این موتور وزنی معادل ۱۲۶ کیلوگرم دارد و دارای استاندارد آلایندگی یورو۵ با قابلیت ارتقا به یورو۶ است
پیشرانه پارسنوآ، حدود پنج درصد کمتر از نسلهای قبلی خود بنزین مصرف میکند و قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی ساخت داخل محسوب میشود
سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها یا VVT بر روی میل سوپاپهای ورودی این موتور وجود دارد که میتواند باز و بسته شدن سوپاپهای ورودی آن را آوانس یا ریتارد کند
ساختار بلوک سیلندر، اجزای سرسیلندر، رینگها و یاتاقانها، سیستم پاشش سوخت و سیستم جرقهزنی در این موتور اصلاح شده که موجب توان بیشتر و مصرف سوخت کمتر آن شده و طبعا باعث افزایش شتاب پارسنوآ و رانندگی مطلوبتر با این خودرو خواهد شد
بهدلیل تفاوت در سرسیلندر، شاتون و پیستونها، نسبت تراکم موتور ME۱۶ نسبتبه موتورهای مشابه بیشتر است و به همین دلیل، توان و خروجی بالاتری را تولید میکند؛ همچنین در این موتور، از پمپ روغن و دینام بهروزتری در مقایسه با موتورهای مشابه داخلی استفاده شده است
موتور ME۱۶ در هماهنگی با گیربکس پنج سرعته دستی، در هر ۱۰۰ کیلومتر، هفت لیتر بنزین مصرف میکند و مهندسان شرکت پارسخودرو با استفاده از تجربیات همکاری با رنو و الگوهای استانداردی شریک تجاری خود، تلاش میکنند بیشترین حد کالیبراسیون را میان پیشرانه و قوای محرکه پارسنوآ ایجاد کنند
باتوجه به برنامه تیم مدیریتی پارسخودرو برای تولید انبوه و عرضه پارسنوآ در سال جاری و تلاش مهندسان و متخصصان این شرکت برای دستیابی به بالاترین سطوح کیفیت، ایمنی و استاندارد در این محصول، بازار شاهد یک خودرو طراحیشده در داخل و امکانات و آپشنهای روز و مورد پسند مصرفکنندگان خواهد بود
در گفتوگوی فراز با دو نماینده مجلس بررسی شد:
گفتار تحلیلی سردبیر فراز
جشنی برای کودکان کار
جزیره به روایت یکی از قدیمیترین ساکنانش