پایان تولید وانت نیسان قدیمی؛ آغاز فصل جدید با محصول ارتقایافته زامیاد / تولید ۳۰ هزار وانت نیسان دوگانهسوز در سال جاری
به گزارش سایپانیوز، بابک مصدق، معاون توسعه محصول شرکت زامیاد، درباره وضعیت تولید خودروی نیسان اظهار کرد: شرکت زامیاد اخیراً قرارداد تولید ۳۰ هزار دستگاه وانت نیسان دوگانهسوز سنگین با شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران امضا کرده است؛ این خودروها قرار است در طول سال جاری تولید و به بازار عرضه شوند.
وی افزود: سال گذشته، سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت مجوز تولید ۳۵ هزار دستگاه وانت نیسان با الزامات قدیمی را صادر کردند. تاکنون ۳۰ هزار دستگاه از این تعداد تولید شده و مابقی طی یک ماه آینده تکمیل خواهد شد. پس از اتمام این تعهد، زامیاد قصد دارد مدل ارتقایافته وانت نیسان را بر اساس استانداردهای ۸۵گانه تولید و عرضه کند.
معاون توسعه محصول شرکت زامیاد با اشاره به ویژگیهای مدل جدید توضیح داد: یکی از استانداردهای ۸۵گانه، سیستم کنترل پایداری است. برای بهبود این سیستم، فاصله بین دو محور خودرو ۱۶ سانتیمتر افزایش یافته که منجر به پایداری و دینامیک بهتر خودرو میشود. همچنین، تمامی لاستیکها از نوع رادیال بوده و سیستم فرمان هیدرولیک بهطور کامل با استانداردهای روز توسعه یافته است.
وی ادامه داد: از دیگر الزامات استاندارد ۸۵گانه، سیستم هشدار انحراف از مسیر است که با بهرهگیری از دوربینهای پیشرفته پیادهسازی شده و تمامی آزمایشهای مربوطه را با موفقیت پشت سر گذاشته است. همچنین، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته با استفاده از رادار نصبشده در پشت جلوپنجره خودرو توسعه یافته و تستهای آن با موفقیت انجام شده است.
مصدق در پایان خاطرنشان کرد: صندلیهای قابلتنظیم در دو جهت برای ارگونومی بهتر و سیستم هشدار بستن کمربند ایمنی از دیگر ویژگیهای این خودرو است. همچنین افزایش ۱۶ سانتیمتری طول اتاق خودرو امکان استفاده از تریم و صندلیهای جدید را فراهم کرده و این تغییرات در راستای رعایت الزامات ۸۵گانه انجام شده است.
گفتنی است، بر اساس تفاهمنامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران که در مهرماه سال گذشته به امضا رسید، تولید وانت نیسان با استانداردهای قبلی تنها تا سقف ۳۵ هزار دستگاه مجاز بوده و ادامه تولید آن منوط به رعایت کامل استانداردهای ۸۵گانه است.
هشدار!
فروش خاک کشور قانونی میشود!
در گفتوگوی فراز با دو نماینده مجلس بررسی شد:
چرا مجلس با طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی مخالفت کرد؟
- تازهها
- پربازدیدها
این ۶ نشانه را درباره حافظه جدی بگیرید
تهاتر اف-۳۵ با پیمان ابراهیم
هشدار امآی۵ درباره جاسوسی چین از قانونگذاران انگلیسی
زمستان بیت کوین آغاز شده است | ۳۰ میلیارد دلار در یک هفته به باد رفت
نابرابری حقوقی و پیامدهای خانوادگی؛ «حق طلاق»؛ تبعیض یا انحصار زندگی مشترک در دست مردان؟
اسرائیل اینگونه گوشی موبایل را هک و صاحبش را ترور میکند!
کاهش ۱۵ درصدی نیروی انسانی، عملاً امکانپذیر نیست
۲۹ میلیون گیمر در ایران به طور میانگین، روزانه ۸۳ دقیقه بازی میکنند
معاون پزشکیان: تهران دیگر ظرفیت «توسعه» ندارد
هر لیتر بنزین سوپر با چه قیمتی عرضه میشود؟
کمال خرازی: ایران آماده بررسی طرح ازسرگیری همکاریها با آژانس است
هفته نامه معاونت سیاسی سپاه: هر گوشی موبایل، یک سنگر است
کشف نشانهای عجیب از پیری زودهنگام در کودکان!
سیانان: ترامپ هنوز تصمیمی درباره حمله زمینی به ونزوئلا نگرفته
روایت دانشجویان از آنچه در علوم تحقیقات گذشت
از رشت تا علوم و تحقیقات | ویدیوهای عجیبی که این روزها منتشر میشوند
زنوزی کیست و چگونه ثروتمند شد؟!
فرسودگی و خرابی قطارهای مترو/ عضو شورای شهر: ما هم نگرانیم
ویدیو: بمبهای سنگرشکن چگونه عمل میکنند؟
حاج علیاکبر انصاری که بود؟ ثروت پسرانش از کجا آمد؟
کوچکزاده دستکم در ۶ سال اخیر، حتی یکریال مالیات هم نداده است!
میهن: بستنی سهبعدی و حاشیههای تمامنشدنی
قیصر چگونه قیصر شد: داستان آفرینش یک اسطوره
لولیتا بخوان و به ایران حمله کن!
تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا
کشته شدن ۳۰۰ مهاجر افغانی: جعل خبر یا واقعیت؟
اینفوگرافیک؛ ۲۱ جنجال قالیباف در ۱۸ سال
یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...
نگاهی به مواضع معاون جدید پزشکیان
سازمان مدیریت راهبردی انرژی در اختیار طرفداران گرانسازی
بمناسبت سالروز شهادت پدر موشکی ایران
ایران بین دو جنگ | از دستهای خالی تا دفاع با سلاح ایرانی
مورد عجیب میدان انقلاب