شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۴ 06 September 2025
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۸۵۴۶۳

عارف: آزادراه تهران ـ شمال طرح ملی است

عارف: آزادراه تهران ـ شمال طرح ملی است
معاون اول رئیس‌جمهور آزاد راه تهران ـ شمال را یک طرح ملی خواند و تاکید کرد: این طرح ملی باید با منابع ملی در اولین فرصت تکمیل و نهایی شود و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و دولت برای اتمام این طرح افتخارآمیز و با توان مهندسی داخلی و بومی در کنار یکدیگر همکاری خواهند کرد.

 محمدرضا عارف در جلسه مربوط به آزادراه تهران - شمال با بیان اینکه از ساخت قطعات نهایی شده این آزاد راه با بهترین کیفیت، احساس غرور می‌کنیم، تاکید کرد: باید با کمک سازمان برنامه و بودجه کشور و برآورد سازوکارهای پرداخت سهم دولت در این آزادراه و راهکارهای تامین مالی و تخصیص اعتبارات، هر چه سریع تر ساخت بخش‌های باقیمانده به پایان برسد.

عارف خاطرنشان کرد: ساخت این آزاد راه تاثیر مهمی در صرفه‌جویی زمان، سوخت و آرامش مردم در یک سفر امن و لذت بخش دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت رعایت جدی تمام ملاحظات و ضوابط زیست محیطی در ساخت آزاد راه تهران ـ شمال، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر نظارت جدی و دقیق باید در موارد ضروری راهکارهایی برای تسهیل روند ساخت این آزاد راه ارائه کند.

وی با یادآوری اقدامات انجام شده برای ساخت این آزادراه در دولت دوم اصلاحات، گفت: پس از زمان‌بر شدن ساخت این آزادراه در آن زمان، تصمیمات بسیار خوبی در خصوص حل مسائل و نگرانی‌های محیط زیستی و روش‌های تامین مالی در آن برهه زمانی گرفته شد.

در این جلسه رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روسای سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی، دبیر هیات دولت، سخنگوی دولت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان دستگاه‌های مرتبط حضور داشتند و مقرر شد کارگروهی برای آغاز ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران - شمال با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مستضعفان، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، اقتصاد و نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شود.

در ادامه این جلسه که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، در خصوص تامین اعتبارات و تعهدات مالی دولت در بخش‌های باقیمانده قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، روش‌های تامین مالی آغاز ساخت قطعه ۳ این آزادراه، راهکارهای تامین مالی تهیه تجهیزات و دستگاه‌های حفاری تونل و الزامات محیط زیستی، بحث، بررسی و تصمیم‌گیری شد.

در پایان این جلسه ضمن اعلام پیشرفت کاری و فیزیکی ۸۳ درصدی منطقه ۲ به طول ۲۲ کیلومتر، اولویت‌بندی و ساخت طرح منطقه ۳ به طول ۵۲ کیلومتر نیز مورد بررسی قرار گرفت.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

رئیس هیئت مدیره بانک اقتصادنوین: همه ما باید به اندازه سهم خود، در قبال تحقق برنامه‌های بانک مسئولیت پذیر باشیم

راه‌انداری مجدد پروازهای باکو-تهران، پس از چندین سال وقفه

محمد فاضلی درباره فعال‌شدن مکانیسم ماشه: وظیفه سیاست‌مدار ایرانی یافتن راه‌حل است؛ نه مرثیه‌سرایی یا لاف زدن درباره بی‌اثر بودن!

قرارداد نجومی اسرائیل با گوگل با چه هدفی انجام شد؟

حزب‌الله در حال بررسی همه گزینه‌های مناسب درباره طرح خلع سلاح مقاومت

قطعنامه پیشنهادی ایران در کنفرانس عمومی آژانس ارائه می‌شود

جانشین بیرانوند در تراکتور بالاخره مشخص شد؟

اولین تابستان بدون گشت ارشاد چگونه گذشت؟

بایدن تحت عمل جراحی سرطان پوست قرار گرفت

استرداد ۱۳ اثر باستانی از ایتالیا به ایران +تصاویر

توصیه محمد مهاجری به وزیر ارشاد: برگزاری کنسرت شجریان که خار چشم سلطنت‌طلب‌ها بود، از معاون هنری وزیر ارشاد بر نمی‌آمد

عراقچی: هیستری غرب درباره گسترش تسلیحات هسته‌ای در منطقه ما، کاملا تصنعی است

بیانیه سازمان جهانی بهداشت درباره خروج یک بیماری از وضعیت اضطراری

مهراب قاسم‌خانی: بدون آنکه بدانیم چرا، «شب‌های برره» تمام شد

پیشنهاد سردبیر
زندگی