مجوز مذاکره با امریکا شده

چرا روسای جمهور آمریکا ترور می‌شوند؟| چه کسانی کشته و چه کسانی جان سالم به‌در بردند؟

یزد در مسیر کابل شدن؟!

نسخه تاریخی برای درمان ایران؛ این کهن‌درخت، راهی جز اصلاحات ندارد

‏سناریوهای ۱۵ تیر

اینفوگرافیک؛ همه مخالفان پزشکیان

اینفوگرافیک؛ آن‌ها که به پزشکیان گفتند آری

پیام مهم سیدمحمد خاتمی: در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریت همصدا شدم| اینک اما فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه‌ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود| به دکتر پزشکیان رای خواهم داد

بازی زیرپوستی پورمحمدی؛ مرد مرموز مناظرات، فرشته نجات قالیباف و عامل اجماع جبهه انقلاب 

ما در زمان قاجار خیلی بدبخت بودیم؟!

پیشنهاد سردبیر
زندگی