چمران: هرچقدر در داخل اتوبوس بسازند، میخریم
مهدی چمران امروز در مراسم رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید پایتخت با بیان اینکه در طول سالهای گذشته اتوبوسی به ناوگان حملونقل اضافه نشد و به همین علت کارخانههای تولید اتوبوس تعطیل شده بودند، گفت: راهاندازی مجدد کارخانههای اتوبوس نیز زمان میبرد و از آنها تشکر میکنیم که به بخشی از وعده خود عمل کردند؛ البته شهرداری هم در پرداخت مشکلاتی داشته و انتظار داریم شرکتهای اتوبوسرانی جهادگونه به میدان بیایند تا کمبودهای سالهای اخیر را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه این در حالی است که براساس اسناد بالادستی میبایست تقریبا هم اکنون ۹۰۰۰ اتوبوس میداشتیم که حالا ۲۰۰۰ اتوبوس است و در این شرایط طبیعی است که مردم در آفتاب و باران مدتها بایستند و مشکلات فروان تحمل کنند، ادامه داد: قرارمان با مدیران شهری این است که ماهانه به دلیل اهمیت حوزه حمل و نقل گزارشهای یکماهه در صحن شورای شهر داشته باشیم و امید است در ماههای آینده با دستاوردهای بهتری پیش برویم.
رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید ۱۰ برابر اتوبوسهای فعلی رونمایی شده وارد خطوط شود، اظهار کرد: برای خریدهای خارجی امید است با کمک بانکها و دولت تلاش داریم که هر چه سریعتر واگنهای جدید و اتوبوسها وارد شوند.
وی با بیان اینکه برقی سازی ناوگان نیز تاثیر مثبتی در حل آلودگی هوا و بهبود وضعیت محیط زیست خواهد داشت و امید است آنها هم هرچه زودتر وارد ناوگان کنیم، افزود: به هرحال تلاشها نباید متوقف شود و ماهم در شورای شهر تا حد توان آنچه که میتوانستیم را انجام دادیم و از کارهای دیگر و بودجههای دیگر همچون فرهنگی و خدمات شهری کاستیم و به بودجه حمل و نقل اضافه کردیم و نیمی از بودجه به حوزه حمل و نقل اختصاص داده شد.
رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: اتوبوسهای۴ میلیارد تومانی دو سال پیش حالا ۸ میلیارد تومان شده و به یاد دارم که اولین اتوبوسهای دو کابین ۲۴۰ میلیون تومان بود، اما الان همان اتوبوس حدود۱۵ میلیارد تومان شده و با این افزایش قیمت و دلار، تأمین بودجه بسیار سخت است؛ اما میخواهیم هر جور شده از اتلاف وقت مردم، آلودگی هوا و ترافیک بکاهیم.
مهدی چمران در حاشیه مراسم نیز با بیان اینکه کاری که مدیریت شهری باید در حوزه بودجه انجام میداد و اختصاص مبالغ مورد نظر را در دو سال اخیر انجام دادیم و دوستان ما نیز در شهرداری همه تلاش خود را معطوف به این امر کردند؛ اما باید کارخانه آماده باشد و خریدهای خارجی نیز در حال پیگیری است که متاسفانه زمان میبرد و راضی نیستیم.
وی با بیان اینکه در تأمین اتوبوسها همه دغدغه این بود که اتوبوس داخلی باشد و حتی برای اتوبوسهای برقی برای ۵۰۰ دستگاه قرارداد بستیم و کار خود را در این زمینه انجام دادیم، در مورد لزوم استفاده از صندوق توسعه ملی گفت: ما برای مترو کمک گرفتیم و ۲ میلیارد دلار برای مترو در اوایل دهه ۹۰ اخذ شد؛ اما به طور کامل از آن استفاده نشد و قراردادهایش ماند.
رییس شورای شهر تهران در پاسخ به انتقادی مبنی بر استفاده از اتوبوسهای داخلی به جای خارجی گفت: اتوبوسهای داخلی نه مدرنتر و نه ارزانتر است و تلاش ما در درجه اول تمرکز بر تولید داخلی بود؛ اما گفتند ماهی ۵۰ اتوبوس میدهند، اما ما قرارداد ۲۵۰۰ اتوبوس را بستیم و همینجا به تولید کنندگان داخلی اتوبوس میگویم که هرچقدر در داخل کشور بسازند ما میخریم که آن هم نمیدهند.
منبع:ایسنا
هشدار!
فروش خاک کشور قانونی میشود!
در گفتوگوی فراز با دو نماینده مجلس بررسی شد:
چرا مجلس با طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی مخالفت کرد؟
- تازهها
- پربازدیدها
حراج نفتکش ایرانی توسط اندونزی l فشار آمریکا برای کاهش درآمد ایران
گروسی: میخواهیم بهطور کامل با ایران تعامل مجدد داشته باشیم
شاخص بازار بورس؛ سهشنبه ۴ آذر ۱۴۰۴
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس: به جای دهکبندی، صدکبندی داشته باشیم
شمار مبتلایان به تب دنگی در هرمزگان به ۲۳۲ نفر رسید
استفاده مخالفان آزادی اینترنت از خط سفید منافقانه است
نامه دموکراتها به هگست و پم باندی درباره حمله به کشتیهای ونزوئلایی: اسناد محرمانه را منتشر کنید
بازداشت چهارمین عضو شورای این شهر به اتهام ارتشا
درخواست ویزای عضو پارلمان اسرائیل توسط آمریکا رد شد
همواره بر جذب سرمایهگذاری خارجی تاکید کردهایم؛ اما سرمایهگذار خارجی اعتماد نمیکند | چه کسی میتواند بازگشت سرمایه آنان را تعهد کند؟ | تاکید معاون اول پزشکیان بر برخورد با فرار مالیاتی و دانهدرشتها
علت پلمب فدراسیون را نمیدانیم
هوش مصنوعی به کمک نابینانیان آمد!
ارتباط واکسن زونا با کاهش خطر زوال عقل
ثابتی یار و مشاور سعید جلیلی: بسیاری از تولیدات سینمایی و شبکه نمایش خانگی از محل پولهای آلوده است
روایت دانشجویان از آنچه در علوم تحقیقات گذشت
از رشت تا علوم و تحقیقات | ویدیوهای عجیبی که این روزها منتشر میشوند
زنوزی کیست و چگونه ثروتمند شد؟!
فرسودگی و خرابی قطارهای مترو/ عضو شورای شهر: ما هم نگرانیم
ویدیو: بمبهای سنگرشکن چگونه عمل میکنند؟
حاج علیاکبر انصاری که بود؟ ثروت پسرانش از کجا آمد؟
کوچکزاده دستکم در ۶ سال اخیر، حتی یکریال مالیات هم نداده است!
میهن: بستنی سهبعدی و حاشیههای تمامنشدنی
قیصر چگونه قیصر شد: داستان آفرینش یک اسطوره
لولیتا بخوان و به ایران حمله کن!
تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا
کشته شدن ۳۰۰ مهاجر افغانی: جعل خبر یا واقعیت؟
اینفوگرافیک؛ ۲۱ جنجال قالیباف در ۱۸ سال
یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...
بیوفایی حامیان سابق به رییس
مراسم ختم احمدینژاد!
نگاهی به مواضع معاون جدید پزشکیان
سازمان مدیریت راهبردی انرژی در اختیار طرفداران گرانسازی
بمناسبت سالروز شهادت پدر موشکی ایران