۱۳ شرط واردات خودرو با کارت ملی اعلام شد
سازمان توسعه تجارت، ساز و کار ثبت سفارش آماری واردات خودرو نو و کارکرده برقی و هیبریدی بر اساس ضوابط قانون بودجه سال۱۴۰۳ توسط اشخاص حقیقی با مجوز موردی را ابلاغ کرد.
بر اساس ضوابط ثابت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی با مجوز موردی:
۱- ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی با مجوز موردی، صرفاً در کد تعرفههای پیوست ابلاغیه، ذیل عنوان کد تعرفههای خودرو موضوع آیین نامه اجرایی بند (ت) تبصره (۹) امکانپذیر است.
بر اساس آنچه که سازمان توسعه تجارت ایران از ضوابط ثبت آماری واردات خودروهای کارکرده توسط اشخاص حقیقی اعلام کرده، واردات خودروهای با سن بالاتر از پنج سال (۲۰۲۰ به قبل) ممنوع است؛ همچنین تاکید شده که ثبت آماری سفارش، صرفاً از محل تأمین ارزهای بانکی و با ارز «یورو» امکان پذیر است.
٢- ثبت آماری مورد بحث، صرفاً با اخذ مجوز موردی با عنوان «مجوز موردی واردات خودروی شخصی» امکان پذیر است.
تبصره - اخذ مجوز موردی واردات خودروی شخصی در سامانه جامع تجارت پس از ثبتنام صرفاً با ورود کد ملی فرد در قید حیات و پس از استعلام از ثبت احوال امکانپذیر است.
٣- ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی صرفاً با نوع نمایندگی ثبت آماری واردات خودروی شخصی از محل ایین نامه اجرایی بند (ت) تبصره (۹) قانون بودجه ۱۴۰۳ امکانپذیر است.
۴- ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی با مجوز موردی صرفاً یکبار و در یک پرونده ثبت آماری امکانپذیر است.
۵- ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی با مجوز موردی صرفاً برای یک دستگاه مجاز است.
۶- ثبت آماری مورد بحث در این بخش صرفاً از محل تأمین ارزهای بانکی امکانپذیر است.
٧- ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی صرفاً با نوع ارز «یورو» امکانپذیر است.
٨- مبلغ فوب (FOB) خودرو در ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی در حالت «نو» ۴٠ هزار یورو و در حالت «کارکرده» ۲۰ هزار یورو است.
٩- مبلغ کل پرونده ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی در حالت «نو»، باید کمتر از ۴۲.۰۰۱ یورو و در حالت ''مستعمل'' باید کمتر از ۲۱٫۵۰۱ یورو باشد.
۱۰- ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی صرفاً در برندهایی امکان پذیر است که حداقل یک شرکت نمایندگی خدمات پس از فروش آنها را در کشور ارائه میدهد.
١١- سن خودرو مورد ثبت آماری، باید کمتر از پنج سال باشد؛ بنابراین واردات خودروهای دارای سال ساخت برابر ۲۰۲۰ وماقبل آن مجاز نیست.
١٢- تنها خودروهای دارای سال ساخت ۲۰۲۴ و ما بعد آن در آییننامه «نو» محسوب میشوند.
و در نهایت،
۱۳- مجوزهای مورد نیاز برای ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی، بایستی از ''دفتر صنایع خودرو وزارت صمت''و ''سازمان حفاظت محیطزیست (جز برای خودروهای برقی) '' اخذ شود.
محدودیتهای این مصوبه:
اول - کمتر از دو ماه به پایان سال باقی مانده است در حالیکه این مجوز بر اساس ضوابط قانون بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ و تاکید شده تا پایان سال ۱۴۰۳ هم معتبر است . بنابراین مشخص نیست در این مدت کوتاه چه کسانی موفق به اخذ مجوز ثبت سفارش یا ثبت آماری و واردات خودرو خواهند شد .
