دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۴ 08 September 2025
شنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۹۰۳۰۱

آغاز به کار نخستین خط اتوبوس برقی در تهران

آغاز به کار نخستین خط اتوبوس برقی در تهران
 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، از راه‌اندازی نخستین خط اتوبوس برقی در محور جمهوری-بهارستان پایتخت خبر داد.

احمد قیومی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در تشریح روند فعالیت اتوبوس برقی‌های هایدگر در نخستین خط برقی پایتخت گفت: این خط در مسیر جمهوری - بهارستان به طول ۴.۵ کیلومتر راه‌اندازی شده و دارای ۱۰ ایستگاه در مسیر رفت و ۱۴ ایستگاه در مسیر برگشت است.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حمل‌ونقل عمومی افزود: در حال حاضر ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی هایگر در این مسیر فعال شده‌اند و علاوه بر آن، ۲۵ دستگاه اتوبوس جدید شرکت خودرو سرویس شهر نیز در این خط فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تأکید کرد: راه‌اندازی این خط گام مهمی در جهت کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل‌ونقل عمومی پاک و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان است. بی تردید با توسعه این ناوگان، شاهد تحولی مثبت در سیستم حمل‌ونقل پایتخت خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در تشریح مشخصات فنی اتوبوس‌های هایدگر به کار گرفته شده در این خط گفت: این اتوبوس که به منظور توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی زیست‌محیطی معرفی شده، دارای مشخصات فنی و امکاناتی مدرن است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای تردد در مسیرهای شهری تبدیل می‌کند.

وی افزود: این اتوبوس برقی مجهز به باتری CATL LFP ساخت چین با ظرفیت ۴۲۲.۸۷ کیلووات ساعت است که امکان پیمایش بیش از ۲۵۵ کیلومتر را فراهم می‌کند. سیستم مدیریت حرارتی این باتری از طریق خنک‌کننده مایع انجام شده و با برخورداری از درجه حفاظتی استاندار در برابر شرایط سخت محیطی مقاوم است.

وی ادامه داد: موتور این اتوبوس با توان ۱۹۵.۳۵۰ کیلووات و گشتاور ۱۴۰۰.۳۵۰۰ نیوتن‌متر طراحی شده که از سیستم خنک‌کننده مایع بهره می‌برد. این وسیله قادر به دستیابی به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب ۰ تا ۵۰ کیلومتر را در ۱۰ ثانیه ثبت می‌کند.

قیومی تاکید کرد: اتوبوس برقی جدید دارای ۳۴ صندلی ثابت و ۲ صندلی تاشو بوده و از سیستم تهویه هوای VALEO بهره می‌برد. همچنین به نمایشگرهای LCD برای مسافران، آینه‌های جانبی گرم‌شونده و سیستم نظارت ۳۶۰ درجه مجهز است. مدیریت برق و عملکردها نیز از طریق سیستم CAN-BUS و مدیریت باتری (BMS) انجام می‌شود.

منبع:مهر

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

رئیس هیئت مدیره بانک اقتصادنوین: همه ما باید به اندازه سهم خود، در قبال تحقق برنامه‌های بانک مسئولیت پذیر باشیم

معارفه مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی بوعلی و فجر انرژی برگزار شد

گروسی: هنوز فرصت وجود دارد، اما نه چندان زیاد / ازسرگیری کامل و ضروری همکاری با ایران

پزشکیان: از وحدت صحبت می‌کنیم، اما مدام دعوا داریم

وقوع یک عملیات تیراندازی در شمال شهر قدس با ۱۵ زخمی و ۵ کشته

علت نارضایتی بهارستانی‌ها از نادره رضایی؛ ضعف عملکرد او در کجاست؟

ویدیو؛ رامبد جوان خطاب به مسئولان: اول یقه خودتان را بگیرید!

سخنگوی وزارت خارجه: «پزشکیان» به نیویورک سفر می‌کند

قیمت دلار، یورو و سایر ارزها؛ دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۴

انتقاد رسایی از عدم اجرای قانون شفافیت؛ قالیباف: پیگیریم

تحریم‌های غرب به مرگ چند نفر در جهان منجر شده است؟

۷ سوال از ۴ وزیر دولت اعلام وصول شد

قیمت طلا و سکه در بازار؛ دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۴

خرابی حدود ۴۵ درصد از دوربین‌های ترافیکی در سطح شهرها

پیشنهاد سردبیر
زندگی