شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ 27 July 2024
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۴۷۰۷

از سرگیری روابط ایران با بحرین؟ روسیه میانجی‌گری می‌کند؟

از سرگیری روابط ایران با بحرین؟ روسیه میانجی‌گری می‌کند؟
عبدالنبی سلمان، نایب رئیس پارلمان بحرین گفت که روابط کشورش با ایران به شرط احترام به حسن همجواری به زودی از سر گرفته خواهد شد.
نویسنده
زهرا غفوری

«عبدالنبی سلمان»، نایب رئیس پارلمان بحرین گفت که روابط کشورش با ایران به شرط احترام به حسن همجواری به زودی از سر گرفته خواهد شد. 

«عبدالنبی سلمان» با اشاره به واکنش مثبتدولت و پارلمان بحرین به از سرگیری روابط  با ایران گفت: «احیای روابط سیاسی و تجاری دو کشور مهم است، زیرا ایران یک کشور همسایه است و بحرین از پیوندهای ثبات با همه کشورهای منطقه استقبال می‌کند.»

وی افزود: «ما در مقایسه با کشورهای حاشیه خلیج فارس نزدیک‌ترین کشور به ایران هستیم و یک اقلیت ایرانی در بحرین زندگی می‌کنند همانطور که شهروندان بحرینی مقیم ایران هستند و سابقه مبادلات تجاری بین دو کشور به چندین دهه پیش بازمی‌گردد.»

وی با اشاره به اینکه منامه آرزوی بازسازی روابط سیاسی پایدار و مستقر با همسایه خود تهران را دارد، تاکید کرد: احیای روابط دو کشور بسیار نزدیک خواهد بود اما باید بر اساس احترام به حسن همجواری باشد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع با حمایت روسیه بعنوان میانجی بین منامه و تهران محقق خواهد شد، زیرا روسیه علاقه مستقیمی به ثبات در منطقه دارد و از رابطه قوی با کشورهای حاشیه خلیج فارس برخوردار است.

«سلمان» بر لزوم اولویت دادن به منافع مردم از طریق ثبات سیاسی و همکاری با کشورهای همسایه تاکید کرد. او بر این باور است که آغاز جنگ‌های فراوان و تشدید اختلافات، امری است که کشورهای غربی به دلیل منافع خود به دنبال نزاع در منطقه هستند و زمان آن فرا رسیده است که خرد سیاسی بدون تنش نقش خود را ایفا کند. 

پیش از این «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین در دیدار با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در مسکو گفته بود: «هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن بازگشت روابط دیپلماتیک بین پادشاهی بحرین و ایران وجود ندارد. اختلافات سیاسی بین دو کشور گاهی رخ می دهد، اما برای همیشه دوام نخواهد داشت و اکنون شرط بندی بر روی ایفای نقش محوری در تقویت ثبات در منطقه است.»

پادشاه بحرین خطاب به همتای روس خود گفت: «ما تلاش می‌کنیم روابط دیپلماتیک، تجاری و فرهنگی عادی بین خود و آنها داشته باشیم و بار دیگر در حمایت شما از این موضوع شکی نیست و این امری است که مورد استقبال قرار می گیرد. توسط مردم بحرین و شخص من.»

 

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

علی لاریجانی در یک قدمی دبیری شورای عالی امنیت ملی

آقای کیانیان! بگذاریم پزشکیان خودش باشد!

جایی برای پیرمردها هست؟!

بابک زنجانی؛ از بسیجی اقتصادی تا همیار طلبکار!

علی اکبر صالحی بیشترین شانس را دارد؛ تنها کسی که موفق به کسب مجوز مذاکره با امریکا شده

چرا روسای جمهور آمریکا ترور می‌شوند؟| چه کسانی کشته و چه کسانی جان سالم به‌در بردند؟

یزد در مسیر کابل شدن؟!

نسخه تاریخی برای درمان ایران؛ این کهن‌درخت، راهی جز اصلاحات ندارد

‏سناریوهای ۱۵ تیر

اینفوگرافیک؛ همه مخالفان پزشکیان

اینفوگرافیک؛ آن‌ها که به پزشکیان گفتند آری

پیام مهم سیدمحمد خاتمی: در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریت همصدا شدم| اینک اما فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه‌ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود| به دکتر پزشکیان رای خواهم داد

بازی زیرپوستی پورمحمدی؛ مرد مرموز مناظرات، فرشته نجات قالیباف و عامل اجماع جبهه انقلاب 

ما در زمان قاجار خیلی بدبخت بودیم؟!

پیشنهاد سردبیر
زندگی