يکشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۳ 08 December 2024
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۸۳۰۵۱

حسین شریعتمداری: حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

برای ایران اسلامی با اقتدار مثال‌زدنی و کم‌نظیری که از آن برخوردار است، شایسته نیست و به اصطلاح خیلی افت دارد که سران بی‌هویت کشورهای اروپایی و همپیمان اسرائیل وحشی و جنایتکار دست به تحریم هوایی کشورمان بزنند و از این سوی با هیچ واکنش پشیمان‌کننده‌ای روبه‌رو نشوند.

حسین شریعتمداری: حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

به گزارش فراز؛ حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از تحریم سه شرکت هواپیمایی ایران خبر داده و اعلام کرده است؛ «‌سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان‌ایر و هواپیمایی ساها، به علت آن‌که موشک‌ها و پهپادهای ساخت ایران را به روسیه منتقل کرده‌اند مورد تحریم این اتحادیه قرار گرفته و نمی‌توانند به کشورهای اروپایی پرواز کنند»!

همه شواهد به‌وضوح حکایت از آن دارند که اتهام حمل موشک و پهپاد به روسیه! فقط یک بهانه است و این اقدام اتحادیه با هدف حمایت از رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی صورت می‌پذیرد و بازتاب خشم دولت‌های اروپایی از ایران اسلامی، به علت دفاع جانانه از مظلومان لبنان و فلسطین است. 

برای ایران اسلامی با اقتدار مثال‌زدنی و کم‌نظیری که از آن برخوردار است، شایسته نیست و به اصطلاح خیلی افت دارد که سران بی‌هویت کشورهای اروپایی و همپیمان اسرائیل وحشی و جنایتکار دست به تحریم هوایی کشورمان بزنند و از این سوی با هیچ واکنش پشیمان‌کننده‌ای روبه‌رو نشوند.

تنگه هرمز، دومین تنگه پرترافیک دنیاست که روزانه نزدیک به ۱۸ میلیون بشکه نفت که معادل ۴۲ درصد نفت ‌خام حمل‌شده جهان توسط نفتکش‌هاست، از آن عبور می‌کند. جمهوری اسلامی ایران با استناد به کنوانسیون‌های ۱۹۵۸ ژنو و ۱۹۸۲ جامائیکا که موضوع آن «نظام حقوقی آبراه‌های بین‌المللی و حق عبور کشتی‌هاست» حق دارد و می‌تواند در صورتی که منافع ملی خود را در مخاطره ببیند، تنگه ‌هرمز را به روی کشتی‌های نفتکش و حتی کشتی‌های حامل کالای تجاری و تسلیحاتی کشورهای متخاصم (در اینجا کشورهای عضو اتحادیه اروپا) ببندد و دلیلی ندارد که این کشورها از تنگه‌ای که در آب‌های سرزمینی کشورمان قرار دارد اجازه عبور داشته باشند. مواد ۱۴ تا ۲۳ از کنوانسیون ژنو و مواد ۱۷ تا ۲۷ کنوانسیون جامائیکا، بر این حق مسلم برای کشورهای ساحلی آبراه تاکید و تصریح دارد و در ماده ۱۶ کنوانسیون آمده است که «‌تشخیص بی‌ضرر بودن و یا خسارت‌بار بودن عبور کشتی‌ها» بر عهده کشور ساحلی آبراه‌هاست.

 

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

مسکو: اسد در نتیجه مذاکراتش با تعدادی از طرفین درگیری تصمیم به ترک سمت خود و خروج از کشور گرفت

وزیر دفاع: برنامه‌ریزی‌ها را با تحولات و تغییرات دنیای جدید وفق دهیم

خبرنگار عراقی: مردم سوریه پشیمان خواهند شد

رسانه عراقی هم از احتمال کشته شدن اسد خبر داد

تعلیق پروازهای بغداد - بیروت پس از تحولات سوریه

فرستاده سازمان ملل: سوری‌ها اولویت را به مذاکره و وحدت بدهند

شاخص بازار بورس؛ یکشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۳

مخالفان سوریه: علاقه‌مند رابطه با کشورها هستیم

لاپید خواهان تشکیل ائتلاف منطقه‌ای با عربستان شد

واکنش رسایی به سقوط دولت سوریه؛ بشار اسد هم می‌خواست به غربی‌ها ثابت کند دنبال جنگ نیست

بشار اسد به کجا پناهنده می‌شود؟

اولین بیانیه وزارت خارجه سوریه بعد از سقوط دولت بشار اسد

خبرگزاری فارس: بشار به اندازه کافی به توصیه‌های جمهوری اسلامی در خصوص مردم‌سالاری توجه نکرد

باید تضمین شود که حزب کارگران کردستان و داعش از شرایط کنونی در سوریه سوء استفاده نکنند

پیشنهاد سردبیر
زندگی