به گزارش روزنامه اینترنتی فراز، سالهاست غذا خوردن در رستورانهای سنتی و فستفود برای بسیاری از ایرانیان نوعی تفریح به حساب میآید و جایگزین تفریحهای گرانتر یا غیر قابل دسترس شده است.
غیر از غذا و ذائقه، رستوران، فضا، دکوراسیون، محیط و مکان و حتی شهرت و برند آن در انتخاب افراد و خانوادهها تاثیر زیادی دارد. به ویژه در سالهای اخیر و با گسترش شبکههای اجتماعی و اینترنت، بعضی رستوران و کافهها معروفتر شدهاند و مرتب هم تبلیغ میشوند.
با این حال به نظر میرسد کیفیت خدمات و مواد غذایی که در بعضی مجموعهها عرضه میشود به اندازه شهرت و نامی نیست که برای خود ساختهاند.
هر چه پول بدی، آش میخوری... هیچ گرونی بیحکمت نیست، هیچ ارزونی بیعلت نیست...
خیلی افراد حاضرند هزینهی بیشتری بپردازند و غذای خود را در رستورانی بخورند که از کیفیت غذا مطمئن باشند. این کیفیت شامل موارد زیادی است از مادهی اولیه تازه و سالم، پخت و پز خوب و صد البته بهداشت و سلامت محیط.
شهرت و معروف شدن (به قول امروزی برند شدن) در کنار ظاهر جذاب و لوکس میتواند برای مشتریها و کسانی که دنبال غذای خوب برای خانواده هستند، اطمینان ایجاد کند. از سوی دیگر در شرایط فعلی قیمت غذاها هم معیاری برای انتخاب است و قیمت پایین و حتی متوسط میتواند شائبه پایین بودن کیفیت را ایجاد کند.
با این همه به نظر میرسد هیچ کدام از موارد فوق، تضمینی برای سلامت و کیفیت غذای رستورانهای مشهور با منوی گران نیست. رستوران تهدیگ باملند اواخر تعطیلات نوروزی به دلیل رعایت نکردن بهداشت پلمب شد ولی این مسئله در هیچ کدام از صفحات مجازی آن یا سایتهای دیگر اعلام نشد.
هر چند دلیل اصلی و مشخص پلمب این رستوران مشخص نیست، مشتریان این مجموعه و سایر رستورانهای مشهور و برند با منوهای گرانقیمت، انتظار بهترین خدمات را دارند. رعایت تمامی اصول بهداشتی و پایبندی به چکلیست وزارت بهداشت یکی از مهمترین مواردی است که مشتری چنین اماکنی توقع دارد و رعایت نشدن و بدتر پلمب به چنین دلیلی برایشان پذیرفته نیست.
در گفتوگوی فراز با دو نماینده مجلس بررسی شد:
بیانیه بیش از ۲۰۰ چهره فرهیخته درباره سیاستهای فرهنگی دولت
جزیره به روایت یکی از قدیمیترین ساکنانش
در دارالخلافه با بهزاد یعقوبی
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