دوم - چگونگی ثبت سفارش برای افراد حقیقی ، به روش ثبت آماری و صرفا با ارز یورو اعلام شده که هم اکنون از روش ثبت آماری برای واردات به مناطق آزاد و ته لنجی استفاده می شود و بسیار آسان تر از ثبت سفارش تجاری است با این حال تاکید بر مجوز موردی برای اشخاص حقیقی آن هم در مدت زمان کوتاه، ابهامات برای چگونگی اجرای این مصوبه را بیشتر کرده است .
سوم- مبلغ فوب (FOB) خودرو در ثبت آماری واردات خودروی اشخاص حقیقی در حالت نو ۴۰۰۰۰ یورو و در حالت مستعمل ۲۰۰۰۰ یورو در نظر گرفته شده و حکایت از آن دارد که خودروهای نو و کارکرده با حجم موتور تا ۲۵۰۰ سی سی توسط اشخاص حقیقی امکان واردات خواهند داشت.
چهارم - خودروهای تمام بنزینی و گازوئیلی امکان واردات ندارند.
منبع:دنیای اقتصاد
هشدار!
فروش خاک کشور قانونی میشود!
در گفتوگوی فراز با دو نماینده مجلس بررسی شد:
چرا مجلس با طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی مخالفت کرد؟
- تازهها
- پربازدیدها
روایت فرزانه کابلی از آخرین وضعیت همسرش در بیمارستان
شاخص بازار بورس؛ چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴
پرداخت حقوق آبانماه بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شد
مرگ ۲۷۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن
دولت ارز ندهد، ماشینها به زودی در تعمیرگاهها میخوابند!
سخنگوی وزارت خارجه: پیام رئیسجمهور به ولیعهد عربستان محتوای کاملا دوجانبه داشته است | در حال حاضر هیچ فرآیند مذاکراتی بین ایران و آمریکا وجود ندارد
فشارهای اسرائیل باعث لغو دیدار ویتکاف و رهبر ارشد حماس شد
تلاش برای جداسازی اینستاگرام و واتساپ به کجا رسید؟
مقام وزارت خارجه عمان: ادامه میانجیگری بین ایران و آمریکا محتمل است
عارف درخواست استعفا داده، پزشکیان هنوز نپذیرفته
بانک پاسارگاد پیشگام تأمین مالی پروژههای عمرانی و صنعتی در مهرماه ۱۴۰۴
قطعه ۹۰ بهشت زهرا مختص افراد خاص و طبقه مرفه است؟
بزرگترین نیروگاه هستهای جهان، دوباره راهاندازی میشود
وزیر علوم: حذف «پیامنور» در دستور کار دولت یا اراده رئیسجمهور نیست
روایت دانشجویان از آنچه در علوم تحقیقات گذشت
از رشت تا علوم و تحقیقات | ویدیوهای عجیبی که این روزها منتشر میشوند
زنوزی کیست و چگونه ثروتمند شد؟!
فرسودگی و خرابی قطارهای مترو/ عضو شورای شهر: ما هم نگرانیم
ویدیو: بمبهای سنگرشکن چگونه عمل میکنند؟
حاج علیاکبر انصاری که بود؟ ثروت پسرانش از کجا آمد؟
کوچکزاده دستکم در ۶ سال اخیر، حتی یکریال مالیات هم نداده است!
میهن: بستنی سهبعدی و حاشیههای تمامنشدنی
قیصر چگونه قیصر شد: داستان آفرینش یک اسطوره
لولیتا بخوان و به ایران حمله کن!
تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا
کشته شدن ۳۰۰ مهاجر افغانی: جعل خبر یا واقعیت؟
اینفوگرافیک؛ ۲۱ جنجال قالیباف در ۱۸ سال
یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...
بیوفایی حامیان سابق به رییس
مراسم ختم احمدینژاد!
نگاهی به مواضع معاون جدید پزشکیان
سازمان مدیریت راهبردی انرژی در اختیار طرفداران گرانسازی
بمناسبت سالروز شهادت پدر موشکی ایران